رئیس جمهور ترکیه در حاشیه یک اجلاس منطقه‌ای، فردا (چهارشنبه) با همتای روسیه‌ای خود دیدار خواهد کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آمادگی خود برای میانجی‌گری بین مسکو و کی‌یف را مطرح کند.
رئیس‌جمهور ترکیه امروز اعلام کرد: منتظر سفر «پوتین» به‌ترکیه در ماه جاری (آگوست) هستم.
ترکیه به دنبال آن است که نقش خود را به عنوان یک میانجی منطقه ای و بین المللی به نمایش بگذارد. اما شواهد نشان می دهد که دعوت ابومازن و نتانیاهو به آنکارا، انگیزه اقتصادی هم دارد.
رئیس جمهور ترکیه با اشاره اینکه کشورش طی 10 سال اخیر هدف توطئه‌های متعدد قرار گرفت، گفت که ترکیه به حدی از توان در همه عرصه‌ها دست یافته است که می‌تواند از خود در مقابل توطئه‌ها محافظت کند.
رئیس‌جمهور ترکیه در چارچوب دیدارهای رسمی وارد شهر دوحه پایتخت قطر شد.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه طی سفری رسمی و در نخستین سفر خود به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، وارد جده عربستان شد.
رئیس‌جمهور ترکیه امروز طی سفری رسمی و در رأس یک هیئت بلندپایه وارد جده در عربستان سعودی شد.
علی‌رغم اینکه دولت روسیه گفته توافق غلات را به حالت تعلیق درآورده، رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد مطمئن است که مسکو این توافق را ادامه خواهد داد.
رئیس‌جمهور ترکیه قرار است از فردا دوشنبه سفر ۳ روزه‌ای را به عربستان، قطر و امارات آغاز کند.
رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که این کشور مذاکرات الحاق به اتحادیه اروپا را تسریع می‌کند.
رییس جمهور ترکیه امروز در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران کشورهای عضو ناتو در پایتخت لیتوانی گفت: حمله به مقدسات انسان ها، آزادی اندیشه نیست؛ بربریت، بدَویت و نوعی اقدام تروریستی است.
یک منبع در دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که «اردوغان» و «بایدن» فردا در حاشیه نشست ناتو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
اردوغان برای پیوستن سوئد به ناتو، شرط جدید اعلام کرد
پارلمان جدید ترکیه فردا چهارشنبه نشست انتخاب رئیس و هیئت رئیسیه را برگزار خواهد کرد.
محمد مخبر برای حضور در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان فردا عازم ترکیه می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور فردا در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه شرکت می‌کند.
رئیس جمهوری ترکیه بیش از ۱.۸ میلیون لیره (بیش از ۸۶ هزار دلار) در سه حساب بانکی خود دارد و مبلغ ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار لیره (معادل ۲۵۰ هزار دلار) به فردی به نام «مصطفی اردوغان» (برادرش) بدهکار است.
ترکیه فردا برای نخستین بار در تاریخ خود دور دوم انتخابات را برگزار خواهد کرد، یکی از بالاترین آمار مشارکت در انتخابات در جهان را دارد و میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه در ۱۴ مه نزدیک به ۸۸ درصد بود. بر اساس داده‌های جهانی، معمولا میزان مشارکت دور دوم انتخابات کمتر از دور اول خواهد بود
فردا یکشنبه ۲۸ ماه می ۲۰۲۳ (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) دور دوم رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با حضور «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف جمهور و «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت موسوم به میز ششگانه برگزار می‌شود.
آقای اردوغان به یک نحوی نماد اقتدارگرایی در ترکیه محسوب می‌شود. اردوغان نماد این مسئله است که قدرت باید در دست یک نفر باشد؛ فردی است که آزادی مطبوعات و بیان را در کشورش مورد محدودیت قرار می‌دهد و فردی است که سعی دارد در کار قوه قضائیه دخالت کند. اینکه چنین آدمی توسط قلیچداراوغلو مورد چالش قرار بگیرد موضوع مهی است.
هاوارد آیزنستات، کارشناس مسائل ترکیه در دانشگاه لورنس و اندیشکده پروژه دموکراسی خاورمیانه در واشنگتن به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «نمی‌توانم با اطمینان به نتایج این نظرسنجی‌ها نگاه کنم. بسیاری از تحلیلگران خارجی تصور می‌کنند فقط به این دلیل که اوضاع اقتصادی خراب است، رای‌دهندگان نظرشان را تغییر می‌دهند، اما الزاما این گونه نیست. تصور من این است که بخش بزرگی از رای‌دهندگان حزب عدالت و توسعه، بعد از اینکه اندکی روی گزینه‌های دیگر فکر کردند، دوباره به این حزب بر می‌گردند.»
پلیس ترکیه فردی که مقابل دادگاه «چاگلایان» در استانبول فریاد می زد «اردوغان دزد است» را بازداشت کرد.
رسانه های ترکیه از سفر فردا پنجشنبه رئیس جمهور این کشور به جمهوری آذربایجان خبر می دهند.
اردوغان این فرد را «علی بشار خطاب غزال الصمیدعی» دانست که در داعش به ابوزید یا استاد زید معروف بوده و از مهمترین سرکردگان این گروه تروریستی به شمار می‌رفته که در ترکیه دستگیر شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ