موسسه آمار ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت مصرف کننده در دسامبر ۶۴.۲۷ درصد افزایش یافته است که نسبت به ۸۴.۳۹ درصد گزارش شده در نوامبر کاهش یافته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگر بدانیم افزایش‌های در نظر گرفته شده تا حد زیادی منطبق با اوضاع اقتصادی در این کشور و با دخیل کردن نرخ تورم بوده و به عنوان مثال در دو نوبت آخر، یکبار ۵۴.۵ درصد و بار آخر ۳۴ درصد به حقوق و دستمزد حقوق بگیران در ترکیه افزوده شده، به نظر می‌رسد که بررسی تدابیر اتخاذ شده در این کشور می‌تواند الگوی خوبی برای برون رفت کشورمان از این ماجرای حاشیه ساز و آسیب زا باشد.
طبق آنچه در گزارش بلومبرگ آمده، «ودات ایسیخان» وزیر کار ترکیه در اظهاراتی تلویزیونی خبر داده که حداقل دستمزد خالص ماهانه با ۳۴ درصد افزایش به ۱۱۴۰۲ لیر (۴۸۳ دلار) خواهد رسید که ۱۰۷ درصد افزایش نسبت به پایان سال گذشته است.
این تغییر در حالی صورت می‌گیرد که اردوغان در سالهای اخیر همواره بر لزوم پایین نگه داشتن نرخ بهره تاکید داشت و بسیاری از کارشناسان اقتصادی همین سیاست را یکی از دلایل بی‌ارزش‌تر شدن پول ملی و افزایش نرخ تورم در ترکیه دانسته‌اند.
دکتر بولنت اورهان تورل، رایزن ارشد بازرگانی ترکیه در ایران، نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت:‌ هنگامی که برای رایزنی انتخاب شدم چنین انتظاری نداشتم؛ عمده ماموریت‌های من مربوط به امور گمرکی بود و در اروپا می‌گذشت و تجربه کار در ایران تجربه مغتنمی است که نکاتی را درباره آن عنوان خواهم کرد.
چهارمین و آخرین مرحله تور دوچرخه‌سواری ساکاریا ترکیه با کسب رتبه هفتمی گنج خانلو برگزار شد.
سعید صفرزاده در پایان تور دوچرخه‌سواری ساکاریا ترکیه بهترین عملکرد را در بین ایرانی‌ها داشت و بیست‌وپنجم شد.
صفحه رسمی بزرگترین شبکه پخش کننده مسابقات ورزشی پرتغال مدعی شد که فنرباغچه مشتری جدی مهدی طارمی است.
مرحله دوم تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ساکاریا ترکیه با قهرمانی سعید صفرزاده رکابزن تیم آرویچ ایران به پایان رسید.
مرحله دوم تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی ساکاریا ترکیه با قهرمانی سعید صفرزاده رکابزن تیم آرویچ ایران به پایان رسید.
درحالی شاهد یکی از رقابتی‌ترین انتخابات‌های تاریخ ترکیه هستیم که اردوغان با چند چالش جدی مواجه‌است؛چالش‌هایی از تورم بی‌سابقه و تبعات زلزله گرفته تا اقتدارگرایی در حوزه‌های داخلی و خارجی.
کاهش نرخ تورم سالانه به سطح روز‌های پایانی سال ۲۰۲۱ خبری خوب برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه محسوب می‌شود و امید‌ها به پیروزی او را افزایش می‌دهد. او در دوره زمامداری خود موفق شده در فاصله ژانویه ۲۰۰۵ تا مه ۲۰۱۸ نرخ تورم ترکیه را همواره پایین‌تر از ۱۳ درصد نگاه دارد.
انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، تورم را کاهش داد
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در ماه آوریل و هم‌زمان با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، نرخ تورم در این کشور به ۴۴ درصد کاهش خواهد یافت.
مصطفی یک مرد ۴۰ ساله در یک مغازه سلمانی در یکی از محله‌های استانبول می‌گوید: «اردوغان دوست دارد طوری رفتار کند که دلسوزی دیگران را جلب کند. حالا که نارضایتی از او زیاد است، می‌خواهد طوری رفتار کند تا نظر مردم را از عملکردش پرت و محبت طلب کند. تمام این داستان بیماری هم برای پرت کردن حواس مردم از عملکرد بد اقتصادی اوست. سال گذشته ترکیه رکورد تورم را در تاریخ خودش شکسته است. اما اردوغان باز هم می‌خواهد در قدرت بماند.»
در مطالعات متعدد، کورکومین، یک ترکیب قوی در زردچوبه شناخته شده است که می‌تواند تورم بدن را کاهش دهد. یکی از راه‌های افزایش مصرف زردچوبه، اضافه کردن آن به غذا‌ها هنگام آشپزی است که در اکثر غذا‌ها از زردچوبه استفاده می‌کنیم.
جدیدترین تغییرات شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان نشان می‌دهد در پایان بهمن ماه، در حالی که نرخ تورم سالانه به رقم ۴۷.۷ درصد رسیده است، نرخ تورم سالانه ۱۱ استان کمتر از تورم سالانه کل کشور است.
هفته دوم رقابت‌های تور جهانی تنیس کمتر از ۱۸ سال با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. نمایندگان مجارستان و ترکیه قهرمانی بخش پسران و دختران را به خود اختصاص دادند.
هفته دوم رقابت‌های تور جهانی تنیس کمتر از ۱۸ سال با معرفی نفرات برتر به پایان رسید. نمایندگان مجارستان و ترکیه قهرمانی بخش پسران و دختران را به خود اختصاص دادند.
روزنامه های ترکیه ای مدعی شده اند که گالاتاسرای قصد دارد سردار آزمون را به صورت قرضی به خدمت بگیرد.
شبکه فن بازار ملی ایران با هدف ایجاد ارتباط میان شبکه علم و فناوری ایران و ترکیه، «تور علم و فناوری ترکیه» را برگزار می کند.
شبکه فن‌بازار ملی تور علم و فناوری ترکیه را ۲۲ تا ۲۸ بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌کند.
اردوغان جادوی سیاسی خود را از دست داده است؛ حتی با ایجاد شرایطی که رقابت را برای مخالفانش سخت‌تر کرده است. علاوه بر فرسایشی شدن روند دموکراسی در ترکیه، تورم سالانه به بیش از ۸۰ درصد رسیده که بسیار بالاتر از نرخ جهانی ۱۲ درصد است و نرخ بیکاری به ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده.
آمارهای غیررسمی حاکی از آن است که نرخ تورم واقعی در ترکیه نزدیک به ۲۰۰ درصد است اما با این حال دولت اردوغان نسبت به بالا بردن نرخ بهره مقاومت می‌کند.
کنفدراسیون اتحادیه‌های کارمندان دولتی در ترکیه اعلام کرد که بر اساس قیمت‌های موجود در بازارهای پایتخت این کشور نرخ واقعی تورم برای کالاهای اساسی ۱۷۷.۵ درصد بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ