رئیس شورای سیاست گذاری تایوان در امور سرزمین اصلی چین، اعلام کرد حل و فصل اختلافات تنها از مسیر مذاکره بدون پیش شرط می گذرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به اصل تمامیت ارضی این کشور در رابطه با تایوان احترام بگذارد.
وزیر خارجه تایوان با استقبال از بیانیه پایانی ناتو در اجلاس لیتوانی، گفت که تایپه با ارزیابی آمریکا درباره تصمیم چین به منظور حمله به این جزیره موافق است و جنگ را قابل اجتناب می‌داند.
وزیر دفاع چین تاکید کرد که «پکن در راستای الحاق جزیره تایوان، یه هیچ عنوان از حق استفاده از زور صرف‌نظر نخواهد کرد.»
گوو، یکی از ثروتمندترین افراد تایوان، با دارایی خالص حدود ۷ میلیارد دلار، در یک لحظه ژئوپلیتیکی پردردسر وارد معرکه می‌شود و پیشنهادش برای از بین بردن سایه رو به رشد درگیری نظامی، گفتگو با همسایه‌ی آن سوی تنگه تایوان است. اما روابط عمیق شخصی و تجاری او با چین می‌تواند او را به یک پیغام‌رسان ناقص تبدیل کند.
با اعلام حکومت کمونیستی در پکن از سوی مائو تسه‌تونگ جنگ داخلی در چین پایان یافت و ملی‌گرایان کومینتانگ به رهبری جیانگ جیه شی به تایوان گریختند.
غیر از حمله روسیه به خاک اوکراین که بیش از یک‌سال از آن می‌گذرد، دومین مساله‌ای که به نظم جهانی مرتبط و در سطح بین‌الملل بازتاب‌های بالایی دارد، مساله وضعیت تایوان است. تایوان نمودی از رقابت جهانی ایالات متحده و جمهوری خلق چین در منطقه و حوزه نفوذ جغرافیایی و ژئوپلیتیکی چین است.
رسانه ها به نقل از مقامات تایوان مدعی هستند که بارها بالون های متعلق به چین به حریم این منطقه نفوذ کرده اند.
یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که کشور چین قصد دارد در آینده تایوان را هدف حمله قرار دهد.
در ادامه افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان که از چندماه پیش و پس از سفر مقامات ارشد آمریکا به این جزیره آغاز شد، مقامات تایوان امروز برگزاری دومین رزمایش ارتش چین را محکوم کردند.
بریتانیا و سایر متحدان آن کشور در بحران اقیانوس آرام با برعهده گرفتن مسئولیت پذیری برای امنیت خود نقش حمایت کننده ارزشمندی را خواهند داشت.
وزارت دفاع تایوان اعلام کرد تحرکات نظامی ارتش چین در اطراف این جزیره ادامه دارد و امروز دوشنبه ۳۱ جنگنده ارتش چین از خط میانه تنگه تایوان عبور کردند.
وزارت خارجه چین به تایوان درباره همکاری به نظامیان بیگانه هشدار داد.
تایوان اعلام کرده است که به‌دنبال جنگ با چین نیست.
وزیر خارجه چین در دیدار با همتای آمریکایی خود بر توقف فعالیت‌های جدایی‌طلبانه در تایوان تأکید کرد و گفت اقدامات جدایی‌طلبانه با راه‌حل صلح‌آمیز برای مسئله تایوان در تضاد است.
وزارت دفاع تایوان مدعی شد چین همچنان به حضور نظامی خود در اطراف این منطقه ادامه می دهد.
سخنگوی وزارت خارجه چین از اقدامات تایوان که موجب تنش آفرینی در منطقه می شود، انتقاد کرد.
یک مقام تایوانی می گوید تایپه پس از هشدارهای پیاپی مجبور به شلیک به سمت پهپاد چینی شده است.
این تحریم‌ها در شرایطی مطرح می‌شوند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به تایوان سفر کرد؛ اقدامی که به گفته چین یک سیگنال اشتباه برای نیرو‌های طرفدار استقلال در این جزیره خودگردان ارسال می‌کند.
رئیس جمهور تایوان روز پنج شنبه در سخنانی گفت: هنوز تهدید نظامی چین کاهش نیافته است و ما برای دفاع آماده هستیم.
وزارت امور خارجه تایوان ضمن تأکید بر حق مردم این کشور برای تعیین سرنوشت خود، با طرح پیشنهادی چین درباره اجرای مدل «یک کشور- دو نظام» اعلام مخالفت کرد.
چین بر استفاده از زور در صورت لزوم تأکید کرد و گفت: ما با بیشترین صداقت کار خواهیم کرد و نهایت تلاش خود را برای دستیابی به اتحاد مجدد مسالمت آمیز به کار خواهیم بست.
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه تنش زایی در منطقه شرق آسیا، اظهاراتی را علیه دولت چین عنوان کرد.
وزیر خارجه چین ضمن انتقاد از رویکرد آمریکا گفت اقدامات پکن در قبال تایوان در راستای حفظ تمامیت ارضی آن صورت می گیرد.
اگرچه آمریکا سال ها پیش اصل چین واحد را امضا کرده است؛ اما همچنان گوشه چشمی به این جزیره دارد و می خواهد از آن به عنوان کارتی برای فشار بر پکن استفاده کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ