وزیر نفت گفت: روند شدت مصرف انرژی در کشور ما بیشتر از مصرف انرژی در سطح جهان است و علاوه بر این لازم است سرمایه گذاری در بخش گاز ارتقا یابد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: شدت مصرف انرژی ایران نسبت به کشورهای پیشرفته ۳ تا ۴ برابر است و متوسط مصرف شدت انرژی ۲برابر جهانی است که این مسأله ضرورت بهینه سازی را تقویت می‌کند.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: شدت مصرف انرژی ایران نسبت به کشورهای پیشرفته ۳ تا ۴ برابر است و متوسط مصرف شدت انرژی ۲برابر جهانی است که این مسأله ضرورت بهینه سازی را تقویت می‌کند.
معاون بازار برق ایران از معافیت صنایع خریدار برق تجدیدپذیر از بورس انرژی از برنامه‌های مدیریت مصرف خبر داد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف انرژی در ایران به ویژه در بخش خانگی به شدت بالاست و به مرور زمان در روندی معکوس در قیاس با دیگر کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی روند افزایشی داشته است.
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی و ۴ برابر کشورهای توسعه یافته است.
استاندارد ملی ایران به شماره ۱۰۶۳۸ با عنوان «دستگاه های تهویه مطبوع مشخصات فنی و روش آزمون تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی» مشمول مقررات اجرای اجباری است.
سیاست های راهبردی شرکت ملی نفت ایران در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی با حضور محسن خجسته مهر در شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تشریح شد.
معاون بازار برق ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۱۲/۷ درصد مصرف برق کشور از معاملات بورس انرژی و قراردادهای دوجانبه تأمین شده که بیشتر این معاملات از نوع قراردادهای دوجانبه بوده است.
شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است، روزهای گذشته این موضوع را به خوبی نشان داد تاجایی که دولت مجبور شد برای کنترل مصرف چند روزی را تعطیل کند.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که بهینه‌سازی مصرف گاز و انرژی تنها به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی گاز نیست و به عزمی ملی نیاز دارد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است: افزایش قیمت در بخش پرمصرف گاز، باعث کاهش مصرف این مشترکین می‌شود و با ارائه تخفیف در بخش مشترکان عادی و درون الگوی مصرف، انگیزه کاهش مصرف را نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.
ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد. شدت مصرف انرژی معیاری است که اگر آن را کنترل کنیم ، شاید بسیاری از شهرها از این وضعیت آلودگی هوا نجات پیدا کند.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با بیان اینکه ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد، گفت: صورت مساله آلودگی هوا در کشور مشخص است و راهکار آن نیز معلوم است.
سخنگوی صنعت برق گفت: ایران بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، در رتبه اول شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.
سخنگوی صنعت برق گفت: ایران بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، در رتبه اول شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.
یک کارشناس انرژی با اشاره به اینکه سبد مصرف انرژی ایران متنوع نیست گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولین در فصول سرد سال، روزانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون متر مکعب کمبود گاز وجود دارد.
به گفته رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، درخصوص حوزه بهینه سازی مصرف انرژی می‌بایست در اکثر طرح‌ها وارد شود و زمان اجرائی شدن آن سرعت گیرد.
وزیر نفت گفت: روند شدت مصرف انرژی و گاز در کشور ما بیشتر از مصرف انرژی در سطح جهان است و علاوه بر این لازم است سرمایه گذاری در بخش گاز ارتقا یابد.
به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، بزرگ‌ترین تولید کننده‌ها و مصرف کننده‌های انرژی جهان عضو شانگهای هستند و همین کمک می‌کند که ما در حوزه سواپ یا خرید گاز روسیه قوی‌تر عمل کنیم. یکی از آن دست کار‌های بسیار خوبی که در حوزه گاز در راستای تقویت دیپلماسی انجام شده است، بحث سواپ گازی با کشور‌های همسایه و ترکمنستان هست.
آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود، افتتاح دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه، طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
وزیر نیرو گفت: میریت مصرف انرژی و افزایش راندمان تولید مورد تاکید وزارت نیرو است به همین دلیل دنبال استفاده از ابزار روزآمد و جدیدترین فناوری ها هستیم.
معاون وزیر نفت گفت: مسئله ناترازی تولید با مصرف گاز در فصل‌های سرد در سال‌های اخیر به‌عنوان مهم‌ترین مسئله صنعت گاز کشور مطرح است، بنابراین باید با مدیریت مصرف، این ناترازی را رفع کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با توجه به زمانبر بودن ساخت پالایشگاه در داخل، یکی از راهکار‌های مهم و کوتاه برای جبران ناترازی بنزین کشور، استفاده از ظرفیت سهامداری ایران در پالایشگا‌های فراسرزمینی است که نفت خام بفرستیم و به جای آن فرآورده نفتی دریافت کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ