دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد رئیس تایوان در هنگام سفر به این کشور با مقامات کنگره دیدار می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون رئیس جزیره تایوان علیرغم مخالفت چین به آمریکا سفر می‌کند.
رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که شرایط پیرامون جزیره تایوان به این دلیل تشدید شده است که چین، رئیس جمهور کنونی آمریکا را «نالایق» می‌داند.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
مقامات چین با اشاره به اقدامات تنش‌آمیز نایب رئیس جزیره خودمختار تایوان، به وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از نامزد انتخابات آتی این جزیره هشدار دادند.
در واکنش به دیدار رئیس جزیره تایوان با مقامات ارشد آمریکا، ارتش چین اعلام کرد رزمایشی ۳ روزه را در تنگه تایوان آغاز کرده است.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید گزینه اعزام نیروی نظامی در صورت حمله چین به تایوان مطرح است.
در واکنش به دیدار رئیس جزیره تایوان با مقامات ارشد آمریکا، ارتش چین اعلام کرد رزمایشی ۳ روزه را در تنگه تایوان آغاز کرده است.
سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی چین نسبت به دیدار رئیس تایوان با  رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هشدار داد.
یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد که توقف رئیس جمهور تایوان در خاک کشورش در مسیر گذر به آمریکای لاتین، با اصل چین واحد هیچ گونه تعارضی ندارد و مواضع چین در مخالفت با این سفر را اغراق آمیز دانست.
جزیره خودمختار تایوان از افزایش دائمی روابط نظامی با آمریکا خبر داد و رئیس این جزیره مدعی شد که تایپه و واشنگتن برای مقابله با توسعه‌طلبی استبدادگرایان همکاری خواهند کرد.
وزارت خارجه آمریکا می گوید از سفر برنامه ریزی شده مک کارتی رئیس مجلس به تایوان بی اطلاع است.
روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه اجلاس گروه۲۰ در بالی اندونزی، درباره مساله تایوان و لزوم برقراری صلح و ثبات در این تنگه گفت‎‌وگو کردند.
وزارت امور خارجه چین به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دفاع واشنگتن از تایوان در صورت حمله احتمالی پکن به این جزیره، واکنش نشان داد.
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود برای فروش تسلیحات نظامی به تایوان به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار را اعلام کرد.
سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به بحرانی فیمابین آمریکا و چین منجر شد و از آن زمان این جزیره میزبان مقامات بیشتری از آمریکا است.
برای نخستین بار پس از سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایپه، دو کشتی جنگی آمریکا از تنگه تایوان عبور کردند.
«فردی گری» در یادداشتی برای مجله انگلیسی اسپکتیتر ضمن تایید سخنان اخیر رئیس جمهور چین درباره آمریکا، تصریح کرد: من هم با رئیس جمهور چین موافقم، آمریکا شبیه جمهوری موز است.
سخنگوی وزارت خارجه چین با انتشار تصاویری از افراد بی‌خانمان، در طعنه‌ای آشکار به سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان به او توصیه کرد وقتش را بیشتر صرف بهبود وضعیت مردم آمریکا کند.
در ادامه اقدامات تقابلی دولت چین در برابر سفر تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رسانه‌های آمریکا می‌گویند مقامات پکن به تماس‌های مکرر مقامات ارشد واشنگتن پاسخ نمی‌دهند.
وزیر خارجه آمریکا علی‌رغم سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان مدعی شد سیاست واشنگتن درباره تایوان تغییری نکرده است.
رئیس‌جمهور سابق روسیه اعتقاد دارد درباره سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هیچ اختلافی بین دولت و کنگره وجود نداشت و واشنگتن پیامدهای جهانی این سفر را خواهد دید.
علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای چین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه سه‌شنبه وارد تایوان شد و امروز صبح با رئیس این جزیره دیدار و گفت‌وگو کرد.
آمریکا برای مقابله با تنش های احتمالی ناشی از سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به شرق آسیا، شماری از ناوهای جنگی خود را به شرق تایوان منتقل کرد.
با افزایش تنش‌ها بین واشنگتن و پکن بر سر سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، مقامات دولت روسیه اعلام کردند که مسکو در کنار پکن قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ