معاون رئیس تایوان که در اقدامی جنجالی به آمریکا سفر کرده است، مدعی شد که جزیره تایوان مقابل تهدیدهای چین سر تعظیم فرود نمی‌آورد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی‌رغم اعتراض‌های دولت چین، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد واشنگتن و متحدانش باید سرعت ارسال تسلیحات به تایوان را سرعت ببخشند تا این جزیره بتواند در مقابل چین از خود دفاع کند.
کودی خاکپو تاوان سنگین اشتباه مقابل لوکا مودریچ را با یک خطای پنالتی پرداخت.
رئیس جزیره تایوان مدعی شد که این جزیره نسبت به حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان متعهد بوده و جنگ «گزینه آنها نیست.»
مهاجم تیم فوتبال سپاهان با دریافت کارت زرد در مصاف برابر ملوان، از حضور مقابل نفت مسجد سلیمان محروم شده است.
وبگاه خبری «میدل ایست» در یادداشتی نوشت: «ایستادگی اروپا در برابر آمریکا در مورد تایوان عقل سلیم است نه بدعت»
مربی تیم فوتبال مس کرمان در کنفرانس خبری پس از شکست مقابل پرسپولیس به شدت نسبت به عملکرد کوپال ناظمی معترض شد.
وزارت دفاع تایوان اقداماتی را در راستای مقابله با محاصره کامل این جزیره از سوی چین در پیش گرفته است.
جزیره خودمختار تایوان از افزایش دائمی روابط نظامی با آمریکا خبر داد و رئیس این جزیره مدعی شد که تایپه و واشنگتن برای مقابله با توسعه‌طلبی استبدادگرایان همکاری خواهند کرد.
«لیز تراس» معتقد است که کشورها باید برای مقابله با چین در پی ارتقای جایگاه تایوان باشند.
کارخانه جدید TSMC در منطقه فونیکس، نمایشگاهی برای آن‌هایی است که از تایوان‌زدایی می‌ترسند؛ کارخانه‌ای با گستره‌ای بزرگ در صحرای آریزونا که شبیه یک قلمرو امپراتوری است. این کارخانه قرار است جایی باشد که در سال آینده تراشه‌های چهار نانومتری در آن ساخته شوند و به عنوان پیشرفته‌ترین تراشه‌های ساخته‌شده در آمریکا، برتری چشمگیری در مقابل اینتل ایجاد می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در کمیسیون امنیت ملی گفتیم باید بیانیه‌ای صادر شود و اگر کسی هم ورود نکند من مرتضی محمودوند به عنوان خدمتگزار مردم قطعا در مقابل چین موضوع تایوان را مطرح میکنم که به حق هم است.
بعد از شکست 2-0 بلژیک در مقابل مراکش در دومین بازی مرحله گروهی جام جهانی گروهی از هواداران بلژیک در پایتخت این کشور درگیری‌هایی به وجود آوردند.
بر اساس تصمیم اتحادیه فوتبال انگلیس یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول، فردا قادر به حضور روی نیمکت در دیدار تیمش مقابل ساوتهمپتون نخواهد بود.
تایوان به منظور مقابله با رویارویی احتمالی با چین، برای راه‌اندازی یک زنجیره تولید و عرضه پهپاد در داخل این جزیره، ۱.۶ میلیارد دلار تخصیص داده است.
برخی رسانه‌ها اعلام کردند دولت آمریکا برای مقابله با اقدامات چین در تایوان، در حال بررسی استقرار بمب‌افکن در شمال استرالیاست.
مدافع ۲۳ ساله که در این سال‌ها به یکی از ارکان اصلی دفاعی بارسلونا بدل شده ممکن است جام جهانی را از دست بدهد.
وزیر خارجه چین با اشاره به تمامیت ارضی کشورش و تأکید بر این‌که تایوان بخشی از چین بزرگ است، به رهبران جهان هشدار داد که هر طرفی که در مقابل اتحاد چین بایستد، توسط چرخ‌های تاریخ نابود می‌شود.
یک دیپلمات چین نسبت به اتخاذ اقدامات متقابل در صورت عدم دست کشیدن واشنگتن از فروش تسلیحات به تایوان خبر داد.
چین امروز در  حال اجرای دیپلماسی «گرگ جنگجو» است که رویکردی قاطعانه در محیط بین الملل به شمار می ‌رود اما پکن در واقع ۳ راه برای برنده شدن در یک رقابت استراتژیک با آمریکا پیش رو دارد.
وزیردفاع چین اعلام کرد که تایوان بخش جدایی ناپذیر این کشور است و مسائل آن در حیطه امور داخلی چین قرار دارد.
رئیس جمهور تایوان روز پنج شنبه در سخنانی گفت: هنوز تهدید نظامی چین کاهش نیافته است و ما برای دفاع آماده هستیم.
چندین کشتی نیروی دریایی چین از صبح امروز به انجام ماموریت در سواحل شرقی تایوان ادامه دادند که همین امر موجب صف‌آرایی کشتی‌های جنگی تایوانی در برابر آن‌ها شد.
در حالیکه اقدام مشترک آمریکا و تایوان به تشدید تنش ها در منطقه شرق آسیا منجر شده، تایپه واکنش متقابل چین را در این خصوص محکوم کرد.
آمریکا برای مقابله با تنش های احتمالی ناشی از سفر رئیس مجلس نمایندگان این کشور به شرق آسیا، شماری از ناوهای جنگی خود را به شرق تایوان منتقل کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ