یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داده که اسانس روغنی زیره سیاه از رشد باکتری‌های مضر روده جلوگیری می‌کند و در عین حال باکتری‌های مفید را دست نخورده باقی می‌گذارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مهم‌ترین اثر تاریخی روستای افجه، قصر ناصری است؛ قصری که گفته می‌شود توسط اعتمادالدوله، صدراعظم ناصرالدین شاه قاجار در شمال روستای افجه ساخته شد. تاریخدانان می‌گویند که ناصرالدین شاه هر سال برای مراسم خاصی در روز مشخصی راهی این قصر در روستای افجه می‌شده است. البته امروز چیز زیادی از این بنای دوره قاجار به جا نمانده و آنچه از آن با عنوان قصر ناصری روستای افجه نام می‌بریم، درواقع پی قصر، دیواری به ارتفاع ۵متر و طول یک متر و انبوهی از آجر‌های قرمزرنگ است.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجیگفت: کجای عالم یک دولت این رفتار را با شهروند خودش انجام می‌دهد که با ما انجام می‌دهند؟ آن هم هنگامی که شرایط خاصی وجود ندارد. یک زمانی است کودتایی در کشور رخ داده، یک زلزله‌ای آمده و نیرو‌های امدادی به خیابان آمده‌اند، یا جنگی روی می‌دهد و پلیس برای دفاع از ما آمده است، ولی مردم عادی به خرید می‌روند شما ۲۰ تا پلیس و غیرپلیس را می‌گذارید، این کار جز این که روی اعصاب مردم راه برود و روی روان مردم اثر بگذارد، چیز دیگری ندارد!
دانه چیا یکی از بهترین و مفیدترین دانه‌های خوراکی است. این دانه‌های سیاه و سفید، آب دوست هستند و می‌توانند تا ۱۲ برابر وزن خود آب جذب کنند، برای همین میان ورزشکاران و افرادی که رژیم می‌گیرند طرفدار دارد.
پیاز یکی از مواد اصلی در پخت و پز انواع غذاهاست که فواید بسیاری برای سلامتی دارد.
سیاه دانه (سیاهدانه) دانه گلی با خاصیت دارویی و درمانی است که به‌عنوان ادویه هم استفاده می‌شود. این گیاه فو‌ق‌العاده بومی آسیا و مدیترانه است و در جنوب غربی آسیا، خاورمیانه و جنوب اروپا می‌روید و به آن زیره سیاه و گشنیز رومی هم می‌گویند.
این گیاه باعث تحریک اعصاب شده، اثر مسکن دارد و دارای خاصیت آرام بخشی و خواب آوری است.
اثر «نشسته روی پل» به علت نوع متریالش که از جنس برنز است، از ارزش مادی بالایی برخوردار است که همین امر اثر را به سوژه مناسبی برای سارقان بدل می‌سازد. با این حال گویا از این مجسمه که روی مسیل خیابان شهید مجتبایی (سیمرغ) در سیدخندان نصب شده بود، حفاظت خاصی صورت نمی گرفت و همین امر کار را برای سارقان راحت ساخته بود.
هندوانه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است که علاوه بر آبرسانی بدن، می‌تواند بسیاری از ابعاد مختلف سلامتی را ارتقا دهد و از برخی بیماری‌ها نیز جلوگیری کند.
کله پاچه را در وعده ناهار یا وعده صبحانه مصرف کنید، اگر در وعده صبحانه کله پاچه خوردید، در وعده ناهار باید از یک غذای گیاهی سبک استفاده کنید. هرگز کله پاچه را در وعده شام مصرف نکنید زیرا کله پاچه غذایی بسیار سنگین است و می تواند موجب بی خوابی و ناراحتی های معده شود.
کله پاچه را در وعده ناهار یا وعده صبحانه مصرف کنید، اگر در وعده صبحانه کله پاچه خوردید، در وعده ناهار باید از یک غذای گیاهی سبک استفاده کنید. هرگز کله پاچه را در وعده شام مصرف نکنید زیرا کله پاچه غذایی بسیار سنگین است و می تواند موجب بی خوابی و ناراحتی های معده شود.
محققان می‌گویند جینجرول، ترکیبی است که عامل اثر این گیاه بر متابولیسم است. جینجرول عامل طعم تند زنجبیل است که خاصیت آنتی‌اکسیدانی و تا حدودی ضد درد هم دارد. به‌علاوه زنجبیل ادرارآور است و کمک می‌کند التهاب شکم کاهش یافته و مایعات محبوس در بدن دفع شوند. یکی از خوبی‌های قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می‌توانید آن را با مواد دیگر ترکیب کرده و خواصش را تقویت کنید.
به حاوی فیبر و چندین ویتامین و مواد معدنی ضروری است و برای هر رژیم غذایی می‌تواند یک ماده‌ی مغذی باشد.
درخت انجیر معابد ۵۰۰ ساله کیش که یک اثر گردشگری بود بر اثر هَرَس غیراصولی از بین رفت. سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد کیش گفت: نگاه فضای سبزی به این اثر گردشگری و هَرَس غیراصولی باعث از دست رفتن ارزش گردشگری این درخت شد. با مواد نگهدارنده خاصی از این درخت مواظبت میشد.
آزمایش‌های مختلفی روی انسان انجام شده که طبق آن‌ها مشخص شده قهوه می‌تواند بر عملکرد مغز اثر بگذارد و می‌تواند حافظه، خلق‌وخو، هوشیاری، انرژی و عملکرد شناختی را افزایش دهد.
گیاه خوردن حیوانات امری نرمال در حیات وحش است اما اینکه یک حیوان علاقه خاصی به خوردن گیاه کاکتوس داشته باشد، قطعاً عجیب است.
محققان هنوز نمی‌دانند که آیا اثر دست کشف‌شده نماد خاصی است یا به جای خاصی اشاره دارد و یا تنها یک شوخی ساده بوده است؟ به گفته آنان زمان ممکن است حقیقت این امر را معلوم کند.
خاصیت سماق در ممانعت از ترکیب گلوکز با مولکول های پروتئین های حیاتی بدن تا میزان ۸/۸ درصد باعث شده تا این گیاه برای بیماران مبتلا به دیابت ، مفید تشخیص داده شود.
یکی از دانشجویان فنی دانشگاه تهران می‌گوید: دانشجویی که اقدام به خودکشی کرد را از دور می‌شناختم. حدودا ۳۰ سال داشت. استاد راهنمایش بدون هماهنگی خاصی با او اسم یکی از دانشجویان دیگر را نیز در رساله پژوهشی او آورده بود که روز ۱۲ آذرماه همین موضوع منجر به بحث بین دانشجو و استاد می‌شود و دانشجو بر اثر فشار روحی که به او وارد شده بود اقدام به خودکشی می‌کند. چنین موضوعاتی در دانشگاه تهران که اساتید به دانشجو اجبار می‌کنند در رساله‌های‌شان نام دانشجوی دیگر قید شود موضوعی عادی است، اما خب همه ظرفیت روحی مشابهی ندارند.
لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که گوجه فرنگی را قرمز می‌کند، اما از پوست آن در برابر اشعه فرابنفش نیز محافظت می‌کند. زمانی که لیکوپن روی پنل‌های خورشیدی پروسکایت اعمال می‌شود، می‌تواند آن‌ها را از تخریب ناشی از اشعه فرا بنفش محافظت کند و دوام آن‌ها را افزایش دهد. این رنگدانه همچنین جریان الکتریکی را در صفحات خورشیدی پروسکایت بهبود می‌بخشد.
اصفهان- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:این معاونت در رویکرد جدید به شناسایی حدود ۱۵مشکل در این حیطه پرداخته و لازم است که فعالیت‌های پرورشی از حالت نمایشی و کم خاصیت خارج شود.
فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان بیان کرد: ترس از مدرسه می‌تواند از بخش خاصی از مدرسه، عملکرد تحصیلی، محیط مدرسه یا در اثر تجربه اتفاق‌های ناخوشایند، مانند آزار دیدن از دوستان در مدرسه یا مشکلاتی در مسیر خانه تا مدرسه باشد، در این موارد پی بردن به علت هراس، برای مداخلات درمانی ضرورت دارد.
زیتون و روغن زیتون معمولا بیشتر در منطقه مدیترانه مصرف می‌شوند جایی که میزان ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌های مزمن کمتر از سایر کشور‌های غربی است؛ بنابراین متخصصان سلامت احتمال می‌دهند که ممکن است زیتون به کاهش خطر ابتلا به سرطان نیز کمک کند.
شیائومی به تازگی نسل دوم از دستگاه بخور و رطوبت ساز سرد MIJIA را عرضه کرده است. این رطوبت ساز که Humidifier2 نام دارد، دو سال پس از عرضه نسل اول و با پنج ارتقای عمده نسبت به مدل قبلی خود عرضه می‌شود.
ساخته درخشان ژانگ ییمو یادآور فیلم‌های تماشایی پیشینش نظیر «قهرمان» و «خانه‌ خنجرهای پران» است؛ اما این اثر سبک بصری متفاوتی نسبت به آنچه تاکنون از مبارزه هنرهای رزمی دیده‌ایم، با خود به همراه دارد که علاوه بر برخورداری از قدرت سرگرمی، جهان بصری بی‌نظیر و به شدت خاصی دارد که از سبک نقاشی قلم‌موی جوهری مخصوص چین نشات گرفته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ