وزیر امور خارجه درباره مذاکرات برای رفع تحریم‌ها در وین گفت: پیام خود را از طریق اروپایی‌ها به آمریکا منتقل کرده‌ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان کشورمان در جام جهانی را تبریک گفت.
حسین امیرعبداللهیان در پیامی به حسین شریعتمداری، درگذشت خواهر وی را تسلیت گفت.
وزیر خارجه کشورمان انتصاب وزیر خارجه جدید مکزیک را تبریک گفت.
پیام تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه جدید ترکیه
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز ملی کرواسی را به گوردان گرلیچ رادمان، وزیر امور خارجه و اروپایی این کشور تبریک گفت.
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی، انتصاب علی اکبر احمدیان به نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیری شورای‌عالی امنیت ملی را تبریک گفت.
وزیر امور خارجه درباره روند گفتگو‌های اخیر با آژانس اظهار کرد: بگذاریم من ارزیابی خودم را نگویم. دو روز پیش که با آقای بورل گفتگو داشتم وی شاید بعد از مدت‌ها و برای اولین بار براساس گزارشاتی که اتحادیه اروپا از آژانس دریافت کرده بود ابراز رضایت می‌کرد و می‌گفت روند، روند بسیار خوبی است.
دکتر امیر عبداللهیان در پیام خود به وزرای امور خارجه کشور‌های اسلامی، همگامی رهبران کشور‌های اسلامی در تقویت همبستگی مسلمانان و پیشرفت جوامع اسلامی را مورد تاکید قرار داد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی، به آخرین تحولات روابط ایران با عراق، عربستان و آمریکا پرداخت.
دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.
وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران به امیرعبداللهیان تبریک گفت.
وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی به امیرعبداللهیان تبریک گفت.
وزیر امور خارجه و تجارت مجارستان به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی به امیرعبداللهیان تبریک گفت.
وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران همواره از گفتگو‌های منطقه‌ای استقبال کرده است، گفت: امروز پیام‌هایی را از طرف‌های مقابل مذاکرات برجامی از طریق وزیر خارجه قطر دریافت کردیم.
وزیر امور خارجه پاکستان امروز با انتشار پیامی به تشریح محورهای رایزنی امروز خود با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، «سیف الزعابی» سفیر دولت امارات متحده عربی در تهران را به حضور پذیرفت.
حسین امیرعبداللهیان در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره آخرین اخبار از مذاکرات احیای برجام، اظهار کرد: آمریکا ریاکارانه عمل می‌کند. به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی انجام می‌شود. آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است.
وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی به همتای الجزایری خود، فرا رسیدن شصت و هشتمین سالگرد آغاز انقلاب رهایی بخش جمهوری دموکراتیک مردمی الجزایر را به وی، دولت و ملت بزرگ الجزایر تبریک گفت.
وزیر امور خارجه در جلسه با مدیران عضو اتحادیه اوآنا اضافه کرد: طرف آمریکایی در چند روز گذشته تلاش کرد با پیام های دیپلماتیک فرصت توافق را حفظ کند.
وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال پیامی، انتصاب شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح را به عنوان وزیر امور خارجه جدید دولت کویت تبریک گفت.
وزیر امور خارجه ایران، درباره آخرین وضعیت مذاکرات احیای برجام، گفت: فکر می‌کنم اقداماتی که برای لغو تحریم‌ها از مسیر مذاکرات و تبادل پیام در حال انجام است، در مجموع در مسیر درست خودش قرار دارد.
امیر عبداللهیان در ادامه به موضوع همکاری ایران و آژانس اشاره کرد و گفت: ما در چارچوب پادمان به همکاری‌های خود با آژانس در تمام این مدت ادامه دادیم اما بر اساس قانون راهبردی مجلس، گام‌های متناسب با قانون را در حوزه صلح آمیز هسته‌ای برداشتیم که در اقدامی متقابل نسبت به بدعهدی طرف مقابل این اقدامات اتخاذ شد.
امیرعبداللهیان گفت: ما الان در نقطه ای قرار داریم که طرف آمریکایی از حسن نیت صحبت می کند و اینکه آنها اراده لازم را برای رسیدن به توافق دارند ولی برای ما مهم است که این حسن نیت روی زمین ترجمه شود، ما الان در چه نقطه ای قرار داریم در بحث مذاکرات، گفتگوها و تلاش هایی که برای لغو تحریم ها در حال انجام است.
وزیر امور خارجه گفت: طرف آمریکایی بار‌ها حتی در این روز‌های اخیر به ما اعلام کرد که دارای اراده و حسن نیت لازم برای رسیدن به توافق هستیم و ما به آن‌ها گفتیم پس با واقع بینی اراده و حسن نیت خود را نشان دهید تا بتوانیم به نقطه توافق برسیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ