مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تأکید کرد که بهینه‌سازی مصرف گاز و انرژی تنها به‌عهده وزارت نفت و شرکت ملی گاز نیست و به عزمی ملی نیاز دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: روزانه ۲۱۵ میلیون متر مکعب گاز در کشور به دلیل عدم مدیریت مصرف و بهینه سازی هدر می رود.
مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد که ۱۸ درصد از کنتورهای اندازه‌گیری تأسیسات این شرکت با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی، به نوع آلتراسونیک تغییر کرده است.
یزد- شرکت آب منطقه ای یزد در اقدامی فرهنگی برای فرهنگ سازی در مدیریت مصرف آب نسبت به برپایی غرفه نقاشی کودکان با موضوع «مصرف بهینه آب» اقدام کرد.
بهینه سازی مصرف آب می تواند راهی برای جلوگیری از قطعی یا کاهش فشار آب آن هم در آستانه تابستان و افزایش دما باشد.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران چهار طرح بزرگ این شرکت برای بهینه‌سازی مصرف را تشریح کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، گفت: باید حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذخیره‌سازی گاز برای زمان پیک مصرف فصلی صورت گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم صرفه جویی اصولی، بهینه سازی و هوشمند سازی در مصرف انرژی گفت که باید مشکلات ناترازی فصلی را با ذخیره سازی حل کرد.
چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی عملکرد وزارت نفت در تعرفه گذاری گاز مشترکان خانگی مباحثی را در این زمینه مطرح کردند.
برپایی نمایشگاههای صنایع دستی، تغییر ساعت کاری موزه ها، تحلیل عملکرد پژوهشگاه میراث فرهنگی و اجرای طرح بهینه سازی مصرف گاز هتلها ازجمله خبرهای حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.
مشهد ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: طرح بهینه سازی مصرف گاز برای همه هتل‌های کشور با تمهیدات لازم، انجام شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت را تعیین کردند.
صرفه جویی در مصرف آن هم برای گاز محدود به مردم و جامعه نمی‌شود بلکه دارای مسائلی است که باید از لحاظ زیر ساختی مورد توجه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صنایع بزرگ مانند صنایع نفتی و گازی بیشترین هدررفت انرژی را داریم و اگر بتوانیم میزان مصرف را در این صنایع بهینه سازی کنیم، درصد قابل توجهی انرژی ذخیره می‌شود.
جولایی گفت: (۱۶ دی‌ماه) با وجود اینکه جمعه و روز تعطیل بوده، ۷۶۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده است و هموطنان باید در این روزهای سرد بهینه‌سازی مصرف را در دستور کار داشته باشند.
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: کمبود گاز در کشور نداریم، اما هم‌زمان با برودت هوا، طرح‌های مدیریت مصرف گاز در کشور به‌منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران معتقد است: افزایش قیمت در بخش پرمصرف گاز، باعث کاهش مصرف این مشترکین می‌شود و با ارائه تخفیف در بخش مشترکان عادی و درون الگوی مصرف، انگیزه کاهش مصرف را نیز در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس: اگر می‌خواهیم فشار مضاعفی به مردم در بحث قیمت انرژی نیاید باید تعرفه پلکانی پرمصرف‌ها را اعمال کنیم که مصوبه قانونی نیز دارد و در بودجه ۱۴۰۱ به میزان غیر یارانه‌ای شدن قبوض انرژی مشترکان پرمصرف بوده است. قرار نیست از جیب آحاد مردم کسی که شرایط مالی بهتری دارد و مصرف غیر بهینه بالاتری را انجام دهد و یارانه بیشتری دریافت کند.
به گفته رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، درخصوص حوزه بهینه سازی مصرف انرژی می‌بایست در اکثر طرح‌ها وارد شود و زمان اجرائی شدن آن سرعت گیرد.
مصرف گاز خانگی بهمن سال گذشته از مرز ۶۸۰ میلیون متر مکعب گذشت که پیش بینی ها حکایت از افزایش مصرف گاز در زمستان امسال دارد.
مصرف گاز خانگی بهمن سال گذشته از مرز ۶۸۰ میلیون متر مکعب گذشت ک پیش بینی ها حکایت از افزایش مصرف گاز در زمستان امسال دارد.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: روزانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب کسری گاز در کشور وجود دارد که این مشکل باید با بهینه سازی مصرف سوخت جبران شود.
گفت: هر یک واحد سرمایه‌گذاری برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، معادل ۱۰ واحد سرمایه‌گذاری برای بخش تولید است.
یک مقام مسئول گفت: شرکت ملی گاز سه اقدام عملیاتی را در حوزه بهینه‌سازی مصرف گاز در بخش مسکن تعریف کرده است.
مشهد ـ مدیر دفتر تحقیقات، برنامه‌ریزی و بررسی‌های اقتصادی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: طرح بهینه سازی مصرف انرژی در چاه‌های آب پس از انجام بررسی‌های لازم به تصویب رسید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ