قرار است از امروز و به مدت 10 روز برای انجام عملیات نگهداری و تعمیرات خط لوله، صادرات گاز روسیه به اروپا متوقف شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شرکت بزرگ گازی روسیه اعلام کرد با توجه به رشد تقاضا در کشورهای آسیایی، این قاره می تواند مقصد خوبی برای گاز صادراتی روسیه باشد.
حجم صادرات گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله عبوری از اوکراین دیروز ۹.۵ درصد نسبت به روز گذشته رشد کرده است.
کارشناس انرژی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است از پنجم فوریه صادرات گاز روسیه به اروپا به طور کامل قطع شود. این اقدام قطعاً اروپا را با کمبود و مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد. اثرات این کمبود در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، خانگی و... مشهود است.
معاون نخست وزیر روسیه می گوید این کشور شاهد افزایش قابل توجه حجم صادرات گازی خود به چین در سال گذشته بوده است.
بررسی آمار منابع صنعتی و تحلیل رویترز نشان داد روسیه صادرات ریلی ال‌پی‌جی یا گاز نفتی مایع شده به چین را در سال ۲۰۲۲ در راستای تلاش برای متنوع کردن فروش صادرات انرژی خود بیش از دو برابر افزایش داد.
تحلیلگران نسبت به آینده بسیار محتاط هستند. از نگاه آن‌ها همه‌چیز به تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مورد جریان گاز به اروپا بستگی دارد. روسیه می‌تواند گاز کمتری به اروپا بفرستد یا همچنان می‌تواند در جهت منافعش و همراه کردن بعضی از کشور‌های اروپایی با خود، صادرات گاز به آن‌ها را گزینشی اعمال کند.
شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد صادرات گاز خود را به چین افزایش داده است.
یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه صادرات ریالی تنها در ظاهر با صادرات روبلی شباهت دارد، گفت: تصمیم روسیه مبنی بر الزام پرداخت بهای گاز صادراتی به پول ملی این کشور، باصادرات ریالی متفاومت است.
شرکت ملی نفت چین خواستار افزایش پیوسته صادرات گاز روسیه به این کشور از طریق خط لوله «قدرت سیبری» شد.
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد تعیین سقف قیمت بر نفت و گاز روسیه، بازارهای جهانی را متاثر خواهد ساخت.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به فرصت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: سناریوی ایران برای تجارت گاز با روسیه، خرید گاز از این کشور و سپس صادرات گاز خودمان به کشور‌های همسایه است.
جنگ روسیه و اوکراین و خرابکاری در خط لوله نورد استریم امکان صادرات گاز روسیه به اروپا را از بین برده است. به همین دلیل روسیه به دنبال استفاده از ظرفیت همسایگان به منظور فروش گازش است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از امضای قرارداد صادرات ۴۰ دستگاه توربین ساخت ایران به روسیه خبر داد و اعلام کرد که تولید گاز ایران در دوران تحریم دو برابر شده است.
سقوط ۸۲ درصدی صادرات گاز روسیه به اروپا
روزنامه انگلیسی گاردین مدعی شد به سندی دست یافته که نشان می‌دهد اتحادیه اروپا به علت اختلاف‌های درونی از طرح اعمال تعیین سقف قیمت برای گاز صادراتی روسیه، عقب‌نشینی کرده است.
علی رغم درخواست وزرای انرژی اروپایی اما اتحادیه اروپا هیچ سقف قیمتی برای صادرات گاز روسیه تعیین نکرد.
کاخ کرملین اعلام کرد که صادرات گاز روسیه به اروپا تا هنگام لغو همه تحریم‌های غرب علیه مسکو در پی آغاز جنگ اوکراین، از سرگرفته نخواهد شد.
درحالی که روسیه عدم صادرات گاز به اروپا را ناشی از مشکلات فنی عنوان می کند، دولت های اروپایی آن را اقدامی در مقابله با تحریم های غربی می دانند.
شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد که صادرات گاز به اروپا را از طریق خط گاز نورد استریم 1 به طور کامل متوقف کرد.
شرکت گاز پروم روسیه انتقال گاز به اروپا را از طریق یکی از خطوط اصلی خود قطع کرد.
برخی از کارشناسان اقتصادی انگلیس تخمین زده‌اند که با وضعیت کنونی قیمت‌های انرژی، روسیه می‌تواند به مدت یک سال صادرات گاز به اروپا را متوقف کند.
صنایع انرژی بر ایتالیا صرفه جویی در انرژی را به دلیل کاهش صادرات گاز روسیه آغاز کردند.
آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی روسیه از طریق خطوط لوله به اتحادیه اروپا و بریتانیا در هفت ماهه نخست سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافت.
معاون نخست وزیر روسیه گفت: مسکو و آنکارا، با بررسی صادرات گاز به ترکیه، توافق کردند که بخشی از پول آن را به روبل پرداخت شود.
مهدی سلطان‌محمدی کارشناس بخش مسکن در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی بیان داشت: با توجه به اینکه شناسایی خانه‌های خالی مشکل است، استفاده از این ابزار مالیاتی تاثیر بسیار کمی دارد، در حالیکه سامانه ملی املاک و اسکان برای این کار طراحی شده، اما با توجه به کارایی این سامانه نمی‌توان انتظار داشت که خانه‌های خالی به طور کامل شناسایی شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ