قنبری با تاکید بر اینکه در چند وقت اخیر از سیاست دولت در حوزه اقتصادی با شعار جراحی اقتصادی رونمایی شد، گفت: در حالی که در دولت روحانی با توجه به وضعیت اقتصادی ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نشد، اما در دولت رئیسی هستیم علیرغم این که گفته شد تنها چهار کالایی که ارز ترجیحی آن‌ها حذف شده مشمول گرانی خواهند شد که این موضوع با یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جبران خواهد شد، اما در عمل شاهد هستیم بیش از ۴۰۰ قلم کالا در بازار با افزایش بسیاری روبرو شدند، این درحالیست که نرخ‌ها در بازار به صورت ساعتی نیز افزایش پیدا می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور اهم اقدامات انجام شده در خصوص برنامه مهار تورم و رشد تولید، گزارش پیشرفت طرح حکمرانی ریال و سه پیشنهاد دستگاه های مختلف بررسی بررسی شد.
مدیران اینتر روی یان زومر، هوگو لوریس و کیلور ناواس برای حضور در قفس توری تیم خود کار می کنند.
قالیباف،رئیس مجلس گفت:رهبر انقلاب دستور کار اصلی سال آخر مجلس را در سه محور پیگیری مسئلۀ مهار تورم و رشد تولید، تصویب برنامۀ هفتم، و نهایی‌کردن طرح‌ها و لوایح نیمه‌کاره تعیین کردند.
سران سه قوه درباره مهار تورم ، رونق تولید، لایحه مسکن و ناهنجاری‌های اجتماعی رایزنی کردند.
اگر دولت می‌خواهد تورم را مهار کند، این امر با شعار محقق نخواهد شد و باید سه راهکار را درپیش بگیرد. اول اصلاح سیاست خارجی؛ سیاست خارجی باید در خدمت رشد و توسعه اقتصادی داخلی باشد و نه برعکس
بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: مصوبه شورای عالی کار با اجماع نمایندگان هر سه طرف به تصویب رسیده است. جبران تورم صرفا با افزایش حقوق جامعه کارگری رخ نمی‌دهد.
جامعه ایرانی تجربه سه سال زندگی در وضعیت پس از امضای توافق برجام را دارد. جایی که تورم به محدوده تک رقمی رسید و ثبات در بازار تا حد زیادی تثبیت شد. اگر در عصر ریاست جمهوری ترامپ، عدم توافق با غرب منطقی به نظر می‌رسید، در دوران بایدن، بستر برای احیای توافق مهیا بوده و هست... اکنون بیش از هر زمان دیگری بازبینی در استراتژی سیاست خارجی کشور ضروی به نظر می‌رسد که این امر محقق نخواهد شد، مگر با یک «تصمیم سیاسی بزرگ در داخل
کریستالینا جورجیوا در این نشست به سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان نیز اشاره کرد و گفت: «ثبات قیمت برای سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان ضروری است تا به مخارج خود ادامه دهند که پایه‌های رشد اقتصادی است.»
نطق محمودزاده، نماینده مجلس علیه دولت: مردم از عملکرد تعدادی از مسئولین اصلا رضایت ندارند/ به رئیسی درباره احتمال تورم سه رقمی هشدار داده شد؛ آیا به این هشدار‌ها گوش داده شد؟/ به دلیل کارشکنی‌های روسیه، برجام احیا نشد
موسسه آمار ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت مصرف کننده در دسامبر ۶۴.۲۷ درصد افزایش یافته است که نسبت به ۸۴.۳۹ درصد گزارش شده در نوامبر کاهش یافته است.
سران سه قوه در نشست بعد از ظهر امروز شنبه که در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
سران سه قوه در نشست بعد از ظهر امروز شنبه که در محل دفتر رئیس جمهور برگزار شد، مهم‌ترین مسائل و موضوعات کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
همتی نوشت: از وعده نیم و سپس تک رقمی کردن تورم خبری نیست، رشد ۸ و تقویت پول ملی و وصل نکردن سفره مردم به مذاکرات هم پیشکش البته در بوق‌های تبلیغاتیتان در دستاورد سازی موهومی پیشتازید.
صالح آبادی گفت: از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند. تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی، که همه این عوامل نقش دارند. هرچند نصف این تورم به اصلاحات مربوط به افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها، یارانه‌های جدید و تغییر تعرفه گمرکی بوده است.
صالح آبادی گفت: از این تورم راضی نیستیم و باید کاهش پیدا کند. تورم سه عامل داشته است؛ نقدینگی، عوامل عرضه و عوامل انتظاراتی، که همه این عوامل نقش دارند. هرچند نصف این تورم به اصلاحات مربوط به افزایش ۵۷ درصدی حقوق ها، یارانه‌های جدید و تغییر تعرفه گمرکی بوده است.
روز سه شنبه، علی بهادری جهرمی، در نشست خبری هفتگی اظهار داشت‌: با توجه به ترویج آشکار تروریسم، خشونت و نقض تمامیت ارضی کشور از سوی رسانه‌های معاند، هرگونه همکاری با آنها در حکم مشارکت در اقدام تروریستی است.
علی بهادری جهرمی روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی اظهار داشت‌: با توجه به ترویج آشکار تروریسم، خشونت و نقض تمامیت ارضی کشور از سوی رسانه‌های معاند، هرگونه همکاری با آنها در حکم مشارکت در اقدام تروریستی است.
تورم سالانه ژاپن در ماه اکتبر به بالاترین حد خود در سه دهه اخیر رسید.
«اگر بخواهیم دلایل عمده افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم، باید به عواملی همچون ادامه سیاست‌های نادرست پولی دولت، رکود تورمی موجود در اقتصاد کشور و همچنین افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد کشور اشاره کنیم. از سوی دیگر وضعیت داخلی و همچنین ابهامات گسترده‌ای که در مورد احیای برجام وجود دارد همگی مزید بر علت شده تا قیمت‌ها در بازار‌های مختلف از جمله خودرو طی چند وقت اخیر سیر صعودی به خود بگیرد.»
شقاقی اظهار داشت: اقتصاد ۸۵ میلیون نفری ایران که حدود ۴۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی و ۴۵ میلیارد دلار واردات را تجربه کرده، با اندک افزایش فروش نفت، رشد اقتصادی دو و سه درصدی را همانگونه که صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده، رقم زده، این در حالیست که برای سال ۲۰۲۳ نیز اگر شرایط به همین منوال باشد و تحریم‌ها اضافه نشود، رشد اقتصادی یکی دو درصدی و تورم ۴۰ درصدی نیز برای اقتصاد ایران قابل تصور است، اما این تنها یک سناریوی موجود برای اقتصاد ایران در سال آینده است.
بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره کل آمار عربستان، نرخ تورم سالانه عربستان سعودی در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۱۴ ماه گذشته رسید و سه درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای ۲.۷ درصد بود.
قنبری استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به موتور‌های متحرک افزایش تورم در کشور طی سال‌های اخیر نگاهی بیندازیم، باید به سه عامل اشاره کنیم، اضافه کرد: در وهله اول افزایش پایه پولی طی سالیان گذشته موجبات این موضوع را فراهم آورده که تورم به صورت فزاینده‌ای با رشد روبرو شود. استقراض دولت از بانک مرکزی و همچنین چاپ پول به منظور تامین کسری بودجه دولت.
بر اساس اعلام مرکز آمار ایران بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­های آذربایجان غربی، اردبیل و کرمان (۶۰.۳ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (۴۵.۸ درصد) است.
جدیدترین آمارها نشان می‌دهد گرانی مسکن سراسر اروپا و آمریکا را در سال ۲۰۲۲ فرا گرفته به طوری که ۱۶ کشور از جمله آمریکا، آلمان و انگلیس در سه ماهه نخست این سال با تورم دو رقمی مسکن مواجه شده‌اند.
حمید میرمعینی کارشناس بازار سهام گفت: در این شرایط شاهد خروج نقدینگی از بازار هستیم که این موضوع می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد، زیرا این منابع از بورس به بازار‌های غیر شفاف از جمله ارز، سکه و دلار می‌رود که این موضوع هم باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها در این بازار‌ها شده و هم به افزایش تورم دامن زده است، البته ذکر این نکته ضروری است که در تمامی اصول سرمایه گذاری در تمامی دنیا بازار‌های مالی در دوران بحرانی بزرگترین ریسک را دارند، بنابراین شاهد هستیم که در این وضعیت بازار سهام با کمترین حجم معامله می‌شود و از سوی دیگر شدت عرضه سهام نیز بسیار بالا بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ