عضو کمیسیون انرژی مجلس معتقد است: با توجه به زمانبر بودن ساخت پالایشگاه در داخل، یکی از راهکار‌های مهم و کوتاه برای جبران ناترازی بنزین کشور، استفاده از ظرفیت سهامداری ایران در پالایشگا‌های فراسرزمینی است که نفت خام بفرستیم و به جای آن فرآورده نفتی دریافت کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با وجود افزایش ۱۳ درصدی مصرف بنزین در سال جاری هیچ مشکلی برای تأمین و توزیع بنزین در کشور وجود ندارد.
وزیر نفت گفت: با وجود افزایش مصرف سوخت در کشور و رکورد شکنی ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها، از ماه گذشته (تیرماه ۱۴۰۲) صادرات گازوئیل نیز آغاز شده است.
نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در بازدید معاون اول از برخی از جایگاه های سوخت گفت: رکورد بالاترین مصرف روزانه بنزین امسال به ۱۴۲ میلیون لیتر رسیده است.
سالاری گفت:نزدیک ۲۱ تن کاتالیست به یک پالایشگاه فراسرزمینی برای تولید بنزین ارسال شده است، همچنین نخستین کمپرسور ایرانی ساخت داخل برای استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی به‌زودی رونمایی می‌شود.
اخیراً شایعه‌ای در فضای مجازی در سطح گسترده‌ای پخش شد که قرار است قیمت بنزین افزایش یابد یا سه نرخی شود. بعد معلوم شد که خبر از یک سایت قلابی بوده و چندین مقام دولتی و رسانه رسمی ناگزیر شده‌اند که به شدت آن‌را تکذیب کنند.
معاون مدیر عامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران مهمترین دلیل افزایش مصرف بنزین وجود خودروهای غیر استاندارد دانست و گفت:خودرو های موجود در کشور ۲.۵ برابراستاندارد جهانی مصرف دارند.
قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین می‌تواند قاچاق باشد اما افزایش مصرف بنزین در ایام نوروز ربطی به قاچاق ندارد.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران با اشاره به توزیع روزانه ۱۸میلیون لیتربنزین در منطقه تهران از ابتدای سال،گفت:این مقدار مصرف معادل ۲۵درصد مصرف کل کشور ونیازمند مدیریت مصرف است.
امکان ارائه سی ان جی رایگان نیست، کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب مشترکان بد مصرف تهرانی و افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲ از مهمترین اخبار آب و انرژی در هفته جاری بود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآرده‌های نفتی از افزایش ۹ درصدی مصرف بنزین از ابتدای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: عرضه نظام‌مند بنزین نیازمند استفاده مردم از کارت سوخت شخصی است.
اگر عدد کسری بنزین را معادل ۱۳.۴ میلیون لیتر در روز در نظر بگیریم، بدین ترتیب دولت سیزدهم در سال جاری باید حدود ۳.۵ میلیارد دلار برای واردات بنزین هزینه کند.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: در روز دوازدهم فروردین امسال، نزدیک به ۱۲۸ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در شبانه روز گذشته (۱۱ فروردین ماه) مصرف بنزین به ۱۱۰.۱ میلیون لیتر رسید.
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: در نهمین روز از سال، ۱۱۲.۶ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.
مصرف روزانه بنزین در هفتم فروردین ۱۴۰۲ به ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر رسید.
بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مصرف بنزین در ۲۴ ساعته گذشته به رقم ۹۹ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر رسیده است که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۱.۳ درصدی را نشان می دهد.
نژادعلی گفت: فقط در یک روز از دی ماه مصرف بنزین به ۱۱۸ میلیون لیت رسید که این میزان مصرف عجیب است.
علی‌اکبر نژادعلی با تأکید بر لزوم مدیریت بهینه مصرف سوخت در کشور گفت: تنها در روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) و در سردترین شرایط آب و هوایی امسال، ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.
هم اکنون در کشور روزانه بالای ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و از طرف دیگر تولید بنزین نیز در همین حدود است با این شرایط مسئولان وزارت نفت در حال تامین سوخت نوروزی هستند.
هم اکنون در کشور روزانه بالای ۱۰۳ میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و از طرف دیگر تولید بنزین نیز در همین حدود است با این شرایط مسئولان وزارت نفت در حال تامین سوخت نوروزی هستند.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: ۷۰۰ کیلومتر مسیر تهرانی‌ها منجر به اصراف بنزین می‌شود و این به معنای صرف ۶۰۰ هزار بنزین لیتر اضافه در روز است.
به رغم اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در عمر یک­ ساله­ خود در زمینه ساخت پتروپالایشگاه­‌ها، وضعیت موجود از کندی پیشرفت طرح ­های پتروپالایشی و عقب­ ماندگی شدید در این حوزه، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند عربستان، هند، ترکیه امارات و... حکایت دارد.
علی­رغم اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم در عمر یک­ساله­ خود در زمینه ساخت پتروپالایشگاه­ها، وضعیت موجود از کندی پیشرفت طرح ­های پتروپالایشی و عقب­ ماندگی شدید در این حوزه، در مقایسه با کشور‌های دیگر مانند عربستان، هند، ترکیه امارات و... حکایت دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ