محققان یک شرکت دانش بنیان با استفاده از سامانه پردازش پلاسمایی تحت خلاء امکان ایجاد خاصیت ضدآب را در قطعات الکترونیکی فراهم کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهندسان قطعات الکترونیکی چاپی در فضا را به طور موفقیت آمیز آزمایش کردند. این فناوری در طراحی، ساخت و صرفه جویی در فضای موجود تاثیر دارد و قابلیت های ارتباطاتی را ارتقا می دهد.
قطعات خودرو Luvly O به طور تبادل پذیر قابل اتصال هستند تا سازنده آسان‌تر بتواند کل خودرو را مونتاژ کند. بر این اساس، قطعاتی جدا از هم می‌تواند به یک خودرو الکتریکی قابل بازیافت و کاملا کاربردی تبدیل شود.
این پهپاد موسوم به «سوبار» (SoBar) توسط پژوهشگران «دانشگاه ایالتی آریزونا» (ASU) ساخته شده است. قطعات الکترونیکی «سوبار» مانند پهپاد‌های معمولی، سفت و سخت هستند و قاب نایلونی محکم آن که روکش پلی‌اورتان دارد، قابل باد کردن است.
دزدان قطعات و لوازم داخل خودرو در دام پلیس
مهندسان دانشگاه دوک، الکترونیک چاپی قابل بازیافتی را تولید کردند که در آن استفاده از مواد شیمیایی در فرآیند ساخت با آب جایگزین شده است.
ارتش آمریکا در اوایل این هفته اعلام کرد که تمام حسگر‌ها و قطعات الکترونیکی و همچنین بخش‌های بزرگی از ساختار بالون را بازیابی کرده است.
معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ قطعات ریز دانه ای که توانایی تجمیع با پلاک های دیگر را ندارند می توانند به تنهایی وارد ساخت و ساز شوند.
سرپرست مرکز تحقیقات راه،مسکن وشهرسازی ازمراحل نهایی تجهیز قطعات آزمایشگاهی آزمایشگاه مرجع ریلی دربخش خط وآزمایشگاه بزرگ‌مقیاس بارگذاری سریع روسازی درهمکاری باشرکت ساخت وسازمان راهداری خبرداد
واحد‌های توربین گازی MGT-۷۰ کپی سخت افزار زیمنس ساخته شده توسط ایران است. ایران قبل از اعمال موج اخیر تحریم‌ها، مجوز مونتاژ و تولید داخلی این توربین‌ها را دریافت کرده بود.
یکی از رایج‌ترین مشکلات سخت افزار‌ها که به تعمیر احتیاج پیدا می‌کند، مربوط به باتری است. بی‌توجهی کردن در نگهداری از باتری نه تنها باعث عملکرد ضعیف سیستم می‌شود، بلکه می‌تواند به سخت‌افزار‌های مجاور خودش هم آسیب وارد کند. به‌طور مثال حرارتی که از یک باتری معیوب تولید می‌شود می‌تواند باعث سوختن یا وارد شدن آسیب‌هایی جدی به دیگر قطعات الکترونیکی مجاور آن شود.
وزیر دفاع هلند اعلام کرد این کشور با ارسال قطعات مربوط به سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین، به تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر روسیه کمک خواهد کرد.
وزیر دفاع هلند اعلام کرد این کشور با ارسال قطعات مربوط به سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین، به تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر روسیه کمک خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) اعلام کرد: دارندگان محصولات ایران خودرو می‌توانند در جشنواره جمعه‌های آپشن آپکو، قطعات و تجهیزات مورد نیاز محصولات خود را با استاندارد و کیفیت مناسب با تخفیف خریداری کنند.
شیمیدان‌ها این روز‌ها بیش از پیش به بازیافت سیم‌کارت‌های قدیمی و دور ریخته شده می‌اندیشند و هدفشان از این کار، استفاده مجدد از بخش‌های این سیم کارت‌ها، نه در حیطه الکترونیک، بلکه در صنعت داروسازی است. سیم‌کارت‌ها دارای قطعات ریزی از نیکل، مس، نقره و طلا هستند و حالا محققان امپریال کالج لندن و دانشگاه کالیاری ایتالیا راهکاری آسان برای استخراج طلا از این زباله‌های الکترونیکی و استفاده مجدد از آن در فرآیند‌های شیمیایی برای تولید دارو یافته‌اند.
رسانه‌های کانادایی گفته اند مرکز تحقیقات اروپایی «استیت واچ» (دیده بان دولتی) و مقامات اوکراین در پهپاد‌های ایرانی، قطعات ساخت شرکت کانادایی «تالیسمان وایرلس» (Tallysman Wireless) پیدا کرده اند.
دو تیم برجسته فرمول یک به قهرمان چهار دوره متوالی این مسابقات پیش از آخرین مسابقه‌ دوران حرفه‌ای‌اش هدایای جالبی اهدا کردند.
مدیرعامل شرکت ساپکو گفت: برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه و با توجه به بحران کمبود قطعات الکترونیک، با همت جوانان نخبه ایرانی و همکاری شرکت ساپکو، وزارت صمت و یک شرکت دانش بنیان داخلی، داخلی سازی و تولید انبوه چیپ ست های الکترونیکی حوزه خودرو محقق شد.
مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو از آمادگی کامل شبکه برای ارایه خدمات مطلوب به مشتریان هایما 8S خبر داد.
پژوهشگران و محققان دانشگاه صنعتی شریف با طراحی، ساخت و تولید دستگاه‌ها و قطعات مختلف، توانسته‌اند به یاری صنعت آمده و تا حد زیادی کمبودهای ناشی از تحریم‌ها را جبران کنند.
بعد از هفته‌های پر افت و خیز ابتدایی بنظر می‌رسد آلومینیوم اراک به ثبات مدنظر دست پیدا کرده. شاگردان رحمتی شش هفته متوالی دروازه خود را بسته نگه داشتند و در سه بازی از این رقابتها پیروز شدند.
مدیرعامل شرکت خاکریزآب از اجرای عملیات نصب قطعات پیش ساخته بتنی در مسیر شمال به جنوب خیابان شهید آریافر (محل تقاطع با بزرگراه جلال آل احمد) طی یک بازه زمانی ۷۲ ساعته خبر داد.
وزارت دفاع آمریکا از توقف تحویل جنگنده های اف-۳۵ به دلیل وجود یک قطعه چینی در قسمت موتور آن خبر داد.
حسن راهساز فرزند مرحوم گرام راهساز در سال ۱۳۳۰ در تخت جمشید به دنیا آمد و از سن ۱۳سالگی همزمان با شروع کارگروه مرمتگران ایتالیایی موسوم به ایزمئو از سال ۱۳۴۳ با سمت مرمتکار آغاز به کار کرد. در سال ۱۳۵۴ با بورسیه دوره تخصصی مرمت سنگ به مدت ۳ سال در کشور ایتالیا تحصیلات عالیه خود را در رشته مرمت سنگ تکمیل کرد و در سال ۱۳۵۷ به عنوان مدیر اجرایی کارگاه‌های مرمتی آثار سنگی هخامنشی در کشور به خدمت خود ادامه داد.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه بازار قطعات یدکی در حال تبدیل شدن به شفاف ترین بازار است، گفت: روز شنبه بازرسان با حضور در بازار قطعات یدکی، کالاهای تقلبی و جعلی را جمع آوری خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ