معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به فرصت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: سناریوی ایران برای تجارت گاز با روسیه، خرید گاز از این کشور و سپس صادرات گاز خودمان به کشور‌های همسایه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مقام ارشد وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا با حضور در نیجر، با رهبران نظامی این کشور  دیدار کرد.
معاون وزیر خارجه روسیه با رئیس جمهور سوریه دیدار و در خصوص روابط دو کشور رایزنی و گفتگو کرد.
منابع عبری اعلام کردند که معاون وزیرخارجه آمریکا قرار است در آینده نزدیک به اراضی اشغالی سفر کند.
معاون اول وزیر امور خارجه کوبا با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست بریکس پلاس در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.
میخاییل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیرو‌های مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود.» او همچنین تاکید کرد که برای دستیابی به صلح پایدار، اوکراین باید دوباره به وضعیت بی‌طرف خود بازگشته و از عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا خودداری کند. او افزود که کی‌یف باید «واقعیت‌های سرزمینی جدید» را که پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین شکل گرفته، بپذیرد.
میخائیل گالوزین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به باور مسکو «قرارداد صلح تنها در حالتی ممکن است که نیرو‌های مسلح اوکراین از خشونت دست برداشته و ارسال تسلیحات غربی به اوکراین متوقف شود».
معاون وزیر نفت گفت: امروز شاهد امضای ۹ قرارداد در صنعت پتروشیمی بودیم که با شرکت‌های داخلی امضا شد، در حالی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این صنعت به شرکت‌های خارجی وابسته بود.
معاون وزیرامورخارجه روسیه در اظهاراتی از عدم نقش‌آفرینی جدی دبیرکل سازمان ملل در موضوع بحران روادید که ناشی از عدم عمل آمریکا به تعهدات بین‌المللی‌اش است، ابراز ناخرسندی کرد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در برنامه جهان آرا با اشاره به این که بیشترین محصولات صادراتی ما اغلب کشاورزی است،‌ گفت: در این مدت تلاش کردیم مجوز یکسری از محصولات کشاورزی از جمله سیب، کیوی، لبنی، مرکبات و زعفران را از چین بگیریم.
معاون وزیر خارجه آمریکا ادعاهای جدیدی را درباره ایران مطرح کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون نخست وزیر کوبا ، آخرین تحولات روابط دو کشور خصوصاً در حوزه روابط اقتصادی را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار داد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با معاون وزیر خارجه ونزوئلا، گفت: گسترش روابط دوجانبه در حوزه انرژی، فناوری و های‌تک و تعمیق و تقویت مناسبات فیمابین مورد تأکید است.
ایمن سوسان معاون وزیر خارجه سوریه با دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
وزیر خارجه عربستان هم بر این نکته تاکید داشت که مصمم هستیم شرایط و نگرانی های موجود را یک به یک مورد بحث قرار داده تا بتوان به نتیجه رسید.
وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه ای به جنجال سازی اخیر رسانه های اروپایی درباره پوشیدن لباس سنتی عرب ها از سوی لیونل مسی در مراسم اختتامیه جام جهانی ۲۰۲۲، واکنش نشان داد.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به اروپا سفر و در مورد اوکراین بحث و رایزنی خواهد کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: موضوع تمدید قرارداد غلات هنوز حل نشده است.
معاون وزیر خارجه زیمبابوه در حاشیه "نخستین نشست هماهنگ کنندگان ملی گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد" در تهران، با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
هیئت وزارت امور خارجه قطر به ریاست محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر امور خارجه قطر در امور منطقه‌ای بعد از ظهر امروز با دکتر حسین امیرعبدللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای امروز با معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.
معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: ناتو در اوکراین شکست خورد.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه حوادث اخیر عراق این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار داد، از نقش عراق در ایجاد همگرایی بین ایران و عربستان تمجید کرد.
مهدی صفری گفت: ما دایم دنبال برجام هستیم، اما منافع خودمان را می‌خواهیم. هیچ‌وقت دولت برجام را متوقف نکرده است. در حال مذاکره است و در محل‌های زیادی این کار را انجام داده. اما ما که نمی‌توانیم ماشین خودمان را متوقف کنیم.
معاون وزیر خارجه قطر در امور منطقه‌ای با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ