مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: شدت مصرف انرژی ایران نسبت به کشورهای پیشرفته ۳ تا ۴ برابر است و متوسط مصرف شدت انرژی ۲برابر جهانی است که این مسأله ضرورت بهینه سازی را تقویت می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: شدت مصرف انرژی ایران نسبت به کشورهای پیشرفته ۳ تا ۴ برابر است و متوسط مصرف شدت انرژی ۲برابر جهانی است که این مسأله ضرورت بهینه سازی را تقویت می‌کند.
بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان مصرف انرژی در ایران به ویژه در بخش خانگی به شدت بالاست و به مرور زمان در روندی معکوس در قیاس با دیگر کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی روند افزایشی داشته است.
اخیراً شایعه‌ای در فضای مجازی در سطح گسترده‌ای پخش شد که قرار است قیمت بنزین افزایش یابد یا سه نرخی شود. بعد معلوم شد که خبر از یک سایت قلابی بوده و چندین مقام دولتی و رسانه رسمی ناگزیر شده‌اند که به شدت آن‌را تکذیب کنند.
یکی از اسرای روسیه آزادشده از اردوگاه اوکراین، می‌گوید که مصرف مواد مخدر بین نیروهای ارتش اوکراین به شدت شایع است.
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو گفت: شدت مصرف انرژی در ایران ۲ برابر متوسط جهانی و ۴ برابر کشورهای توسعه یافته است.
نتیجه بررسی‌ها بر تعدادی از تحقیقات دهه‌های ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ از وضعیت مصرف مشروبات الکلی نشان می‌دهد در این ۲۰ سال، هم میزان مصرف و هم شدت مصرف مشروب در کشور رو به افزایش بوده است.
کرج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: به علت مصرف مشروبات الکلی در کرج ۱۰ نفر به علت شدت مسمومیت فوت کرده‌اند و دو نفر هم دچار مرگ مغزی شده‌اند.
اقتصاد ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و اولین بخشی که به شدت از این موضوع تاثیر گرفته؛ صادرات و فروش نفت و درآمد‌های حاصله است. با اینحال دولت رئیسی می‌گوید درآمد نفتی‌اش هشت برابر شده است. سوال مهم این است که درآمد نفتی در اقتصاد ایران چه می‌شود و در کجا به مصرف می‌رسد؟
ایران3 برابر میانگین جهانی مصرف انرژی دارد و سوخت‌های فسیلی از جمله گاز و فرآورده‌های نفتی این شدت بالاتراسـت و سـالانه ۸۰ میلیون یارانـه سـوخت پرداخت می شود.
معاون بهره‌وری انرژی ساتبا با بیان اینکه بخش قابل توجهی از شدت بالای مصرف انرژی برق در کشور مربوط به کولرهای آبی و گازی است، از برنامه وزارت نیرو برای ارتقای استانداردهای انرژی خبرداد.
هرچند هنوز درمان قطعی برای برطرف کردن کبد چرب پیدا نشده است، می‌توان با تغییر در سبک زندگی از شدت یافتن این بیماری جلوگیری کرد یا حتی باعث کاهش آن شد.
محمد سرگزی عضو هیات نمایندگان استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر قوت غالب مردم استان نان است و متاسفانه آب و رب و نان را به عنوان غذا مصرف می‌کنند یعنی شرایط زندگی در استان به شدت دشوار شده است، ما مکررا پیگیری کردیم باتوجه به اینکه قوت غالب مردم استان نان است؛ کمک کنند سرانه آرد افزایش یابد که تاکنون محقق نشده است.
در سال‌های اخیر در دنیا مصرف مکمل‌های کلاژن دار به شدت افزایش یافته است و مصرف آن به صورت روتین روزانه در کنار سایر مراقبت‌های پوستی مثل ضدآفتاب برای خانم‌ها و آقایانی که به زیبایی طبیعی و جوانی پوستشان اهمیت می‌دهند، توصیه می‌شود.
شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است، روزهای گذشته این موضوع را به خوبی نشان داد تاجایی که دولت مجبور شد برای کنترل مصرف چند روزی را تعطیل کند.
وزیر نفت با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران ۲.۵ برابر میانگین جهانی است، تصریح کرد: هم‌اکنون روزانه ۹۹۰ میلیون مترمکعب گاز ترش در کشور برداشت می‌شود، گفت: روزانه از این مقدار گاز ۸۴۸ میلیون مترمکعب در ۲۱ پالایشگاه گازی کشور شیرین‌سازی و در بخش‌های مختلف کشور مصرف می‌شود.
با از راه رسیدن سامانه‌های بارشی و موج سرمای شدید، دمای هوا در ۲۷ استان کشورمان به محدوده صفر درجه رسید؛ برودت و یخبندانی که موجب افزایش مصرف گاز در کشور شده است تا جایی که رکورد مصرف گاز در کشور شکسته شده و به ۸۵۰ میلیون مترمکعب در روز هم رسیده است. آن هم در شرایطی که ترکمنستان سوآپ گازی‌اش را کم کرده چراکه در آنجا هم سرما به شدت اوج گرفته و مشکلاتی آفریده.
ایران رتبه اول در جهان از لحاظ میزان مصرف انرژی را دارد. شدت مصرف انرژی معیاری است که اگر آن را کنترل کنیم ، شاید بسیاری از شهرها از این وضعیت آلودگی هوا نجات پیدا کند.
سخنگوی صنعت برق گفت: ایران بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، در رتبه اول شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.
سخنگوی صنعت برق گفت: ایران بر اساس اطلاعات آژانس بین‌المللی انرژی، در رتبه اول شدت مصرف انرژی جهان قرار دارد.
وزیر نفت گفت: روند شدت مصرف انرژی در کشور ما بیشتر از مصرف انرژی در سطح جهان است و علاوه بر این لازم است سرمایه گذاری در بخش گاز ارتقا یابد.
وزیر نفت گفت: روند شدت مصرف انرژی و گاز در کشور ما بیشتر از مصرف انرژی در سطح جهان است و علاوه بر این لازم است سرمایه گذاری در بخش گاز ارتقا یابد.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، ولی در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند، می‌توان تعرفه گاز را غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
به گفته یک کارشناس انرژی، سرانه مصرف انرژی در کشور ما به طور کلی بالاست. در زمینه برق شرایط بهتری داریم، اما در مورد گاز شدت مصرف ما نسبت به کشور‌های دیگر خیلی بالاتر است. برای پرمصرف‌ها که معمولاً مصرفی چند برابر الگوی مصرف دارند می‌توان تعرفه گاز را به صورت غیریارانه‌ای و آزاد اعمال کرد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از کاهش جوجه ریزی در ماه های اخیر خبر داد و گفت : تقاضا برای مرغ به شدت کاهش یافته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ