چغندر برای جلوگیری از سرطان‌های کولن، ریه و پوست مؤثر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس یکی از مطالعات در زمینه دیابت، افرادی که به‌طور منظم سیب می‌خورند کمتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند که به‌گفته محققان ناشی از مقدار فراوان ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در سیب است که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی دارد.
شکلات تلخ طرفداران زیادی دارد که نمی‌توانند از خوردن آن صرف نظر کنند؛ زیرا طعم بسیار خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی است.
شکلات تلخ طرفداران زیادی دارد که نمی‌توانند از خوردن آن صرف نظر کنند؛ زیرا طعم بسیار خوبی دارد و سرشار از مواد مغذی است.
یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که اسانس روغنی زیره سیاه از رشد باکتری‌های مضر روده جلوگیری می‌کند و در عین حال باکتری‌های مفید را دست نخورده باقی می‌گذارد.
دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه‌های خوراکی است. این دانه‌های سیاه و سفید، آب دوست هستند و می‌توانند تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کنند، برای همین میان ورزشکاران و افرادی که رژیم می‌گیرند طرفدار دارد.
زرده تخم مرغ یکی از معدود غذا‌هایی است که به طور طبیعی حاوی ویتامین D است و با توجه به این‌که نزدیک به یک‌چهارم بزرگسالان از کمبود خفیف یا متوسط ​​ویتامین D رنج می‌برند، تخم‌مرغ می‌تواند کمک بزرگی به تامین ویتامین دی آن‌ها کند. به گونه‌ای که یک وعده غذایی حاوی دو عدد تخم مرغ، ۸۲ درصد از نیاز روزانه توصیه شده شما به ویتامین D را تامین می‌کند.
پیاز یکی از مواد اصلی در پخت و پز انواع غذاهاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
برگ انجیر دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و خاصیت کاهش قند خون است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ممکن است خاصیت ضدسرطانی داشته باشد. همچنین می‌تواند به سلامت قلب کمک کند و عملکرد سیستم گوارشی را بهبود بخشد. در این مطلب شما را با خواص برگ انجیر و نحوه تهیه آن آشنا می‌کنیم.
محققان می‌گویند جینجرول، ترکیبی است که عامل اثر این گیاه بر متابولیسم است. جینجرول عامل طعم تند زنجبیل است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تا حدودی ضد درد هم دارد. به‌علاوه زنجبیل ادرارآور است و کمک می‌کند التهاب شکم کاهش یافته و مایعات محبوس در بدن دفع شوند. یکی از خوبی‌های قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کرده و خواصش را تقویت کنید.
توت سفید، توت قرمز، شاه‌توت، توت فرنگی و زغال اخته خانواده توت‌ها را تشکیل می‌دهند. توت‌ها را به عنوان نیروگاه‌های مغذی کم کالری می‌شناسند. به عنوان مثال یک فنجان زغال اخته تنها ۴۰ کالری دارد، اما سرشار از ویتامین C و ویتامین K و منگنز می‌باشد؛ و یا توت فرنگی نیز به عنوان یک منبع کم کالری و سرشار از فیبر و انواع ویتامین‌ها و منگنز می‌باشد و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها خاصیت ضد سرطانی دارد. علاوه بر این، خوردن انواع توت‌ها به کاهش سطح کلسترول خون، کاهش فشار خون و کاهش التهاب کمک می‌کند و برای افرادی که اضافه وزن دارند، بسیار مفید است.
جمبو منبع بسیار خوبی از ویتامین ضروری برای بدن می‌باشد و حتی رنگ بنفش آن همان انتی اکسیدان این میوه می‌باشد که خاصیت ضد التهابی دارد.
آدمیرال گورشکوف نمونه کاملی از یک ناوچه چند منظوره محسوب می شود. بسیاری از ناوچه های دیگر بر وظایف خاصی مانند جنگ ضد هوایی، یا جنگ ضد زیردریایی متمرکز هستند.
اگر از خود می‌پرسید که هواپیما‌ها از چه نوع سوختی استفاده می‌کنند پاسخ ساده است: نوع سوخت هواپیما‌ها نتیجه مستقیم نوع موتوری است که در آن هواپیما به کار می‌رود. ساده‌تر اینکه، هواپیما‌های تجاری و جنگنده از سوخت‌های بر پایه کروسن (kerosene) یا نفت سفید استفاده می‌کنند، اما معمولاً محصولات خاصی نیز به این سوخت اضافه می‌شوند. این ترکیبات شامل ضد یخ، هیدروکربن، غیرفعال کننده‌های فلز و آنتی اکسیدن است و هر چیزی که از زنگ زدگی و یخ زدن در ارتفاعات بالا جلوگیری کند.
ویتامین C از جمله مواد مغذی موجود در شلغم است. این ویتامین جزو ویتامین‌های محلول در آب است و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی نقش مهمی در از بین بردن عوامل زمینه‌ساز بیماری‌هایی مانند سرطان دارد. این ویتامین ضمن کاهش التهاب، باعث تقویت ایمنی بدن نیز می‌شود. شلغم دارای خاصیت ضدالتهابی و ضدمیکروبی است و رشد باکتری‌ها را مهار می‌کند.
محققان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از سامانه پردازش پلاسمایی تحت خلاء امکان ایجاد خاصیت ضدآب را در قطعات الکترونیکی فراهم کردند.
گیاه ریحان فواید زیادی دارد از جمله این فواید خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن برای بدن است.
داروی سرفه آمبروکسل، معمولاً برای رقیق کردن و تجزیه خلط برای رفع احتقان استفاده می‌شود و خاصیت ضد التهابی دارد.
پاپایا ترکیب منحصر به فردی دارد که به عنوان میوه زیبایی شناخته می‌شود. انزیم پایین موجود در این میوه خاصیت ضد پیری، لایه برداری و ترمیمی دارد. پاپایا همچنین شامل ویتامین‌های دوست داشتنی پوست از جمله ویتامین C، A، و E می‌باشد. ویتامین A برای سالم نگه داشتن پوست مفید است. ویتامین C در تولید کلاژن کمک و ویتامین E با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند.
غرغره جوشانده جوشانده پوست انار موجب بهبودی زخم‌های داخلی دهان و گلودرد می‌شود. شستشوی محل‌های درد با این جوشانده برای برطرف کردن خارش کاربرد دارد و برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که گوجه فرنگی را قرمز می‌کند، اما از پوست آن در برابر اشعه فرابنفش نیز محافظت می‌کند. زمانی که لیکوپن روی پنل‌های خورشیدی پروسکایت اعمال می‌شود، می‌تواند آن‌ها را از تخریب ناشی از اشعه فرا بنفش محافظت کند و دوام آن‌ها را افزایش دهد. این رنگدانه همچنین جریان الکتریکی را در صفحات خورشیدی پروسکایت بهبود می‌بخشد.
مصرف میوه‌های دارای ویتامین‌های A، C و E که خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند، در مراقبت از سلول‌های بدن مقابل آسیب دیدن در شرایط آلودگی هوا مؤثر هستند.
زنجبیل حاوی موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا دفاع کند. نوشیدن روزانه دو لیوان چای زنجبیل تازه می‌تواند ضمن از بین بردن احتقان بینی و گلو موجب بهبود سایر علائم آنفلوانزا نیز شود.
پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به طراحی پوشاکی شده‌اند که خاصیت ضدتعریق دارد. این پوشاک دارای سوپر جاذب ضد بوی عرق است.
شیائومی به تازگی نسل دوم از دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد MIJIA را عرضه کرده است. این رطوبت ساز که Humidifier2 نام دارد، دو سال پس از عرضه نسل اول و با پنج ارتقای عمده نسبت به مدل قبلی خود عرضه می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ