اگر دولت می‌خواهد تورم را مهار کند، این امر با شعار محقق نخواهد شد و باید سه راهکار را درپیش بگیرد. اول اصلاح سیاست خارجی؛ سیاست خارجی باید در خدمت رشد و توسعه اقتصادی داخلی باشد و نه برعکس
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده تبریز در مجلس گفت: اگر می‌خواهیم کاری انجام دهیم باید نگاه و راه‌مان را اصلاح کنیم. اگر اصلاح نکنیم با همین مسیری که می‌رویم و با مقصر دانستن دیگران مشکل حل نمی‌شود و بیخود وقت تلف می‌کنیم.
میلر گفت که قطرات آب به «ردیاب حرکت هوا» تبدیل می‌شوند. به این معنا که هوا میلیون‌ها قطره را به مسیر خود می‌ریزد و ابر مرئی را تشکیل می‌دهد. اما این فقط سقوط و برخاستن همزمان نیست. در حالی که ابر‌ها در ارتفاع نسبتاً ثابتی ظاهر می‌شوند، با ترکیب شدن هوای بالارونده با قطرات در حین متراکم شدن و تبخیر شدن، نوسان می‌کنند. میلر گفت: «آن‌ها در واقع با سرعتی در حال شکل گیری و تبخیر هستند که باعث می‌شود کمی ساکن به نظر برسند.»
رقابت‌های دوچرخه‌سواری تور دو فرانس در حالی برگزار می‌شود که برخی اتفاقات در حاشیه آن، باعث رقم خوردن مشکلاتی برای رکابزنان کشورهای مختلف شده است. اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه باعث شده است تا مردمی که در مسیر حرکت دوچرخه‌سواران قرار دارند، دست به اقداماتی بزنند که مشکلاتی برای آنها ایجاد شود. همچنین تصاویری از دوچرخه‌های رکابزنانی همچون الکسی لوتسنکو منتشر شده است که به وسیله میخ‌های پخش شده در جاده، پنچر شده‌اند. منبع: آخرین خبر
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در آستانه آغاز فصل تابستان، رالی تور گردشگری خانوادگی بین المللی کمپر و کاروان ها را در مسیر ایران- ارمنستان- گرجستان- ترکیه، برگزار می کند.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: چنانچه بخواهیم در مسیر مهار تورم و رشد تولید گام برداریم، باید بر رفع موانع تولید و توسعه صادرات محصولات دانش بنیان، تمرکز کنیم.
پس از سه سال افزایش مداوم رشد نقدینگی بانک مرکزی با همکاری دولت در سال ۱۴۰۱ توانست رشد نقدینگی را که مهمترین متغیر در کنترل تورم است، در مسیر نیل به میانگین بلندمدت این متغیر قرار دهد.
تور علمی گردشگری شورای بین‏‏ دولتی راهداران کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) در مسیر جاده ابریشم از مرز باجگیران در استان خراسان شمالی وارد کشورمان شد.
مصطفی یک مرد ۴۰ ساله در یک مغازه سلمانی در یکی از محله‌های استانبول می‌گوید: «اردوغان دوست دارد طوری رفتار کند که دلسوزی دیگران را جلب کند. حالا که نارضایتی از او زیاد است، می‌خواهد طوری رفتار کند تا نظر مردم را از عملکردش پرت و محبت طلب کند. تمام این داستان بیماری هم برای پرت کردن حواس مردم از عملکرد بد اقتصادی اوست. سال گذشته ترکیه رکورد تورم را در تاریخ خودش شکسته است. اما اردوغان باز هم می‌خواهد در قدرت بماند.»
بازار سرمایه کشور در رقابت با سایر بازارهای موازی در دو سال‌و‌نیم گذشته بدترین عملکرد ممکن را از خود برجای گذاشت و به لحاظ کسب بازدهی از اغلب بازارهای رقیب باخت. نقشه‌‌‌‌‌‌خوانی مسیر بازار سرمایه در سال‌۱۴۰۲ توام با درنظر گرفتن گذشته‌‌‌‌‌‌نگر شاخص‌های سهامی از نگاه کارشناسان بورسی حاکی از این است که احتمالا در سال‌جاری (با احتساب وضعیت کنونی تورم و نرخ دلار) شاهد نه‌تنها جبران عقب‌‌‌‌‌‌ماندگی بخش مولد اقتصاد کشور باشیم بلکه افزایش سودآوری صنایع و بنگاه‌های سهامی در این مقطع زمانی هم موضوعی است که دور از ذهن نخواهد بود، اما آیا بورس می‌تواند در سال‌جاری در رقابت با سایر بازارهای مالی پیروز شود و اساسا ۱۴۰۲ می‌تواند سال ‌بورس شود؟ آنچه از جریان دادوستد‌‌‌‌‌‌های تالار شیشه‌ای سعادت‌آباد استنباط می‌شود این است که اکنون فضا برای افزایش سطوح قیمت سهام فراهم است.
قیمت طلا امروز (سه‌شنبه) کاهش یافت زیرا معامله‌گران مسیر سیاست پولی فدرال رزرو را پس از آن که داده‌ها نشان داد رکود در فعالیت‌های تولیدی ایالات‌متحده و کاهش تولید اوپک پلاس باعث ایجاد ریسک‌های تورمی شده است، ارزیابی کردند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبرمعظم انقلاب اسلامی با عنوان "مهار تورم و رشد تولید"گفت: مسکن بیشترین سهم را درمهارتورم بخصوص درکلانشهرها فراهم می کند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: برنامه هفتم باید به موتور حرکت اقتصاد ملی تبدیل شود. با نگاه به سیاست‌های ابلاغی از خلق پیشنهاداتی که در این شرایط اجرای آن ممکن نیست پرهیز شود که امیدواریم در این مسیر درست قدم برداریم.
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در مورد زمان برگزاری این تور‌ها گفت: تور‌های پیاده‌روی رایگان تا ۱۳ فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا اعلام دولت این کشور در تلاش است تا بحران تورم را با سیاست های جدید بودجه ای مهار کند.
مهدی عزیزی، کارتونیست روزنامه هم‌میهن افزایش گرانی و تورم را که باعث ناهموار شدن مسیر برای مسافران نوروزی شده را مورد نقد قرار داده است.
اگر می‌گویم که این دولت در سطح حل مسائل ایران نیست، نه به دلیل کینه یا پیشداوری، بلکه به دلیل واقعیت موجود است. آن‌ها در هر سه شعار اصلی خود ناموفق بوده‌اند، حتی مسیر معکوس هم طی شده است. شما کافی است قیمت هر متر بنا را با حداقل حقوق حساب کنید تا ببینید در همین ۲۰ ماه گذشته، میلیون‌ها خانوار از خانه‌دار شدن به‌کلی ناامید شده‌اند. وضعیت تورم را هم که می‌بینید. خالص اشتغال هم از سال ۱۳۹۸ هنوز کمتر است یا حداکثر به همان اندازه برسد. مساله بنده حل مسائل کشور است، در این حوزه معتقدم که باید نقد کرد.
حاکم دبی با حضور در مسیر حرکت دوچرخه سواران شرکت کننده در تور دبی به آن‌ها خوش‌آمد گفت.
خاندوزی با اشاره به اینکه بخشی از نوسانات ارزی ناشی از انتظارات تورمی بود، تاکید کرد: بخش کوچکی از مشکلی که در آبان و آذر ایجاد شد ناشی از اشتباه تخصیص در زیرمجموعه‌های بانک مرکزی بود و موجب شد در مدت کوتاهی درباره تقاضای کالاهایی که باید با درهم وارد می‌کردند، دچار مشکل شود، زیرا در آن ایام درهم کم بود و تصور شده بود که کشور ارز کم دارد و برای تامین آن هجوم آورده شود.
رئیس قوه قضاییه گفت: قضات و مسئولان قضایی باید بر اساس عدل، انصاف و قانون‌مداری ، امور را به پیش ببرند؛ محور ما قانون است؛ اگر به سلیقه عمل کنیم ممکن است حجت نداشته باشیم.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی اولین روز آبان ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر رشد کمتر از حد انتظار تورم آمریکا و امیدواری به آهسته شدن روند افزایش نرخ بهره در این کشور، اندکی افزایش یافت اما همچنان در مسیر ثبت کاهش هفتگی قرار دارد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با سیر صعودی که تورم پیش می‌رفت، باید از ۶۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسید، ولی هم‌اکنون به ۴۰ درصد رسیده و با همین مسیر کاهشی اگر پیش رویم، آینده خوبی در این حوزه برای کشور رقم خواهد خورد.
بر اثر این حادثه راننده و سه سرنشین خودروی ال ۹۰ به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کردند.
سخنگوی جنبش«حماس» با اشاره به ترور شماری از فرماندهان جنبش «جهاد اسلامی» توسط رژیم صهیونیستی، گفت: این توهم اسرائیل است که تصور می کند با ترور فرماندهان، مسیر مقاومت متوقف می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ