شرکت تسلا روز جمعه یک نمونه اولیه از ربات انسان‌نمای اوپتیموس را به نمایش گذاشت و پیش‌بینی کرد بتواند میلیون‌ها دستگاه از آن را تولید کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ربات یا انسان؟ نمایش ربات های فوق واقعیِ انسان نما در پایتخت چین را ببیند.
شباهت روزافزون ربات ها با انسان ها می تواند باعث شود انسان ها تصور کنند که ربات ‌ها توانایی‌ های بیشتری نسبت به آنان دارند. هنگامی که ربات انتظارات انسان را برآورده نمی کند این امر می تواند باعث ناامیدی و عصبانیت شود.
محققان با کمک سلول های مغز موش و انسان در آزمایش تراشه ای زیستی ساخته اند که می تواند در ربات ها، خودروهای خودران و پهپادها به کار رود.
موفقیت بلند مدت این چهار مورد به چیزی بیش از قدرت محاسباتی بستگی دارد. ربات های انسان نما در صورتی که هزینه‌ های تولید و نگهداری شان بیش تر از مزایای آن‌ ها باشد احتمالا جذابیتی کسب نخواهند کرد. وکلای هوش مصنوعی و دستیاران چت بات ممکن است کارایی قابل توجهی داشته باشند. با این وجود، اگر تصمیم گیری آن ها با "قطب نمای اخلاقی" جامعه یا قوانین با استفاده از آن سازگار نباشد ممکن است مورد پذیرش از سوی جامعه قرار نگیرد.
با نگاه کردن به این تصاویر در می‌یابید که چهره و جسم انسان در یک میلیارد سال آینده از نظر هوش مصنوعی شبیه ربات و روح می‌شود.
۹ ربات انسان‌نمای مجهز به هوش مصنوعی در اولین کنفرانس خبری جهان با شرکت ربات‌های انسان‌نمای اجتماعی شرکت کردند.
وقتی از آمکا درباره نقاشی‌اش سؤال پرسیده می‌شود، می‌گوید که اگر نقاشی‌اش را دوست ندارید، احتمالاً درکی از هنر ندارید!
«آمکا» (Ameca) که پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان نامیده شده است، در یک ویدئوی جدید تلاش می‌کند تا جوک بگوید، اما به طرز بدی شکست می‌خورد.
محققان دانشگاه اریزونا روباتی ساخته ند که مانند انسان عرق می‌ریزد.
«اطلس» که یک ربات انسان‌نما فوق‌العاده پیشرفته است، توسط شرکت رباتیک بوستون دینامیک ساخته شده است. این یک ربات دو پا است که نزدیک به ۱۸۳ سانتی متر قد و ۸۱/۶ کیلوگرم وزن دارد. اطلس قادر به انجام کار‌های مختلف از جمله راه رفتن، دویدن و پریدن است. آخرین نسخه ربات‌های بوستون دینامیک می‌توانند با ریتم بیشتری نسبت به بسیاری از انسان‌ها برقصند. شرکت رباتیک بوستون دینامیک از سال ۱۹۸۳ در حال کار کردن بر روی روبات‌ها و توسعه فناوری‌های رباتیک است و اطلس آخرین نسخه ربات‌های این شرکت است.
روش جدید برای بیمار کم‌تر دردناک است، زیرا زخم راحت‌تر بسته می‌شود. این تکنیکی است که کیفیت زندگی بیماران در دوره پس از جراحی را بهبود می‌بخشد و درد را کاهش می‌دهد.
این ربات بدون شک واقعی است و می‌تواند طیف وسیعی از حالات چهره از جمله چشمک زدن، تکان دادن لب‌ها و جمع کردن بینی را انجام دهد، درست مانند یک فرد واقعی.
در حال حاضر، ربات‌های واقعی روزبه‌روز در دنیای واقعی محبوب‌تر می‌شوند و بسیاری از آن‌ها می‌توانند گفتار و حالت‌های چهره انسان را با دقت وهم‌آوری تقلید کنند.
رونمایی از تازه‌ترین مهارت‌ های اطلس، ربات انسان‌ نمای شرکت بوستون داینامیکس را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
ربات انسان‌نمای اطلس مجموعه جدیدی از مهارت‌های خود را به نمایش گذاشت.
سه ربات خواهر با ظاهر واقع‌گرایانه، تحولی در ساخت ربات های انسان نما به‌وجود می‌آورند. این‌ها را می‌توان خواهران کارداشیان دنیای ربات ها دانست.
یکی از دانشمندان کشور نیجریه با ساخت نخستین ربات انسان‌نما در نیجریه و آفریقا تاریخ‌ساز شد. انتظار می‌رود رباتی به نام اومیفی پیشرفت‌های پژوهشی جدیدی در زمینه هوش مصنوعی باز کند. طبق گزارش‌ها، این ربات می‌تواند به پنج زبان بومی نیجریه‌ای صحبت کند، چند زبان زنده جهانی را درک کند و به فرمان‌های گفتاری پاسخ دهد. دولت نیجریه اولین اندروید انسان‌نمای آفریقایی اومیفی را برای پیشرفت پژوهش‌های هوش مصنوعی و توسعه فناوری‌های دیجیتال در نیجریه و آفریقا راه‌اندازی کرده است.
محققان به تازگی با طراحی نوعی مدل یادگیری جدید، توانسته اند نقش دروازه بانی را به یک ربات چهارپا بسپارند.
شرکت بوستون دینامیک و چند تولید کننده دیگر ربات تعهدنامه ای را امضا کردند تا هیچ رباتی نسازند که به انسان ها آسیب برساند.
مدیر عامل تسلا از اپتیموس، ربات انسان‌نمای محبوب خود رونمایی کرد.
به تازگی ویدئویی از یک ربات «چنگ زن» منتشر شده است که می تواند بسیاری از وظایف کارگران کارخانه های آمازون را انجام دهد.
به تازگی ویدئوی جدیدی از پیشرفته‌ترین ربات انسان نما جهان «Ameca» منتشر شده است که حالت‌های جدیدی مانند خشم، سردرگمی و غم را از این ربات به نمایش می‌گذارد. آمکا اکنون می‌تواند چشمک بزند، لب‌هایش را جمع کند، اخم کند و پوزخند بزند.
محققان آزمایشگاه گوگل اخیراً مهارت‌های جدیدی را از ربات خود به نمایش گذاشته اند که نشان می‌دهد نسبت به سایر ربات ها، بیشتر مانند انسان عمل می‌کند.
در رویداد بزرگی که توسط شیائومی در ۱۱ آگوست در پکن برگزار شد، این شرکت از اولین ربات انسان نمای خود، CyberOne رونمایی کرد. ربات انسان نمای شیائومی ۱.۷۷ متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن دارد. شیائومی این ربات را با لقب «برادر فلزی» نیز می‌خواند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ