رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در حوزه هسته‌ای با اتهامات ناروا و بهانه‌های واهی، تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه کشور وضع کرده‌اند و مستمر بر طبل تحریم‌ها هم می‌کوبند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اسلامی گفت: کار‌های عملی و اجرایی در سازمان انرژی اتمی در دستور کار داریم که دانش و فناوری هسته‌ای و نقش آن در زندگی مردم در کتاب‌های درسی از مقطع دبستان به بالا بیاید تا بچه‌ها با این علم و دانش بیشتر و اصولی‌تر آشنا شوند.
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ایران تنها کشوری است که زنجیره تامین انرژی هسته‌ای مستقل دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشورمان گفت: بدون شک صنعت هسته‌ای مقوله‌ای قدرت‌ساز است.
محمد اسلامی با اشاره به دیدار رهبرانقلاب با مسؤولان صنعت هسته‌ای، گفت: صنعت هسته‌ای نماد موفق خودباوری است
در جلسه امروز هیات وزیران که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، ضمن بررسی برخی پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی، تصمیماتی در بخش‌های مختلف اتخاذ شد.
رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه قدرت هسته‌ای ایران قابل نفی شدن نیست گفت: روایتگری از فعالیت هسته‌ای ایران یک تصویر وارونه از حقایق را نشان می‌دهد و در این زمینه نقش سفرا بسیار مهم است.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم رونمایی از دو محصول فناورانه صنعت هسته‌ای کشور گفت: بالغ بر ۱۴۰ صنعت کشور از فناوری هسته‌ای استفاده می‌کنند.
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی کارون را کشور فرانسه قبل از انقلاب آغاز کرده و ایران در صنعت هسته‌ای فرانسه سهام داشته است.
اسلامی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: یکی از روش‌های آب شیرین کردن استفاده از راکتور‌های هسته‌ای است، اما برای آب با دوام از راکتور استفاده نمی‌کنند، چون نیروگاه‌ها در سال دو تا سه ماه از مدار برای تعویض سوخت و تعمیرات خارج می‌شود و یک شهر و منطقه را نمی‌توان به نیروگاه وابسته کرد.
اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیام واضح همایش شب گذشته این بود که جریان علمی، پژوهشی و فناوری هسته‌ای در ایران، جریانی قدرتمند است و پیام‌آور صلح، مودت و دوستی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای نخستین بار امسال در سه نمایشگاه بین المللی در حوزه فناوری هسته‌ای شرکت کرده‌ایم و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم محصولات فناورانه در حوزه هسته‌ای را علاوه بر تامین نیاز داخل بتوانیم به کشور‌های دیگر صادر کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاعات برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار مخالفان مذاکرات برای ازسرگیری برجام قرار می‌دهد.
اسلامی گفت: این معامله بین ایران و ۱+۵ امضا شد و کشور ما به تمام تعهدات خود عمل کرد و خود را با توافق‌نامه انطباق داد، اما آن‌ها پیس از چند ماه از برجام خارج شدند و علاوه‌بر عدم عمل به تعهدات خود اجازه ندادند که هیچ کشوری با ایران همکاری کند و مجدداً تحریم‌ها را تشدید کرده اجازه ندادند فعالیت‌های صلح‌آمیز انجام شود و حتی روی غذا و دارو نیز فشار وارد کردند.
رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد که ما نمی‌توانیم بپذیریم آن‌ها بیایند بگویند ایران "سایت اعلام نشده"دارد. جایی که گاوداری است و آهن قراضه در آن می‌فروشند، چطور می‌تواند سایت هسته‌ای باشد؟
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پرونده اتهامات مربوط به برنامه هسته‌ای ما باید بسته و تحریم‌ها برداشته شود.
قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من فکر نمی‌کنم پناه بردن به قانون، مسأله اصلی در این زمینه باشد. باید پشت این سنگر را بلاوجه نگیریم. مثلاً در مورد ماهواره آیا قانون نیست؟ چرا هست ولی چرا برخورد نمی‌شود باید خوب فکر کنیم و ببینیم درد و درمان چیست.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: براساس گزارش‌های مکرر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد بنابراین با غوغاسالاری نمی‌توانند اهداف خود را پیش ببرند.
بهادری جهرمی در نشست خبری گفت: ما گفتگو ها را هرگز ترک نکرده و در آینده نیز ترک نخواهیم کرد. طرف مقابل باید از زیاده خواهی دست بر دارد. تضمین ها در مذاکرات باید اطمینان بخش باشد. رفع تحریم ها باید معنادار و پایدار باشد. ادعاهای سیاسی درباره پادمان باید بسته شود. منبع: دانشجو
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی تازه‌ترین دستاوردهای فناوری هسته‌ای را در یادواره‌ای که به منظور گرامیداشت شهدای هسته‌ای در کاشان برگزار شد، بیان کرد.
رییس سازمان انرژی اتمی ایران درباره همکاری با سایر سازمان ها در زمینه گرامیداشت یاد و خاطره شهداء گفت: به طور طبیعی سال آینده که این جشنواره به صورت ملی برگزار می شود، گستره بزرگتری را در نظر خواهیم گرفت.
رئیس جمهور در نشست خبری گفت: بارها اعلام کردیم سلاح هسته‌ای در دکترین ما جایی ندارد. رژیم صهیونیستی از اول نمی‌خواست ایران به دانش هسته‌ای دست پیدا کند.
جمهوری اسلامی ایران کمتر از ۲ درصد ظرفیت اتمی جهان را در اختیار دارد، اما ۲۵ درصد بازرسی جهان را در جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و برجام را با تخریب و زیر سوال بردن زیر ساخت هسته‌ای شروع کردند.
مدتی است که در شبکه های اجتماعی مطالبی دست به دست می شود که مضمون آن بیانگر مصرف بسیار زیاد برق یخچال فریزرهای خانگی است؛ مطالبی که در آنها ادعا می شود مصرف یک دستگاه یخچال فریزر خانگی به به تنهایی از 200 کیلووات ساعت بیشتر است و لذا مشترکان خانگی امکان مصرف برق در چارچوب الگو را ندارند.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد: «تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تاثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات هسته‌ای برجامی خود، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ