بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف انرژی در ایران به ویژه در بخش خانگی به شدت بالاست و به مرور زمان در روندی معکوس در قیاس با دیگر کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی روند افزایشی داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
هر قاشق عسل حدود ۶۵ کیلوکالری انرژی دارد و بنابراین میزان مصرف عسل باید برای هر فرد متناسب با کالری روزانه مورد نیازش باشد. با وجود این، مصرف روزانه دو قاشق مرباخوری عسل بلامانع است؛ انجمن قلب آمریکا نیز توصیه می‌کند که مردان تا حداکثر ۹ قاشق کوچک چای خوری (۳۶ گرم) و زنان تا حداکثر ۶ قاشق چای‌خوری در طول روز می‌توانند عسل مصرف کنند.
آنچه باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود، دریافت مقدار کالری یا انرژی بیشتر از میزان نیازمندی بدن در دوره زمانی نسبتا طولانی است؛ بنابراین آنچه در واقع سبب افزایش وزن می‌شود، عدم تعادل انرژی وارد شده به بدن (از طریق خوراکی و آشامیدنی) و انرژی مصرف شده در بدن (سوخت انرژی متابولیسم پایه و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی) است.
توسعه زنجیره متانول نیازمند حمایت دولت، میزان مصرف آب در تهران هشدار آمیز شد، و قطعی برق ۶۸ اداره پرمصرف در پایتخت از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بودند.
محققین این مطالعه نتیجه گیری کردند که هم مصرف زیاد و هم مصرف کم کربوهیدرات در رژیم غذایی با افزایش مرگ و میر همراه است و کمترین میزان خطر با مصرف ۵۰ تا ۵۵ درصد انرژی از کربوهیدرات مشاهده شد. الگو‌های غذایی کم کربوهیدرات که در آن منابع غذایی پروتئین و چربی حیوانی مثل گوشت قرمز و مرغ جایگزین میشود با مرگ و میر بالاتری همراه خواهند بود، در حالی که اگر مصرف پروتئین و چربی گیاهی از منابعی مثل سبزیجات. آجیل، کره بادام زمینی و نان‌های سبوس‌دار به جای کربوهیدرات جایگزین شود میتواند مرگ و میر را کاهش دهد.
در این ایام حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد میزان مصرف آب افزایش می‌یابد، باید در این شرایط شهروندان تغییر الگوی مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند، انرژی آب مانند سایر انرژی‌ها مانند برق و گاز نیست که بتوان به راحتی آن را منتقل کرد، باید در حفظ آن کوشا باشیم تا همیشه این منابع را به‌طور پایدار در دسترس داشته باشیم.
شکلات‌های تلخ حاوی مقادیر مناسبی از کافئین هستند. درواقع، هرچقدر درصد خلوص شکلات بالاتر برود، میزان کافئین آن هم بیشتر می‌شود. به‌علاوه، شکلات به‌عنوان منبع خوبی از کربوهیدرات‌ها شناخته می‌شود که اولین منبع سوخت‌رسانی به بدن است و انرژی بدن هم در درجه اول از همین طریق تامین می‌شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صنایع بزرگ مانند صنایع نفتی و گازی بیشترین هدررفت انرژی را داریم و اگر بتوانیم میزان مصرف را در این صنایع بهینه سازی کنیم، درصد قابل توجهی انرژی ذخیره می‌شود.
هدف از نصب کنتور هوشمد روی تابلو‌های تبلیغاتی مدیریت میزان مصرف آن‌ها است، آن‌طور که کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این خصوص گفته، در راستای اجرای طرح‌های مدیریت مصرف انرژی در شهر تهران، با همکاری متقابل این شرکت و شهرداری تهران به منظور جلوگیری از هدررفت برق، روشنایی تابلو‌های تبلیغاتی منصوبه در سطح پایتخت، پایش و با همراهی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شرکت‌های تبلیغاتی، روشنایی این تابلو‌ها تا حد ممکن تعدیل و کاسته شد.
ایران نوشت: از قرار معلوم، ناترازی گاز در کشور ریشه‌ای چندگانه دارد؛ عامل اول میزان مصرف بالای انرژی و افزایش شدت مصرف انرژی درکشور است. عامل دیگر بروز ناترازی، عدم توسعه صنعت نفت و گاز کشور متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای بوده که توپ این کم‌کاری هم در زمین وزارت نفت دولت قبل است.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: بررسی تحقق منابع و مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ در دستورکار جلسه امروز این کمیسیون بود.
نماینده سروستان اعلام کرد: مشکل کشور ما، گران کردن قیمت بنزین نیست. کافیست یک تحقیق ساده بشود تا ببینیم زمانی که بنزین را گران کردیم در میزان مصرف مردم، صرفه‌جویی شد یا نه؟ اینکه متوسط به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ الی ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنیم می‌تواند در روند انرژی ما اثر بگذارد یا اینکه مافیای خودرو در ایران را حذف کنیم تا برسیم به خودرو‌هایی با ۱۰۰ کیلومتر کارکرد و سوخت چهار لیتر بنزین تا مصرف بنزین در کشور به یک چهارم برسد.
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها به نصف مصرف انرژی در جهت صرفه جویی نرسیده‌ایم بلکه از میزان استاندارد آن نیز گذر کرده‌ایم.
برآورد تلفات گاز در صورت انتقال از خط لوله نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد است که در صورت تامین از طریق شمال کشور و با گاز روسیه، این میزان صرفه‌جویی خواهد شد و ایران می‌تواند علاو بر جبران ناترازی مصرف گاز کشور، آن صادر کند، بنابراین هر نوع همکاری ایران و روسیه در زمینه گاز به نفع ایران خواهد بود.
ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد. شدت مصرف انرژی معیاری است که اگر آن را کنترل کنیم ، شاید بسیاری از شهرها از این وضعیت آلودگی هوا نجات پیدا کند.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم با بیان اینکه ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد، گفت: صورت مساله آلودگی هوا در کشور مشخص است و راهکار آن نیز معلوم است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس: اگر می‌خواهیم فشار مضاعفی به مردم در بحث قیمت انرژی نیاید باید تعرفه پلکانی پرمصرف‌ها را اعمال کنیم که مصوبه قانونی نیز دارد و در بودجه ۱۴۰۱ به میزان غیر یارانه‌ای شدن قبوض انرژی مشترکان پرمصرف بوده است. قرار نیست از جیب آحاد مردم کسی که شرایط مالی بهتری دارد و مصرف غیر بهینه بالاتری را انجام دهد و یارانه بیشتری دریافت کند.
کودکان برای تامین انرژی لازم بدن و تکمیل فاکتورهای رشد در کنار تغذیه به مصرف روزانه مولتی ویتامین‌ها نیز نیاز دارند که میزان آن باتوجه به سن کودک، جنسیت و روند رشد او متفاوت است.
طبق گزارش کمیسیون انرژی مجلس، با توجه به شروع افت فشار در مخازن گازی میدان پارس جنوبی و ادامه روند افزایشی مصرف، چالش جدی برای تأمین گاز طبیعی در آینده بسیار نزدیک وجود خواهد داشت.
آب مشترکان پر مصرف قطع می‌شود، افتتاح دومین واحد بخار نیروگاه عسلویه، طرح روس‌ها برای توسعه ۶ میدان نفتی و ۲ میدان گازی ایران از مهمترین اخبار نفت و انرژی در هفته جاری بودند.
آلمان در شرایطی که میزان مصرف گاز طبیعی بسیار بالا مانده است، وارد زمستان سخت می‌شود و ممکن است در ماه‌های آینده نتواند از بروز وضعیت اضطراری انرژی، اجتناب کند.
خودروی مجهز به فناوری شناور مغناطیسی (maglev) در بزرگراهی در چین با موفقیت آزمایش شد. این خودرو ۳۵ میلی‌متر بالاتر از سطح جاده و با استفاده از نیروی مغناطیسی، معلق است و به کمک ریل‌های رسانای نصب‌شده در کنار جاده هدایت می‌شود. خودرو‌های مگلو در مقایسه با سایر خودروها، طول عمرشان به میزان قابل توجهی بیشتر است و در حالی که انرژی کمتری مصرف می‌کنند، دارای سرعت بیشتری برای حرکت هستند. چین در سال‌های اخیر با رونمایی از اولین قطار مگلو در شانگهای، به پیشروترین کشور در فناوری حمل‌ونقل مگلو تبدیل شده است. چینی‌ها قصد دارند به زودی قطار سریع‌السیری که قادر به حرکت با سرعت ۶۰۰ کیلومتر در ساعت است را هم برای استفاده عموم افتتاح کنند.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با مصرف میزان اندکی از بعضی از انواع مواد غذایی کالری بسیاری به دست می‌آید که اصطلاحاً می‌گوییم دانسیته کالری آن زیاد است؛ بالاترین دانسیته کالری غذایی مربوط به چربی‌هاست؛ هر گرم چربی ۹ کیلو کالری انرژی دارد در صورتی که هر گرم پروتئین یا نشاسته ۴ کیلو کالری انرژی دارد.
مدیر مرکز کنترل بار و انرژی شبکه برق کشور گفت: میزان مصرف برق با توجه به کاهش دما نسبتاً کاسته شده و مقداری از شرایط بحرانی فاصله گرفته است.
آب یک منبع گرانبها است و فکر کردن در مورد میزان مصرف ما نباید صرفا برای مواقع کمبود شدید آب باشد. برای مثال، کاهش مصرف آب باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ