حجت‌الاسلام والمسلمین صحبت‌الله رحمانی با بیان این‌که درحال حاضر ۵۸۰۰ زائر در قالب کاروان‌های سازمان حج و زیارت در عراق بسر می‌برند، گفت: از ۲۸ شهریور ماه تا ۲۸ مهرماه برای اعزام ۲۸ هزار زائر به عتبات عالیات ظرفیت‌سازی شده که تاکنون ۲۱ هزار نفر ثبت نام کرده اند و از این تعداد ۸ هزار نفر اعزام شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سفیر ایران در عراق گفت: در شهرهای مذهبی نجف، کربلا، کاظمین و سامرا همکاران ما در بخش کنسولی آماده خدمات‌دهی و راهنمایی زائران اربعین هستند.
به نظر می‌آید، ضروری باشد هر حرکتی که بوی دولتی سازی مراسم اربعین دارد به عنوان یک سم مهلک برای این حرکت معنوی عظیم، منع شود و منابع و امکاناتی که برای مراسم اربعین در ایران و عراق در نظر گرفته می‌شود، صرف توسعه زیرساخت‌ها و تسهیل مسیر سفر و اقامتگاه‌ها و امکانات در دسترس زائرین باشد.
سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سوریه از سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.
سازمان حج و زیارت از اعزام زائران ایرانی به سوریه از امروز سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.
در نشست خبری مشترک وزرای دو کشور ایران و عراق تاکید شد که هماهنگی‌های لازم برای سهولت سفر زائران اربعین انجام شده است.
وزرای دو کشور ایران و عراق در نشست مشترک خود در تهران، هماهنگی لازم برای سهولت سفر زائران اربعین را انجام دادند.
همراه اول به‌صرفه‌ترین بسته‌های مکالمه، اینترنت و پیامک را به زائران حج تمتع ارائه می‌کند. این اپراتور طی مذاکره‌ای که با اپراتور‌های کشور عربستان داشته، موفق به ارائه سرویس‌های رومینگ ویژه زائران ایرانی حج شده است.
سرپرست حجاج ایرانی در جمع زائران کاروان های اعزامی به سرزمین وحی از مشهد ، حج را بهترین فرصت برای نمایش روحیه تقریب و همکاری مذاهب دانست.
مشهد ـ معاون امنیتی وزیر کشور گفت: اراده طرفین بر تسهیل سفر به عتبات عالیات است و عراقی ها قول همکاری در این زمینه به ما داده اند و ما نیز برای سفر زائران عراقی به ایران قول مساعد داده ایم.
رئیس سازمان حج و زیارت، در سفر به سوریه و گفتگو با مقامات این کشور، تامین امنیت، کرامت و سلامت زائران را، مورد تاکید قرار داد.
وحید اسکندری، مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت که این حادثه برای یک گروه از زائران که انفرادی و خانوادگی به عراق سفر کرده بودند، رخ داده و خوشبختانه هیچ مصدوم و یا تلفات جانی نداشته و کسی هم دچار خفگی نشده است، چون در لحظه وقوع حریق، اتوبوس خالی از زائر بوده است.
این تصمیم در پی ناآرامی‌های اخیر عراق گرفته شده است. با این وجود، سفر زائران ایرانی به عراق همچنان برقرار است و اعزام به کربلا و نجف متوقف نشده است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: از ابتدای صفر تاکنون تعداد ۳ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۲۰۱ نفر از زائران از کشور خارج شدند و تعداد ۲ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر به کشور بازگشته‌اند.
سخنگوی دولت گفت: طبق گزارش وزیر کشور، تا امروز رکورد سفر زائران ایرانی به مراسم اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده‌اند.
مخبر تقویت پایانه های مرزی عراق، تأمین آب و برق و افزایش تعداد باجه های کنترل گذرنامه را با اهمیت دانست و ضمن اعلام آمادگی ایران برای هرگونه کمک در این زمینه، افزود: تأمین امکانات سرمایشی، آب شرب و کمک های درمانی در پایانه های مرزی از جمله مواردی است که باعث سفر راحت تر زائران می شود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر صبح امروز به منظور بررسی وضعیت و بهبود خدمت رسانی به زائران حسینی با سفیر عراق در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
مدیر کل روابط‌عمومی سازمان حج از آغاز مجدد اعزام‌ زایران ایرانی از طریق مرزهای هوایی به عراق خبر داد.
مدیر کل روابط‌عمومی سازمان حج از آغاز مجدد اعزام‌ زایران ایرانی از طریق مرزهای هوایی به عراق خبر داد.
مدیر کل روابط‌عمومی سازمان حج از آغاز مجدد اعزام‌ زایران ایرانی از طریق مرزهای هوایی به عراق خبر داد.
ستاد اربعین نیز با توجه به بسته شدن مرزهای زمینی ایران و عراق از زائران عتبات و کسانی که قصد سفر به عراق را دارند، درخواست کرد به مرزهای زمینی مراجعه نکنند. سازمان هواپیمایی نیز از توقف پروازهای عراق خبر داده است.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد از کلیه زائران و هم‌وطنان عزیز ایرانی که در شهر‌های عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف و کاظمین حضور دارند؛ تقاضا می‌نماید با توجه به وضع مقررات منع رفت‌وآمد از سوی دولت محترم عراق، تا اطلاع ثانوی از هر گونه سفر و تردد به شهر‌های بغداد، کاظمین و سامراء خودداری نمایند.
مقتدی صدر در بیانیه ای کناره گیری خود از صحنه سیاسی عراق را اعلام کرد که پس از آن، هواداران منسوب به جریان صدر اعتراض کردند و سطح تنش ها در برخی از شهرهای عراق افزایش یافته است. در پی این تحولات وزارت کشور ایران اعلام کرد زائران ایرانی تا اطلاع ثانوی به عراق سفر نکنند.
میراحمدی در ادامه تاکید کرد: به جهت اینکه حفظ امنیت زائران ایرانی عتبات عالیات برایمان در اولویت است، لازم است هموطنان عزیز موقتا و تا اطلاع ثانوی از سفر به عراق خودداری کنند.
سفارت ایران در بغداد از هم وطنانی که به عراق سفر کردند درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از تردد بین شهرهای بغداد، کاظمین و سامراء خودداری کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ