قانون حجاب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و من فکر نمی‌کنم پناه بردن به قانون، مسأله اصلی در این زمینه باشد. باید پشت این سنگر را بلاوجه نگیریم. مثلاً در مورد ماهواره آیا قانون نیست؟ چرا هست ولی چرا برخورد نمی‌شود باید خوب فکر کنیم و ببینیم درد و درمان چیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: دشمن در موضوع حجاب دوقطبی‌های وحدت شکنی در جامعه ایجاد کرده است، اما حتماً در این راه شکست مفتضحانه ای خواهد خورد.
کارشناس موضوعات فرهنگی و اجتماعی یادداشتی درباره حجاب در لحظۀ کنونی ارائه داد.
یکی از دغدغه‌های رسمی این است که اگر در برابر حجابِ سر یا بی‌حجابی متعارف کوتاه بیایند یک منکر و ناهنجاری ادامه خواهد یافت و به این موضوع ختم نمی‌شود. این دغدغه را نمی‌توان نادیده گرفت، اما راه‌حل آن اصرار بر حجاب اجباری نیست.
سردار رادان: همکارانم در موضوع حجاب که خواست مردم، وظیفه قانونی و تکلیف شرعی ماست، مقتدرانه و هوشمندانه عمل کردند / این مسیر و ماموریت را راه بی بازگشت می دانیم و تا آخر ادامه می دهیم
معاون استاندار قم ابراز داشت: کمیته حجاب و عفاف در ادارات استان قم راه اندازی شده و همه دستگاه‌ها باید نمایندگان خود را معرفی کنند که تکالیفی در حوزه محیط اداره شامل کارمند و ارباب رجوع و همچنین در قبال زیر مجموعه‌های خود در بیرون از ادارات بر عهده دارند. مقیمی با بیان اینکه موضع ما در حوزه حجاب و عفاف رعایت قانون است افزود: این امر پذیرفتنی نیست که اداره‌ای بگوید من نسبت به نحوه پوشش ارباب رجوع خود وظیفه‌ای ندارم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع عفاف و حجاب از اولویت های اول جامعه امروز ماست و مجلس در بررسی لایحه حجاب از نظر نخبگان استفاده خواهد کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس حتماً در بررسی لایحه عفاف و حجاب از نخبگان در دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و دلسوزان نظام کمک می‌گیرد.
دادستان کل کشور در جمع طلاب حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی بر مطالبه گری جوانان از مسئولان و حضور آنان در عرصه جهاد تبیین تاکید کرد.
دادستان کل کشور در جمع طلاب حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی بر مطالبه گری جوانان از مسئولان و حضور آنان در عرصه جهاد تبیین تاکید کرد.
دادستان کل کشور در جمع طلاب حوزه علمیه مرحوم آیت الله ایروانی بر مطالبه گری جوانان از مسئولان و حضور آنان در عرصه جهاد تبیین تاکید کرد.
رضایی با اشاره به اینکه دشمن موضوع زن را در ایران هدف قرار داده است چراکه از نوع تربیت زنان، احیای مادری در ایران و فداکاری آن‌ها برای دین و وطن در ترس است اظهار کرد: دشمن از غیرت مردان و حیای زنان ایران در ترس است بنابراین حجاب را دستاویزی قرار داده است برای ایجاد اختلاف در کشور که البته با هوشیاری مردم راه به جایی نخواهد برد.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در گلستان در دیدار دبیر و کارکنان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان گفت: حجاب از مسلّمات دین ماست و شکی در آن نیست. اما در مواجهه با افراد بی حجاب و بد حجاب نباید به گونه‌ای برخورد شود که نتیجه‌ی معکوس داشته باشد.
عضو شورای شهر تهران گفت:۹۰ درصد موضوع حجاب، ایجابی و ۱۰ درصد سلبی است و این اشتباه است که بدون طرح در زمینه حجاب وارد شویم و حتماً باید طرحی در این خصوص داشته باشیم.
اختلاف دولت و ملت درباره حجاب را نمی‌توان با فرمان حکومتی حل کرد. فرمان ممکن است الزام‌آور باشد، اما اقناع نمی‌کند. برگزاری همه‌پرسی می‌تواند راه‌حل فیصله‌بخش باشد. قانون اساسی در اصل ۵۹ راه حل این دست از مساله‌ها را همه‌پرسی دانسته است. حل یک‌جانبه و آمرانه این اختلاف به منزله حل نکردن آن و باقی ماندن استخوان در لایه زخم است. به گمانم، در مساله حجاب، حکومت در تله دشمنان دانا افتاده است. سرنگونی‌طلب‌ها چنین القا می‌کنند که حجاب دیوار برلین حکومت است. جناحی در حکومت هم دقیقا همین موضع را تکرار می‌کند، یعنی موجودیت خود را به یک مساله ساده گره می‌زند.
فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه موضوع کشف حجاب یکی از دغدغه‌های مهم مردم متدین و آحاد جامعه است گفت: وظیفه خود و همکارانم می دانم که دغدغه‌های مردم را شناسایی و بر اساس آن اقدام کنیم.
اردستان-امام جمعه اردستان گفت: موضوع عفاف و حجاب حکم شرعی دارد و کشف حجاب نیز یک حرام شرعی و سیاسی است و قانون نیز این اجازه را نمی‌دهد.
محتوای بنرهای نصب شده در مشهد با موضوع توصیه به حجاب،توجه کاربران را جلب و انتقادهایی، برانگیخته است.
رئیسی با اشاره به ضرورت حاکمیت قانون در زندگی اجتماعی، دستگاه‌های فرهنگی اعم از شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش و صدا و سیما را به تلاش بیشتر برای تبیین مسائل مرتبط با حجاب و عفاف و رفع برخی شبهات در این زمینه فرا خواند.
درپی به راه افتادن کارزاری علیه استاد معارف دانشگاه بین‌المللی امام خمینی مدیر روابط عمومی این دانشگاه گفت: این موضوع طی روز‌های آینده در کمیته انضباطی دانشگاه مورد رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: موضوع مهسا امینی و بحث حجاب تنها بهانه بود و اغتشاشگران و فتنه‌گران تنها به دنبال براندازی نظام بودند و مردم هم از ابتدا راه خود را از آنها جدا کردند.
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: موضوع مهسا امینی و بحث حجاب تنها بهانه بود و اغتشاشگران و فتنه‌گران تنها به دنبال براندازی نظام بودند و مردم هم از ابتدا راه خود را از آنها جدا کردند.
مشاور فرمانده سپاه کشور بیان کرد: این حواث اخیر به ما نشان داد که از دشمن غفلت کردیم و آن‌ها برخی از دختران و پسران جوان کشورمان را به تسخیر افکار و ایده‌های خود در آوردند و حتما باید جبران غفلت شود؛ نباید فضای مجازی را رها کنیم و اذهان جوان و نوجوان ما در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران درباره جزییات این پیامک‌ها گفت: قانون گذار در ماده ۶۳۸ موضوع کشف حجاب را جرم انگاری محسوب کرده که بر اساس این قانون سامانه ناظر یک با این موضوع در سراسر کشور راه اندازی شد.
مردم باید بدانند که حوزه هم دردمند است؛ اما تضعیف دولت عادله و کریمه کاری خطا است و اگر چنین روندی در میان فضلای حوزه باشد، مردم از این روش غلط پیروی خواهند کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ