حمید میرمعینی کارشناس بازار سهام گفت: در این شرایط شاهد خروج نقدینگی از بازار هستیم که این موضوع می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد، زیرا این منابع از بورس به بازار‌های غیر شفاف از جمله ارز، سکه و دلار می‌رود که این موضوع هم باعث افزایش بیشتر قیمت‌ها در این بازار‌ها شده و هم به افزایش تورم دامن زده است، البته ذکر این نکته ضروری است که در تمامی اصول سرمایه گذاری در تمامی دنیا بازار‌های مالی در دوران بحرانی بزرگترین ریسک را دارند، بنابراین شاهد هستیم که در این وضعیت بازار سهام با کمترین حجم معامله می‌شود و از سوی دیگر شدت عرضه سهام نیز بسیار بالا بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
علی اسفندیاری گفت: فاصله‌ی بین تبدیل شدن از یک سرمایه‌گذار کم ریسک به سرمایه‌گذاری که بی محابا پذیرای ریسک می‌شود از یک تار مو به شدت نازک‌تر است.
نرخ دلار محاسبه قیمت پایه محصولات پالایشی و پتروشیمی به ۳۷,۹۶۳ تومان افزایش پیدا کرد که خبر خوبی برای بازار محسوب می‌شود.
نرخ دلار محاسباتی قیمت پایه فرآورده‌های نفتی از ۲۸۵۰۰ به ۳۷۹۶۳ تومان افزایش یافت.
نرخ دلار محاسباتی قیمت پایه فرآورده‌های نفتی از ۲۸۵۰۰ به ۳۷۹۶۳ تومان افزایش یافت.
بازار برخلاف انتظارات روز یکشنبه را با عرضه بسیاری به پایان رساند هرچند حرکت منفی آن غیرعادی بود.
در ارتباط با مباحث مطرح‌شده در خصوص عرضه محصول کاتد مس در بورس کالا و نرخ ارز لحاظ شده در محاسبه قیمت پایه، موارد زیر را به استحضار می‌رسد.
عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:گواهی سپرده نفت خام تحول بزرگی بود که اتفاق افتاد؛ قطعا این بازار مراقبت و همراهی وزارت نفت را می‌طلبد،اصلاح دامنه نوسان در بورس ادامه‌دار خواهد بود.
سخنگوی وزارت صمت گفت: مبنای قیمت زنجیره فولاد قیمت ارز نیمایی است و تمام عرضه ها از مسیر بورس کالا خواهد بود.
در شرایطی که روند بازار ارز در هفته‌های اخیر با افزایش شاخص ارزی روبه رو شده و بهای دلار در بازار متشکل در کانال ۴۴ هزار تومان جای گرفته است، یک مقام مسئول در بانک مرکزی بر این باور است، فضای بازار ارز همچون رشد حبابی بازار سهام در سال‌های گذشته است.
در شرایطی که روند بازار ارز در هفته های اخیر با افزایش شاخص ارزی مواجه شده است و بهای دلار در بازار متشکل در کانال 44 هزار تومان جای گرفته است، یک مقام مسئول در بانک مرکزی معتقد است فضای بازار ارز همچون رشد حبابی بازار سهام در سال های گذشته است.
علی فراقی گفت: طبق پیش بینی هفته گذشته از معاملات روز شنبه انتظار منفی شدن شاخص کل کاملا منطقی بود که محقق شد.
در زمان دریافت سکه طلای ربع بهار آزادی عرضه شده در بورس نیازی به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیست.
عرضه خودرو در بورس کالا این روزها نقل محافل متعدد اقتصادی و حتی اجتماعی است و بسیاری از مردم را درگیر خود کرده است.
در موقعیت کنونی احتمال اینکه برنامه جامع اقدام‌مشترک یا هر نوع توافقی که منتج به تسهیل فروش نفت و بازگشت منابع حاصل از صادرات نفت شود، امری تقریبا محقق‌نشدنی است. به‌طور کلی ناامیدی در این زمینه طی چند وقت اخیر باعث شد تا حدودی نرخ اسکناس آمریکایی تحت‌تاثیر قرار گیرد. با توجه به تشدید تقاضا و تشکیل موجی از خرید مشاهده می‌شود که سطوح حمایتی فعلی دلار در بازار آزاد تقریبا تثبیت ‌شده‌است. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، بازار در حال کف‌سازی در ارقام شکل‌گرفته برای نرخ دلار است.
شرکت ساپیا از فروش شاهین در بورس کالا خبر داد اما جالب اینجاست که در متن آن آورده فروش کامل محقق نشده است.
شرکت ساپیا از فروش شاهین در بورس کالا خبر داد اما جالب اینجاست که در متن آن آورده فروش کامل محقق نشده است.
طبق بخشنامه بورس کالای ایران، اجرای ابلاغیه تغییر ارز محاسباتی در قیمت پایه محصولات در بورس کالا به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شد.
وزارت صمت خطاب به شرکت بورس کالا تأکید کرد که هر گونه اقدام یک جانبه و بدون هماهنگی با ستاد تنظیم بازار برای تغییر فرمول قیمت گذاری غیرقانونی است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به قیمت‌گذاری دستوری حاکم بر صنعت خودرو، در حال حاضر عرضه خودرو در بورس تنها راهکار ممکن و ضروری بوده و زمانی که خودرو در بورس به فروش می‌رسد می‌بایست هزینه‌های تولید آن تامین شود.
رونمایی از نخستین صندوق مسکنی بورس، رونمایی از چک الکترونیک، انتقاد از شیوه محاسبه خانه های خالی و برگزاری هفتمین حراج حضوری سازمان تملیکی از مهمترین اخبار حوزه اقتصاد کلان در این هفته بود.
حمید آذرمند گفت: دستورالعمل معاملات بورس کالا با استفاده از ابزارهای اعتباری به شبکه بانکی ابلاغ و زیرساخت های لازم فراهم شده است که انتظار می رود این هدف در نیمه دوم سال جاری محقق شود.
قرار بود به منظور سامان دهی وضعیت بازار خودرو و کنترل قیمت ها، عرضه خودروها از طریق بورس کالا انجام شود اما ظاهراً این موضوع به مذاق دلالان خودرو خوش نیامده و از هر طریقی برای سنگ اندازی جلوی این مسیر استفاده می کنند.
صندوق پالایش یکم، امروز در سومین روز هفته منفی به پایان رسید و در پایان معاملات ارزش هر واحد صندوق پالایش‌یکم با ۲.۳۲ درصد افت نسبت به روز معاملاتی قبل ۶۷ هزار و ۸۶۰ ریال معامله شد، دارایکم نیز با کاهش ۳.۰۲ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۰ هزار و ۴۹۳ تومان معامله شد.
عرضه تدریجی سهام سرخابی‌ها در بازار پایه‌ فرابورس در کنار رفع ابهامات و بندهای مندرج در گزارشات حسابرسی و بازرسی علاوه بر تأثیر در عملکرد آنها مدیریت این دو باشگاه را بهبود می‌دهد.
آیا برای آبریزش بینی کودکان "آنتی‌بیوتیک" نیاز است؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ