اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان دریافته‌اند افرادی که دارو‌های تجویزی برای رفلاکس اسید معده را طی چندین سال مصرف می‌کنند، ممکن است بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار گیرند.
آزادسازی منابع ارزی همراه با افزایش تبادلات ارزی ایران با کشورهای مختلف شرق و غرب دنیا می‌تواند ثبات را به اقتصاد ایران بازگرداند.
عضو اتاق ایران با اشاره به جذب ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده گفت: این کار خوبی است اما ما می توانستیم در شرایط اقتصادی بهتری باشیم.
هرچه بیشتر درباره اهمیت سلامت روده مطالعه و تحقیق می‌کنیم از تاثیر آن بر سایر اندام‌ها و بافت‌های بدن بیشتر آگاه می‌شویم.
محققان دانشگاه ورونا ایتالیا دریافتند که ترکیبات موجود در قهوه اسپرسو می‌تواند به مهار پروتئین کلیدی مؤثر در ابتلاء به آلزایمر کمک کند.
ابهامی که در‌این‌بین وجود دارد، این است که اگر حمید سجادی کسالت جسمانی داشت، چطور این خبر را بار‌ها تکذیب کرد و حتی وزارتخانه مطبوع او افرادی که چنین اخباری را منتشر کرده، تهدید به شکایت کرد. بدیهی است که حمید سجادی و افراد نزدیکش در وزارت ورزش بیش از بقیه از وضعیت جسمانی او باخبر بوده‌اند و بعید است او به دلیل وضعیت جسمانی‌اش مجبور شده باشد استعفا دهد.
قیمت نفت امروز (5 مرداد 1401) به‌رغم افزایش نرخ بهره آمریکا روندی صعودی داشت و با 0.7 دلار افزایش با نرخ 83.33 دلار در هر بشکه معامله شد. باید دید دلیل عدم تاثیرگذاری افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت امروز طلای سیاه چیست؟
مهندسان قطعات الکترونیکی چاپی در فضا را به طور موفقیت آمیز آزمایش کردند. این فناوری در طراحی، ساخت و صرفه جویی در فضای موجود تاثیر دارد و قابلیت های ارتباطاتی را ارتقا می دهد.
سرمربی تیم ملی واترپلو تاکید دارد که اردوی مشترک با تیم دوم صربستان بیش از هر مسئله‌ای باعث شد تا نگاهش به نقطه ضعف‌ها، بزرگ‌تر و شفاف‌تر شود.
این تحقیقات در نهایت نشان داد گروهی که چای مصرف می‌کردند با کاهش دو تا سه درجه‌ای سطح فشار خون سیستولیک در طول روز و حدود دو درجه‌ای فشار خون دیاستولیک مواجه شدند. محققان می‌گویند این اولین باری است که موضوع تاثیر چای بر کاهش فشار خون در افراد دارای فشار خون بالا یا طبیعی بررسی می‌شود.
عراقچی تصریح کرد: «سیاست همسایگی دولت درست است، از قبل هم بوده است، در اینکه ایران به لحاظ راهبردی باید در محیط پیرامونی خودش از ایجاد تنش جلوگیری کند و روابط مسالمت‌آمیز مثبت با همسایگانش داشته باشد، کسی تردید ندارد. خوشحالم روابط ایران و عربستان که یکی از دو قدرت بزرگ منطقه است را شاهدیم. ما از این قضیه عبور کردیم. تنش میان دو کشور به نفع دو کشور و صلح منطقه نیست. سیاست منطقه‌ای و همسایگی به خوبی پیش می‌رود، اما دشمنان و آفاتی دارد که باید مراقبت کرد.»
تحقیقات زیادی به بررسی تاثیر نور صفحه نمایش‌ها بر کیفیت خواب و سلامتی پرداخته‌اند. بخش عمده‌ای از این مطالعه بر تاثیر قرار گرفتن در معرض نور بر ریتم‌شبانه روزی متمرکز بوده است و نشان داده که اختلال‌هایی که در پی قرار گرفتن در معرض نور به وجود می‌آیند باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های قلبی و چاقی می‌شوند.
اگر شیرخشک را صبح و قبل از صبحانه مصرف کنید، تاثیر بیشتری بر روی چاقی صورت دارد. در زمان شب همزمان با چاق شدن صورت، سایر قسمت‌های بدن هم چاق می‌شوند.
چای سبز در برگیرنده مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان‌ها و نیز آنزیم ها، اسید‌های امینه و مواد شیمیایی گیاهی همچون پلی فنول هاست. چای سبز شامل ویتامین B، فولات، منگنز، پتاسیم، منیزیم و کافئین است. این گیاه در برگیرنده آنتی اکسیدان‌های فراوانی است که رشد مو‌ها را بیشتر می‌کند. اپی گالوکاتچین گالات مهمترین ترکیب چای سبز است که در حدود %۱۱آن را تشکیل می‌دهد اپی گالو کاتچین دارای نقش‌های متعددی است که با تاثیر بر روی آنزیم ۲آ لفا ردوکتاز از ریزش ارثی مو پیشگیری می‌کند.
ابزار مناسب برای برش بامبو را انتخاب و استریل کنید. بهتر است با توجه به ضخامت بامبو ابزار خود را انتخاب کنید. اگر بامبو نازک است، شاید استفاده از یک چاقوی تیز کفایت کند. اگر بامبو تنه محکم‌تری دارد، ممکن است مجبور شوید از اره دستی استفاده کنید. درکل از هر وسیله‌ای که استفاده می‌کنید، ابتدا آن را با مواد ضدعفونی کننده خانگی مانند سفید کننده رقیق شده یا الکل استریل کنید.
در راستای کاهش وزن، علاوه بر اینکه مهم است چه غذایی می‌خورید، باید توجه داشته باشید که «چه زمانی» غذا می‌خورید. ساعت و زمانی که غذا می‌خورید، بر نحوه ذخیره چربی در بدن و تنظیم هورمون‌های گرسنگی تأثیر دارد.
متخصصان می‌گویند: خوردن دیروقت غذا از سه نظر یعنی تعداد کالری‌هایی که می‌سوزانیم، سطح گرسنگی ما و همینطور روش ذخیره‌سازی چربی در بدن‌مان بر تنظیم وزن تاثیر می‌گذارد.
به نظر می‌رسد مصرف نوشیدنی‌های گازدار، شیر و آب‌میوه‌های طبیعی احتمال ابتلا به این عارضه تخریب‌کننده دستگاه عصبی را افزایش می‌دهد
گذشته از رژیم غذایی، ورزش دارای بزرگ‌ترین تاثیر در از دست دادن چربی‌های شکم است. وقتی شما ورزش می‌کنید عضلات از انرژی بدن استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود انرژی به صورت چربی در شکم ذخیره نشود.
کربوهیدرات‌ها در انسداد عروق و کانال‌های نخاعی تاثیر دارند، کاهش الاسیسیتی رگ‌ها معمولا به علت افزایش سن، تجمع تجربی در داخل رگ‌ها (به‌علت چاقی و مصرف زیاد چربی‌های اشباع مانند دنبه، چربی‌های موجود در گوشت‌های گوسفند، جگر و...) ایجاد می‌شود و می‌توانند پلاک‌هایی را با عنوان پلاک‌های قلبی‌وعروقی در داخل عروق ایجاد کرده و فرد را مستعد انسداد‌های قلبی کنند.
ناباروری از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشت عمومی مطرح است و آمار‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۱ میلیون فرد نابارور در سراسر دنیا وجود دارد.
چای سبز با داشتن مقدار قابل توجه آنتی‌اکسیدان تأثیر زیادی بر سیستم ایمنی دارد و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های مختلف به ویژه بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان، اسهال و استفراغ در فصل تابستان و حساسیت‌های فصل پاییز و آلودگی‌ها می‌شود.
بررسی تاثیر عصاره چای سبز بر کبد
با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش چای سبز مینه‌سوتا، یک مطالعه بزرگ در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه، تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه ۸۴۳ میلی‌گرم از یکی از آنتی اکسیدان‌های غالب در چای سبز، موسوم به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به نام کاتچین شناخته می‌شود، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را داشتند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از سنین کودکی تا سنین میانسالی و کهولت، چاقی سلامت و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به بروز بیماری‌هایی شود که طول عمر را کوتاه می‌کند در چاقی مفرط تا ۲۰ سال کاهش طول عمر وجود دارد و نیاز به جراحی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ