بر اساس داده‌های منتشر شده توسط اداره کل آمار عربستان، نرخ تورم سالانه عربستان سعودی در ماه آگوست به بالاترین میزان در ۱۴ ماه گذشته رسید و سه درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه جولای ۲.۷ درصد بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تورم در این کشور اندکی نزول کرد
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
یکی از نظامیان بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی گمانه‌زنی درباره اقدام عربستان پیرامون عادی‌سازی روابط با این رژیم بدون حل‌وفصل مسئله فلسطین را توهم دانست.
ستاره پرتغالی النصر عربستان در تور ژاپن از تمایل شدید خود به کسب عناوین و افتخارات بیشتر در فصل پیش رو گفت.
سرمربی پرتغالی تیم النصر عربستان 6 بازیکن این تیم را به ریاض بازگردانده و به تور ژاپن نبرد.
شاگردان رضا عنایتی گل اول مقابل الرائد عربستان را روی یک کار تمرین‌شده به ثمر رساندند.
ممکن است فابینیو، ستاره برزیلی لیورپول، هم به زودی راهی لیگ عربستان شود. او از الاتحاد پیشنهاد بالایی دریافت کرده است.
اودیون ایگالو امکانات هواپیمای لوکس 220 میلیون دلاری الهلال عربستان را در ویدیویی به نمایش گذاشت.
روزنامه مارکا در خبری اختصاصی اعلام کرد باشگاه التعاون عربستان پیشنهادی به آلوارو موراتا، مهاجم اتلتیکو مادرید، ارائه کرده است.
در ادامه فعالیت عجیب و غریب عربستانی ها در فوتبال اروپا، حالا آنها به سراغ کولیبالی رفته اند.
گفته می شود که النصر در تور پیش فصل تابستانی، با اینتر روبرو خواهد شد.
وقتی تصور این باشد که مشکلات فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با زور و جریمه حل کرد، وقتی گمان کنند تورم را با ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش حقوق و در همان زمان بالا بردن ۳۰ تا ۵۰ درصد قیمت کالا‌ها و هزینه خدمات می‌توان مهار کرد و وقتی استقبال فوق‌العاده مردم از برقراری روابط با عربستان نتواند به حکمرانان بفهماند که این مردم با تمام وجود خواهان تنش زدائی با غرب و برقرار کردن روابط متوازن بین‌الملل هستند، چگونه می‌توان انتظار داشت با عزل و نصب چند نفر از وزیران و مدیران ارشد مشکلات کشور حل شود؟
ترامپ گفت: ایالات متحده آمریکا آشفته است، اقتصاد ما در حال سقوط است، تورم از کنترل خارج شده است، روسیه به چین پیوسته است. آیا می‌توانید آن را باور کنید؟ عربستان سعودی به ایران پیوسته است. اگر من رئیس جمهور شما بودم هرگز این اتفاقات نمی‌افتاد.
وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اعلام کرد: دشمن بر این باور است که توان ایجاد معادله جدید در مناطق مرزی از طریق کوچاندن اجباری ساکنان را دارد در حالی که در توهم به سر می برد.
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با میزبانی از هیئت های دو کشور در پکن و همچنین با زمینه سازی های قبلی توام با حسن نیت و پیام هایی که میان طرفین ایران و عربستان مبادله کرد.
مقامات آمریکایی و عربستانی، سه ماه پس از اینکه روابطشان به پایین‌ترین حد تاریخی رسید، گفتند که دولت بایدن تهدیدات خود مبنی بر انتقام از عربستان را به‌دلیل کاهش تولید نفت در سال گذشته کنار گذاشته و در تلاش هستند تا هماهنگی‌های امنیتی خود را برای مقابله با ایران در سال۲۰۲۳ افزایش دهند. «دیون نیسنباوم» «استفن کالین» و «نانسی یوسف» در گزارش ۵ژانویه۲۰۲۳ در وال استریت ژورنال نوشتند، مقامات به نشانه‌هایی از بهبود همکاری آمریکا و عربستان در هفته‌های اخیر اشاره کردند؛ زیرا کاهش قیمت بنزین در ایالات متحده، نتایج بهتر از انتظار انتخابات میان‌دوره‌ای برای دموکرات‌ها و تشدید نگرانی‌ها درباره ایران باعث شد تا از شدت نزاع و اختلافات طولانی مدت دو کشور کاسته شود. دلیل این تنش آن بود که سعودی‌ها درخواست‌های کاخ سفید برای به تعویق انداختن کاهش تولید را رد کردند. تصمیم تولید تنها یک ماه قبل از انتخابات میان‌دوره‌ای به نگرانی از تورم دامن زد و رئیس‌جمهور بایدن قول داد با کنگره برای تحمیل «عواقب» نامشخص بر عربستان سعودی همکاری کند.
در دولت سیزدهم، همه انتظار داشتند که سیاست «نگاه به شرق» برای تعمیق روابط با چین و روسیه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اما ایران، این موازنه را رعایت نکرد و بیشتر تخم‌مرغ‌های خود را در سبد روسیه و جین گذاشت و از غرب غافل شد. موضوعی که استادان دانشگاه، از آن به عنوان یک «توهم» در «رابطه راهبردی» ایران با چین و روسیه یاد می‌کنند که به تعبیر فعالان سیاسی دولت رئیسی با شوآف پیش برد و تاکنون نیز منافعی برای ایران نداشته است.
نرخ تورم طی ماه گذشته در عربستان سعودی به بالاترین میزان از ژوئن ۲۰۲۱ رسیده است.
امروز مطالبی همچون قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، با رشد شاخص ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، رسوب سود سهامداران در جیب این غول‌های بورسی، جو بایدن قول داد عربستان مجازات خواهد شد؛ احتمالات چه خواهد بود؟!، کدام دارایی‌ها بعنوان پوشش تورمی در آمریکا عمل کردند؟، در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
بر کسی پوشیده نیست که بایدن می‌خواهد قیمت نفت محرک اصلی تورم در آستانه انتخابات میان دوره‌ای در نوامبر کاهش یابد. بایدن در اواسط ژوئیه در جریان سفر به ریاض از عربستان سعودی خواسته بود تا با افزایش عرضه نفت به امریکا کمک کند. با این وجود، رهبران سعودی در برابر درخواست‌های بایدن مقاومت کرده اند.
اداره کل آمار عربستان در گزارشی اعلام کرد که شاخص تورم در ماه ژوئیه گذشته به بالاترین سطح در ۱۳ ماه گذشته رسیده است.
داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.
داده‌های اداره کل آمار عربستان سعودی نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف کننده (نرخ تورم) در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نسبت به ژوئیه ۲۰۲۱ به میزان ۲.۷ درصد افزایش یافت.
در مورد زمان قطعی واریز یارانه مرحله ۱۳۷ یعنی تیرماه ۱۴۰۱ نیز هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه نداده است. اما پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده که یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، روز ۲۱ تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ