رئیس جمهور ترکیه با اشاره اینکه کشورش طی 10 سال اخیر هدف توطئه‌های متعدد قرار گرفت، گفت که ترکیه به حدی از توان در همه عرصه‌ها دست یافته است که می‌تواند از خود در مقابل توطئه‌ها محافظت کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر بر شرط موافقت با عضویت سوئد در ناتو تاکید کرد.
سپردن سکان دستگاه سیاست خارجی ترکیه به هاکان فیدان، اتفاق مهمی بود که می تواند نشانه هایی از رویکردها و تصمیمات سیاست خارجی اردوغان در مورد منطقه و جهان را به نمایش بگذارد.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که انتخابات اخیر این کشور برای جهان و منطقه اهمیت داشت.
رئیس‌جمهور ترکیه علی‌رغم رقیب انتخاباتی خود، تأکید کرد روابط این کشور با روسیه ویژه است و مسکو و آنکارا به همدیگر نیاز دارند.
بر اساس قانون اساسی ترکیه در صورت مرگ رئیس جمهور، رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه تا انتخاب مجلس جدید در این سمت خواهد بود. قانون اساسی می‌گوید که در صورت غیبت رئیس جمهور به دلیل بیماری، مسافرت و در صورت خالی ماندن ریاست جمهوری بر اثر فوت یا استعفا یا به هر دلیل دیگر رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه به عنوان سرپرست ریاست جمهوری خدمت می‌کند و تا زمانی که رئیس جمهور وظایف خود را از سر گیرد، یا رئیس جمهور جدید انتخاب شود، از اختیارات رئیس جمهور برخوردار است».
یک رسانه ترک زبان می گوید شبکه اجتماعی توئیتر به کمک مخالفان دولت کنونی این کشور برای پیروزی در انتخابات آتی آمده است.
رئیس جمهور ترکیه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور در ۱۴ مه خبر داد.
«مردم ترکیه از زمان وقوع زلزله ویرانگر سال ۱۹۹۹ این کشور تا به امروز، مجموعا چیزی در حدود ۴.۶ میلیارد دلار را به عنوان مالیات زلزله پرداخت کرده اند تا این منابع مالی در زمینه مستحکم سازی خانه‌ها و مقابله با زلزله‌های احتمالی آتی هزینه شوند. حال اردوغان و دولت وی به ویژه پس از وقوع زلزله اخیر ترکیه که با کشته و مجروح شدن هزاران شهروند این کشور همراه شده با این پرسش اساسی رو به رو هستند که حقیقتا این منابعی مالی در طول بیش از دو دهه اخیر در چه حوزه‌هایی هزینه شده اند؟»
علی حیدری کارشناس مسائل ترکیه در این ارتباط معتقد است: دولت اردوغان در دو سال گذشته با مشکلات اقتصادی زیادی روبه‌رو بوده و اکنون وقوع زلزله سهمگین در این کشور باعث افزایش مشکلات شده است و این موضوع می‌تواند بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور که در ماه می‌برگزار می‌شود، تاثیرگذار باشد.
رئیس جمهور ترکیه با هشدار به آمریکا، گفت که واشنگتن به دلیل خودداری از تامین جنگنده‌های اف۳۵ پیشرفته به آنکارا، تاوان خواهد داد.
رئیس جمهور ترکیه امروز از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در ۱۴ ماه می خبر داد.
ترکیه بسته به این که اردوغان در مورد نتایج انتخابات تا چه حد احساس امنیت می‌کند ممکن است پیش از انتخابات با مشکل مواجه شود. اگر نظرسنجی‌ها نشان دهنده پیروزی احتمالی نامزد رقیب باشد ترکیه احتمالا حملات تروریستی یا ترور‌های مشکوک را شاهد خواهد بود
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می گوید به دلیل رویکرد رئیس جمهور ترکیه، مخالف فروش جنگنده های اف -۱۶ به این کشور است.
رئیس‌جمهور ترکیه مدعی شد دولت این کشور تلاش دارد به‌زودی آنکارا را به مرکز جهانی گاز طبیعی تبدل کند.
رئیس جمهور ترکیه با تاکید بر عزم راسخ آنکارا برای «ریشه‌کن کردن سازمان تروریستی پ.ک.ک» گفت که این گروهک، تمامیت ارضی سوریه و عراق را تهدید می‌کند.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد عملیات نظامی غیر قانونی این کشور در شمال سوریه و عراق می تواند وارد فاز درگیری زمینی شود.
رئیس جمهور ترکیه گفت که روسیه کشوری عادی نیست و می تواند با حملات بی حد و مرز غرب و به ویژه آمریکا علیه خود مقابله کند.
رییس جمهور ترکیه در مصاحبه ای اعلام کرد: ترکیه خواستار حفظ روابط آنکارا با اسراییل است!
رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور در عملیات علیه پ.ک.ک هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و کسانی که چنین اتهاماتی را مطرح کرده‌اند، تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.
رئیس جمهور ترکیه گفت که سوئد متعهد شده است ۷۳ نفر را که در فعالیت‌های تروریستی شرکت داشتند به ترکیه تحویل دهد، اما این تعهد هنوز انجام نشده است.
با نگاهی که به مواضع رهبران ترکیه می توان به تغییر لحن آنها در قبال سوریه پی برد اما اینکه دمشق چه رویکردی در پیش خواهد گرفت، ذهن تحلیلگران امور را به خود مشغول کرده است.
رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در صورت از سرگیری صادرات مواد غذایی از روسیه، می تواند به بحران غذایی در کشورهای نیازمند رسیدگی کرد.
رئیس جمهور ترکیه به یونان هشدار داد که این کشور می تواند شبه جزایرمورد مناقشه را از یونان پس بگیرد.
اردوغان در سخنانی یونان را به دلیل رهگیری جت‌های ترکیه به چالش کشید و گفت یونان نمی تواند با ترکیه برابری کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ