زنجبیل حاوی موادی با خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که می‌تواند از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا دفاع کند. نوشیدن روزانه دو لیوان چای زنجبیل تازه می‌تواند ضمن از بین بردن احتقان بینی و گلو موجب بهبود سایر علائم آنفلوانزا نیز شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مطالعات علمی نشان داده‌اند که ترکیبات شیمیایی و گیاهی موجود در رزماری از چشم‌ها در برابر دژنراسیون ماکولا و دیگر بیماری‌های چشم محافظت می‌کند. علاوه بر این، خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی رزماری هم باعث می‌شود که دمنوش رزماری به یکی از بهترین دمنوش‌ها برای محافظت از سلامت بینایی تبدیل شود.
در فصل تابستان از همه دمنوش‌ها می‌توان استفاده کرد، اما برخی دمنوش‌ها به دلیل خاصیت خنک‌کنندگی و فوایدی که دارند بیشتر از سایر دمنوش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. دمنوش‌های گیاهی از سم‌زدایی بدن و کاهش استرس تا کمک به هضم و تقویت عملکرد شناختی دارای مزایای زیادی برای سلامتی هستند. در این گزارش دمنوش‌ها و شربت‌های گیاهی که برای تابستان گزینه مناسبی هستند و به صورت سردنوش نیز استفاده می‌شوند، معرفی می‌کنیم.
استفاده از برخی از دمنوش‌ها نیز می‌تواند در بهبود وضعیت خواب و درمان بیخوابی بسیار موثر باشد.
معاون علمی رئیس جمهوری از حمایت‌های زیرساختی، کارگزاری و بازارسازی، با نقش آفرینی بخش خصوصی در کنار رصدخانه ملی ایران و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برای تشکیل یک صندوق تامین مالی خبر داد.
به گفته بسیاری از محققان شستشوی موی سر با دم نوش‌های بابونه باعث کند شدن روند ریزش مو خواهد شد. مقداری آب بجوشانید و گل‌ها را به ان اضافه کنید، اجازه دهید تا دم بکشد و از صافی رد کنید و آن را به پوست سر و موهایتان اعمال نمایید و نیازی به شستشو نخواهد بود. این محلول را به راحتی برای کودکان و افراد دارای پوست حساس استفاده کنید.
دمنوش گل گازبان برای تقویت سیستم عمومی بدن توصیه می‌شود. دمنوش نعناع نیز ضد سرماخوردگی و اسهال عمومی است.
نوشیدنی‌های بدون کافئین بهترین گزینه برای گذراندن یک روز طولانی و گرم در ماه رمضان هستند؛ برخی دمنوش‌ها به جبران کم آبی بدن کمک کرده و بوی بد دهان را رفع و کمک می‌کنند تا غذا به راحتی هضم شود.
بدن انسان ماشین شگفت انگیزی است و هر از چندگاهی با صدای قار و قور به شما یادآوری می‌کند که عملکرد سختی را برای زنده نگه داشتن سلول‌ها و سلامتی پشت سر می‌گذارد.
انواع دمنوش‌های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات و فواید بالا، بسیار برای ایمنی و سلامتی مفید است. در این مطلب با ۴ دمنوش موثر در کنترل فشارخون آشنا می‌شوید.
در طب سنتی دمنوش‌هایی برای جلوگیری از سرماخوردگی وجود دارد که می‌تواند حتی بهتر از دارو‌های آنتی‌بیوتیک و یا واکسن‌ها عمل کند.
دمنوش‌ها بسته به گیاهان به کار رفته در آن‌ها برای حل مشکلات خاصی از بدن به کار می‌رود. درمان خلط پشت حلق، سردی بدن، چاقی شکم و پهلو با دمنوش گل گاوزبان ممکن است. کافی است مقداری گل گاوزبان را با دارچین و به لیمو مخلوط کرده و روی آن آب جوش بریزید؛ اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه دم بکشد. هر روز این دمنوش را به مدت ۶۰ روز به عنوان میان وعده صبح‌ها می‌نوشید.
یک دمنوش مناسب برای دفع سنگ کلیه استفاده از دانه خرمالوست. برای این کار ابتدا باید دانه‌های خرمالو رو بو دهید و سپس در آسیاب پودر کنید. حالا یک قاشق چایخوری از این پودر را با ۱ لیوان آب ترکیب کرده و روی حرارت کتری دم کنید. بعد از ۱۰ دقیقه این دمنوش را میل کنید. بعد از ۳ روز سنگ کلیه شما دفع می‌شود.
محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی می‌گوید: ۴ هفته پیش خانم کلینتون یک سخنرانی داشت، کلینتون یکی از تاثیرگذاران در سیاستگذاری دموکراتیک در آمریکا است در اظهارات اخیرش گفته است باید تماسمان را با جامعه روحانیت در ایران بیشتر کنیم و به آن‌ها بگوییم که شما نترسید ما اصلاً قصدی برای اسلام نداریم فقط شما بر اعمال برخی از احکام اسلامی در ایران اصرار نکنید.
شربت عسل آبلیمو به عنوان یک ماده آنتی اکسیدان و ضدالتهاب قوی، در دوران سرماخوردگی از جمله کرونا طرفداران بسیاری دارد.
استفاده از دمنوش های گیاهی برای مقابله با عوارض بیماری کرونا، توصیه می‌شود.
مدیر پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: باید پیگیری حقوقی پرونده شهادت حاج قاسم سلیمانی را حتی اگر ۱۰۰ سال هم طول بکشد، ادامه دهیم، زیرا نفس این پیگیری موضوعیت دارد.
دمنوش‌ها کاری جز افزایش ادرار و دفع آب بدن ندارند و مقداری از دمنوش‌ها تغییراتی در سوخت انجام می‌دهند. همچنین نتیجه‌ای که از دمنوش‌ها حاصل می‌شود، ناپایدار است و چنانچه بر اساس اصول صحیح استفاده نشود حتی می‌تواند بیماری‌زا باشد.
ممکن است فکر کنید که دوش گرفتن هر روز سالم‌تر از دوش گرفتن کمتر است، اما در واقعیت برعکس عمل می‌کند. دوش‌های مکرر ممکن است تعادل میکروارگانیسم‌های پوست را مختل کند.
فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز سپاه شیوه مقابله با دشمن در تمامی عرصه‌ها را می‌داند، گفت: علمی که سپاه به وسیله آن اقدامات خود را صورت می‌دهد الزاما دانش‌های رایج موجود در کتب نیست بلکه بخش مهمی از آن دانشی است که سپاه تولید می‌کند و در میدان مجاهدت به دست آمده است.
دمنوش بابونه از زمان‌های گذشته جهت کاهش اضطراب مورد استفاده قرار می‌گرفت. گویا این گیاه دارای ترکیباتی است که اثری مشابه داروی والیوم روی گیرنده‌های مغزی دارد. در واقع به همین دلیل است که با نوشیدن دمنوش بابونه احساس آرامش بیشتری می‌کنید و خواب بهتری خواهید داشت.
محمدباقر مینایی؛ متخصص طب سنتی گفت: هر عضوی از بدن یا هر بدنی نسبت به دمنوش‌ها عکس العمل متفاوتی نشان می‌دهد، بنابراین نمی‌توان یک دمنوش واحد را برای همه افراد تجویز کرد. وی در خصوص دمنوش‌هایی که می‌توانند برای بدن مفید واقع شوند و از تجمع چربی و بروز اضافه وزن در افراد جلوگیری کنند.
قطعی آب در همدان چند هفته‌ای است که مردم همدان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده و طی هفته اخیر به اوج خود رسیده است.
این اثر روایتی از زندگی زن آواره آمریکایی است که پس از بسته‌ شدن معدن‌های گچ کنگلومرا و مرگ همسرش، اوضاعش عوض می‌شود و شیوهٔ زندگی‌اش هم شکل دیگری به خود می‌گیرد؛ فیلمی قابل تامل که البته بهترین فیلم سال نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ