برخی از کارشناسان اقتصادی انگلیس تخمین زده‌اند که با وضعیت کنونی قیمت‌های انرژی، روسیه می‌تواند به مدت یک سال صادرات گاز به اروپا را متوقف کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیل اسلاید یا سُر دادن دُم یک مانور آکروباتیک است که از پرواز موازی با زمین، با یک چهارم گردش به یک عمودی و بلند می‌انجامد که با صددرصد قدرت موتور انجام می‌شود و تا جایی که هواگرد تکانه را انجام می‌دهد. هر چه سرعت هواگرد به صفر رسید و بلند شد، خلبان هواگرد خود را تا جای ممکن در حالت معلق در هوا نگه‌می‌دارد. درصورتی که هواگرد دارای فناوری جهت دهی رانش باشد، این مرحله بسیار آسانتر می‌شود. مرحله حفظ حفظ در نقطه اوج، در جنگنده‌های نوین بهتر انجام شود.
گزارش‌ها حاکی از آن است که رئیس جمهور روسیه قصد دارد تا یکی از فرماندهان ارتش خصوصی «واگنر» را جایگزین فرمانده شورشی سابق این گروه کند.
طبق اطلاعات آمریکا، مشخص نبوده یوگنی پریگوژین، موسس گروه نظامی واگنر چه زمانی حرکت خود را انجام خواهد داد؛ اما به نظر می‌رسید که وی تصمیم خود را پس از اعلام وزارت دفاع روسیه در ۱۰ ژوئن مبنی بر اینکه شرکت‌های نظامی باید تا یک ژوئیه با آن‌ها قرارداد ببندند، اتخاذ کرده است.
پوتین در پاسخ به این سوال که روسیه تا چه حد می‌تواند به عمق اوکراین برود، گفت: «همه چیز به پتانسیل‌هایی بستگی دارد که پس از به اصطلاح ضد حمله ظاهر می‌شوند. ما وضعیت را بررسی خواهیم کرد و در مورد اقدامات بعدی خود تصمیم خواهیم گرفت. ما بسته به شرایط برنامه‌های مختلفی داریم.
منتقدان کیسینجر به‌درستی می‌گویند که او چه در سیاست‌شناسی و چه در سیاست‌ورزی بر افراد تصمیم‌گیرنده تمرکز دارد تا بر پروسه‌های تصمیم‌گیری، حال چه دموکراتیک باشند؛ مانند آمریکا و چه غیردموکراتیک مانند روسیه. به همین دلیل است که کیسینجر چه در داخل آمریکا و چه در خارج از آمریکا با شبکه وسیعی از افراد سیاسی و غیرسیاسی، دوستی‌های نیم‌قرنه دارد و با آن‌ها به فهم مسائل یا حل آن‌ها می‌پردازد.
روسیه با تحریم‌های سنگین غرب که در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین در اواخر فوریه 2022 اعمال شد، از جمله مسدود کردن ذخایر ارز خارجی خود در خارج از کشور و محدود کردن دسترسی این کشور به خدمات بانکی و مالی دست و پنجه نرم می‌کند.
روسای گمرکات ایران و روسیه در نشستی مشترک در تهران بر تسهیل تجارت و توسعه ترانزیت بین دو کشور توافق کردند.
نویسنده و سیاستمدار برجسته روسیه که از حمله تروریستی روز شنبه جان سالم به‌در برده است، جزئیات تازه‌ای از این حمله را به اشتراک گذاشت.
به گفته تحلیلگران امنیت سایبری، شرکت پروتی در روسیه، سخت افزار و نرم افزار برای کمک به دولت‌ها جهت نظارت بر ارتباطات خطوط تلفن، ایمیل‌ها و تراکنش‌های کارت اعتباری، از جمله موارد دیگر را توسعه می‌دهد. این شرکت با وزارت دفاع روسیه قرارداد دارد.
امیر قلعه‌نویی تا ساعاتی دیگر باید اولین ترکیب خود را برای مصاف با روسیه مشخص کند.
«"ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه قبل از آغاز حمله سراسری کشورش به اوکراین، به هیچ عنوان این دیدگاه را نداشت که جنگ اوکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی خواهد شد. این همان مساله‌ای بود که بایدن در سفر به اوکراین مورد اشاره قرار داد و به طور خاص تاکید کرد که وحدتِ ایجا شده در جبهه کشور‌های غربی در حمایت از اوکراین، تا حد زیادی پوتین را شوکه و شگفت زده کرده است.»
پارلمان اروپا در قالب یک قطعنامه جدید علیه روسیه، برای ارسال دوباره سلاح به اوکراین بسترسازی کرد.
چین تنها کشوری است که موفق به خرید سوخو-۳۵ از روسیه شده است و مذاکرات هند با مسکو هنوز پیشرفت قابل توجهی نداشته است.
در نشست روزنامه اطلاعات، غلامرضا انصاری، معاون اسبق اقتصادی وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در روسیه در سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ و محمود شوری، دکتری روابط بین‌الملل و کارشناس روسیه و معاون موسسه ایران، کیفیت، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های روابط ایران و روسیه را بررسی کردند.
اطلاعات نوشت: مگر بقیه جهان، از امریکا تا روسیه، از اروپا تا چین و از عربستان سعودی تا کوبا نمی‌فهمند اف‌ای تی اف چه دام بزرگی است و فقط ما باید پشت دروازه‌های تجارت و توسعه بمانیم و مافیای کاسبان، ملت و کشور بزرگ ما را از تجارت آزاد محروم سازند؟
در راستای تنش آفرینی کشورهای غربی در اوکراین، لهستان نیز به جمع کشورهایی پیوست که روسیه را دولتی تروریستی اعلام کرده اند.
این خورشید گرفتگی به صورت جزئی اتفاق می‌افتد و هر چه به سمت شمال کره‌زمین و کشورهایی مانند روسیه حرکت می‌کنیم درصد خورشیدگرفتگی افزایش می‌یابد و تا ۸۲ درصد می‌رسد.
شکاف‌هایی در ازدواج سیاسی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین»رئیس جمهور روسیه ایجاد شده است. چالش کلیدی شی در آینده ممکن است ارتباط کمتری با اطمینان از پیروزی پوتین داشته باشد و بیش‌تر با پی بردن به این که چین مایل است تا چه حدی پیش برود تا مطمئن شود پوتین متحمل شکست نخواهد شد در ارتباط است.
کارشناس مسائل روسیه: این‌که تا چه اندازه این تحرک جدید روس‌ها می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود، می‌توان از بعید بودن چنین احتمالی سخن به میان آورد. چرا که نزدیکی محدوده سرزمینی اوکراین به روسیه، عملا امکان حمله هسته‌ای بزرگ را از این کشور سلب کرده است
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا مخالفت خود با برگزاری همه پرسی در دونباس را با اعمال تحریم های جدید علیه روسیه نشان خواهد داد.
«تصمیم اخیر رمضان قدیرف در محکوم کردنِ وضعیت کنونی کارزار نظامی کرملین در خاک اوکراین توضیح دهنده این نکته است که تا چه حد نارضایتی‌ها مخصوصا در رده‌های بالای فرماندهی روسیه در قالب جنگ اوکراین در حال افزایش است. جدای از این‌ها، موضع گیری‌های افرادی نظیر رمضان قدیرف می‌تواند به مثابه تحرکاتی جهت بی اعتبار سازی ارتش روسیه نیز در نظر گرفته شود. اقدامی که در نوع خود می‌تواند مجازاتی همراه با جریمه نقدی به اندازه ۵۰ هزار روبل و یا حتی در برخی موارد تا ۱۵ سال حبس را به دنبال داشته باشد».
تیم ملی فوتبال ایران به نسبت دو تورنمنت بزرگ پشت سر گذاشته شده در روسیه و امارات افزایش میانگین سنی را تجربه کرده است.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین طی یک سخنرانی در نشست سازمان ملل روسیه را به حمله موشکی به یک ایستگاه قطر در این کشور متهم کرد.
صدر اعظم آلمان با حمایت از یکی از مخالفان دولت روسیه، سعی کرد جوسازی ضد روسی غرب  را تشدید کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ