سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: در حال حاضر، بر اساس مواضع ایران که این هفته در نیویورک هم علنا دوباره آن را مورد تاکید قرار داد، ما انتظار نداریم که توافقی در کوتاه‌مدت انجام شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: در همین مذاکرات اخیر وین، یکی از موضوعاتی که آمریکایی‌ها از ما خواستند، این بود که مقامات سابق آن‌ها از بلک لیست خارج شوند.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با انتقاد از سیاست‌های یکجانبه آمریکا با تاکید بر اینکه فشار، ارعاب و رویارویی راه حل نیست و به جایی نمی‌رسد، خطاب به آمریکا گفت: فریب را متوقف کنید.
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: اگر آمریکا اراده سیاسی نشان دهد، مذاکرات وین نهایی می‌شود.
سفیر فرانسه در آمریکا در گفتگو با وبگاه «المانتیور» مدعی شد که ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی درباره مواد هسته‌ای اعلام نشده خود همکاری کند.
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران قرار است امروز در جلسه‌ای محرمانه با اعضای کنگره این کشور، توضیحات لازم را درباره تحولات مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به آن‌ها ارائه کند.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: پاسخ ایران [به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در وین] ما را در موقعتی قرار نداد که بتوانیم توافق را به سرانجام برسانیم. ما مدام گفته‌ایم که شکاف‌ها وجود دارند و از پاسخ ایران معلوم است که این شکاف‌ها هنوز باقی مانده‌اند.
مشاور تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین با تاکید بر اینکه واشنگتن نباید تاریخ را تکرار کند خاطرنشان کرد که اگر آمریکا صادق باشد طی ۲ الی ۳ روز به توافق می رسیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد جزییات طرح صلح ایران در مناقشه اوکراین و روسیه گفت: ایران در این زمینه پیشنهادات اجرایی ارائه کرد که دارای طبقه بندی است. در مورد مجموعه اتمی که در روسیه وجود دارد و لزوم عدم تکرار حادثه چرنوبیل که مربوط به امنیت مردم است، ایران اعلام کرد؛ حاضر است تجربیات خود در مسائل هسته‌ای و ایجاد منطقه امن هسته‌ای را در اختیار روسیه قرار دهد و همکاری‌های تخصصی بین دو کشور در این خصوص انجام شود. پیشنهاد ایران ابعاد بسیار گسترده‌ای داشت، در پیشنهاد ایران حضور نیرو‌هایی در مرز دو کشور از طرف سازمان‌های بین المللی پیش بینی شده است، تعهداتی نیز برای اروپا، آمریکا، روسیه و اوکراین تعیین شده است.
میان دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در ارتباط با بازگشت آمریکا به برجام اختلافات عمیق و شدیدی وجود دارد و این روز‌ها تلاش جمهوریخواهان برای ممانعت از بازگشت دوباره واشنگتن به برجام و تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص بشدت افزایش یافته است.
وزیر خارجه درباره مذاکرات وین بیان کرد: درباره مذاکره ایران برای لغو تحریم‌ها ما اخیرا آخرین متن طرف آمریکایی را دریافت کردیم و همکاران من به دقت در حال بررسی متن هستند. ما همچنان در موضوع تضمین نیازمند متنی نیرومندتر هستیم؛ لذا داریم فکر می‌کنیم چگونه می‌توان به یک متن نیرومند در موضوع تضمین دست یافت.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در پیامی به تحولات سیاست‌های ایران در سال اول ریاست جمهوری سید ابراهیم رییسی اشاره کرد.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در صفحه توییترش نوشت: آمریکا عقیده دارد برخی مسائل هنوز در مذاکرات وین باقی‌مانده‌اند و به زمان بیشتری برای تشریح مواضعش درباره آن‌ها نیاز دارد.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر باقی ماندن برخی موضوعات در مذاکرات رفع تحریم های ایران، با واکنش نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین مواجه شد.
اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر باقی ماندن برخی موضوعات در مذاکرات رفع تحریم های ایران، با واکنش نماینده روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین مواجه شد.
توییتر رسمی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به این ادعا‌ها نوشت: هیچ چیزی در اینجا حقیقت ندارد. ما هرگز چنین شرایطی را نخواهیم پذیرفت. ما همچنین برای اینکه ایران برنامه هسته‌ای‌اش را شدیدا تسریع کند، از توافقی که کارایی داشت خارج نمی‌شدیم.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت که هم‌اکنون شانس عبور از "خط پایان" مذاکرات وین وجود دارد.
مقام وزارت خارجه روسیه با انتقاد از سیاست‌های دولت‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد گام‌های متقابل تهران درمورد تعهدات داوطلبانه‌ هسته‌ای تنها در پاسخ به نقض‌های شدید واشنگن از برنامه توافق هسته‌ای بوده‌است.
وزیر امور خارجه درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین گفت: پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا منتقل کرده‌ایم.
وزارت خارجه آمریکا درپی پایان دور جدید مذاکرات وین، سعی کرد تا درباره احیای برجام توپ را به زمین تهران بیندازد.
از موضوعات مورد بحث در مذاکرات وین، مساله رفع تحریم‌ها و ابعاد آن است. از مهم‌ترین مسایل مورد بحث در مذاکرات از ابتدا تا کنون موضوع رفع تحریم‌های یک جانبه آمریکا به ویژه آن بخش از تحریم‌هایی است که تحت عناوین دیگری به جز هسته‌ای، انجام گرفته است و در عمل رفع تحریم‌ها در چارچوب برجام را بی اثر می‌کند. علاوه بر این، اقدام آمریکا در تحریم برخی نهاد‌های حاکمیتی همچون سپاه از دیگر چالش‎هایی است که مذاکرات را به چالش کشیده است.
بلومبرگ امروز جمعه در گزارشی عنوان کرد که هیئت‌های آمریکایی و ایران حاضر در وین، درباره موضوع پرداخت غرامت خروج از توافق هسته‌ای به توافق رسیده اند.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه بنده معتقدم مذاکرات هسته‌ای به پیشرفت‌های هسته‌ای ایران گره خورده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایران به تازگی گازدهی به سانتریفیورژ‌های های IR۶ را آغاز کرده است، این موضوع توان تولید هسته‌ای ایران را نسبت به سقفی که در برجام وجود داشت را چندین برابر کرده است، ایران سیاستش این است که در برابر مواضع و اقدامات سخت آمریکا واکنش تندی از خود نشان دهد و همین افزایش اقدامات هسته‌ای نیز در این راستا بوده است.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که این کشور قدردان تلاش‌های جوزپ بورل، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین است و اشاره کرد که آمریکا «آماده نهایی کردن یک توافق در این زمینه و اجرای دوباره (برجام) در سریع‌ترین زمان ممکن بر اساس طرحی بوده است که از ماه مارس روی میز مذاکرات قرار داشته.»
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از عزیمت خود به وین برای ازسرگیری مذاکرات هسته ای خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ