فردا یکشنبه ۲۸ ماه می ۲۰۲۳ (هفتم خرداد ماه ۱۴۰۲) دور دوم رای‌گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با حضور «رجب طیب اردوغان» نامزد ائتلاف جمهور و «کمال قلیچداراوغلو» نامزد ائتلاف ملت موسوم به میز ششگانه برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اهالی ترکیه با فاصله زیاد حتی نسبت به کشور شماره ۲ این فهرست عنوان «چایی‌خورترین مردم جهان» را در اختیار دارند. سرانه مصرف چای در میان اهالی این کشور ۳٫۶ کیلوگرم برای هر فرد در طول یک سال است.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که انتخابات اخیر این کشور برای جهان و منطقه اهمیت داشت.
رئیس جمهور کنونی ترکیه و رقیب وی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، با درخواست‌های متفاوت خواستار مشارکت حداکثری مردم شده‌اند.
رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه پیامی برای شهروندانش یک روز قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرستاد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: مشارکت بالای مردم ترکیه در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و برگزاری موفق آن، نشانه پیروزی مردم‌سالاری در این کشور مسلمان همسایه است.
وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه نوروز ١۴٠٢ با ارسال پیام‌های تبریک جداگانه به همتایان خود در کشور‌های حوزه نوروز شامل آذربایجان، ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عراق، قرقیزستان، قزاقستان و هند، عید دیرین و کهن نوروز را به وزرای امور خارجه این کشور‌ها شادباش گفته و برای مردم این حوزه سالی سرشار از خوبی‌ها و شکوفایی مسئلت کرد.
امیر عبداللهیان وزیر خارجه کشورمان گفت: در دیدار با وزیر خارجه ترکیه آخرین تحولات بین‌المللی و مناسبات دوجانبه را موردبررسی قرار خواهیم داد.
تصاویری از لحظه وقوع زلزله در شرق ترکیه را مشاهده می‌کنید.
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز، استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
نمایندگان مردم در خانه ملت، با تکیه بر ابزار نظارتی خود در نشست امروز استنکاف و نقض قانون عوامل اجرایی در حادثه فروریزش ساختمان متروپل را بررسی و پرونده متخلفان را به قوه قضاییه ارسال کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد در زلزله اخیر در مناطق جنوبی این کشور دست‌کم ۳۰ میلیون نفر دچار آسیب شده‌اند.
مقامات ترکیه از بازداشت ۴۸ نفر به اتهام سرقت و غارت اموال مردم پس از زلزله اخیر در این کشور خبر دادند.
باشگاه رئال مادرید 20 هزار دست پوشاک بعلاوه مبلغی قابل توجه به مردم زلزله زده ترکیه ارسال کرده است.
رهبر انقلاب در دیدار با جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش فرمودند: برای برادران مصیبت‌زده‌مان در دو کشور سوریه و ترکیه متأسف هستیم.ازخدای متعال برای آن‌ها طلب، برای درگذشتگانشان طلب رحمت میکنم.
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: سپاه آمادگی دارد توان و امکانات امدادی و پشتیبانی و آمادگی خود را در اختیار مردم که در زلزله اخیر در ترکیه و سوریه مورد آسیب واقع شده اند، قرار دهد.
فدراسیون فوتبال با زلزله زدگان و خانواده های درگذشتگان زلزله ترکیه و سوریه ابراز همدردی کرد.
در پی اقدام موهن مقامات سوئد در صدور مجوز برای هتک حرمت به قرآن کریم، شماری از مردم ترکیه در شهر استانبول پرچم ترکیه را به آتش کشیدند.
پس از اعطای مجوز به یک فرد تندرو برای سوزاندن قرآن با حمایت نیروهای پلیس این کشور، مردم خشمگین ترکیه پرچم سوئد را در مقابل سفارت این کشور در آنکارا یه آتش کشیدند.
ترکیه: تداوم جنگ اوکراین، موجب خستگی مردم اروپا خواهد شد
کیهان به نقل از آیت الله حسن عاملی امام جمعه اردبیل نوشت: در هلند در شب‌ها خانه‌ها با شمع روشن می‌شود با اینکه هلند یک کشور ثروتمند و کوچک است، اما قیمت برق را پایین نمی‌آورد اگر ایران باشد می‌گویند دولت برای همه ما شام غریبان درست کرده است! اما آن‌ها این‌گونه فکر نمی‌کنند، چون می‌خواهند ثروت کشور خودشان را حفظ کنند.
بر اساس یک نظرسنجی، تقریبا ۷۳درصد مردم ترکیه خواستار روابط خوب با روسیه هستند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی سانحه جاده‌ای در استان غازی آنتپ ترکیه که منجر به کشته و مجروح شدن دهها تن از شهروندان این کشور شد را به دولت و ملت ترکیه تسلیت گفت.
درپی نقص سیستم ترمز یک دستگاه کامیون و برخورد آن با جمعیت در دیریک واقع در استان ماردین، ۱۶ نفر کشته و ۲۹ نفر زخمی شدند که حال ۸ نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ