رئیس تایوان ضمن تأکید بر آمادگی برای گفتگو با چین گفت: باید توان دفاعی خود را تقویت و از گرفتار شدن به سرنوشت اوکراین جلوگیری کنیم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رئیس تایوان که در اقدامی جنجالی به آمریکا سفر کرده است، مدعی شد که جزیره تایوان مقابل تهدیدهای چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که شرایط پیرامون جزیره تایوان به این دلیل تشدید شده است که چین، رئیس جمهور کنونی آمریکا را «نالایق» می‌داند.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
رئیس کمیته داوران پس از پایان جلسه هیيت ريیسه فدراسیون فوتبال برای دقایقی با خبرنگاران گفتگو کرد.
رئیس جزیره تایوان مدعی شد که این جزیره نسبت به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان متعهد بوده و جنگ «گزینه آنها نیست.»
دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس تایوان در هنگام سفر به این کشور با مقامات کنگره دیدار می کند.
سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین نسبت به دیدار رئیس تایوان با  رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد.
یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک کشورش در مسیر گذر به آمریکای لاتین، با اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد و مواضع چین در مخالفت با این سفر را اغراق آمیز دانست.
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: متأسفانه تصمیمات به موقع و درست گرفته نمی‌شود و رئیس جمهور می‌خواهد تاوان معاونان و وزرای ناتوان را دهد در حالی که این افراد باید عزل شوند.
وزارت خارجه آمریکا می گوید از سفر برنامه ریزی شده مک کارتی رئیس مجلس به تایوان بی اطلاع است.
رئیس تایوان پس از شکست در انتخابات محلی، از ریاست حزب حاکم این جزیره استعفا داد.
روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس گروه۲۰ در بالی اندونزی، درباره مساله تایوان و لزوم برقراری صلح و ثبات در این تنگه گفت‎‌وگو کردند.
رئیس شورای سیاست گذاری تایوان در امور سرزمین اصلی چین، اعلام کرد حل و فصل اختلافات تنها از مسیر مذاکره بدون پیش شرط می گذرد.
رئیس جمهور آمریکا به‌تازگی مدعی شده که واشنگتن در صورت حمله چین به تایوان، از این جزیره دفاع می‌کند اما به نظر می‌رسد کاخ سفید باز هم برای لاپوشانی این ادعا به دردسر افتاده است!
«جو بایدن»، رئیس کاخ سفید، گفت: «چنانچه چین به تایوان حمله کند، نیرو‌های نظامی آمریکا از این جزیره دفاع خواهند کرد.»
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را اعلام کرد.
رئیس منطقه تایوان مدعی شد که هرگونه حمله علیه این جزیره بهای سنگینی به‌همراه خواهد داشت.
رئیس‌جمهوری آمریکا به شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین گفته بود که نمی‌تواند تعهدی بدهد، چون کنگره آمریکا یک شاخه مستقل از دولت است و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شخصا درباره سفر‌های خارجی خودش تصمیم‌گیری می‌کند.
بنا به گفته یک مقام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اخیرا به درخواست همتای چینی خود در خصوص ممانعت از سفر نانسی پلوسی پاسخ منفی داده است.
رئیس جمهور تایوان روز پنج شنبه در سخنانی گفت: هنوز تهدید نظامی چین کاهش نیافته است و ما برای دفاع آماده هستیم.
رئیس جمهور آمریکا گفت از بابت تایوان نگران نیست اما در خصوص اقدامات چین در منطقه نگران است.
علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای چین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد و امروز صبح با رئیس این جزیره دیدار و گفت‌وگو کرد.
روسیه اعلام کرد که سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان یک اقدام تحریک آمیز است و واشنگتن باید واقعیت جدید ژئوپلیتیکی را بپذیرد که جایی برای هژمونی آمریکا دیگر نیست.
من برای «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان احترام زیادی قائلم. با این وجود، اگر او هفته جاری بر خلاف میل پرزیدنت بایدن به تایوان سفر کند کاری را انجام خواهد داد که کاملا بی‌پروا، خطرناک و غیر مسئولانه است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ