ناباروری از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشت عمومی مطرح است و آمار‌ها نشان می‌دهد نزدیک به ۸۱ میلیون فرد نابارور در سراسر دنیا وجود دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خروپف زمانی رخ می‌دهد که جریان هوا از طریق دهان و بینی مسدود می‌شود و زبان، دهان، گلو یا مجاری تنفسی در بینی هنگام تنفس فرد می‌لرزد. این ارتعاش زمانی اتفاق می‌افتد که این قسمت‌های بدن در هنگام خواب شل و باریک می‌شوند.
در حالی که حزب عدالت و توسعه خود را برای انتخابات شهرداری ها آماده می کند، حزب جمهوری خواه خلق با اختلافات داخلی مواجه است و ظاهرا حزب متبوع اردوغان پیروز این دور از رقابت ها خواهد بود.
برنج سفید معمولاً برای کاهش وزن ایده آل نیست و سطح بالایی از کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارد.
تیم سن‌ایچ با برتری در دربی ساوه به جمع مدعیان قهرمانی بازگشت. چرا و چگونه؟
تزریق زیر جلدی چنین داروهایی که مونجارو نیز در زمره آنهاست و باید هفته‌ای یک بار انجام شود، بیش از ۱۰ هزار دلار در سال هزینه به همراه دارد.
مدت‌هاست کیف‌های کمری ترند شده است. در مدل‌ها و جنس‌های مختلف. روی مانتو به وسیله‌ی کمربند فیکس می‌شود، یا روی شلوار. اندازه‌های خیلی‌خیلی کوچک دارد و یا متوسط. اما این کیف‌های بامزه آیا برای همه‌ی افراد گزینه‌ی خوبی است؟!
آنچه باعث اضافه وزن و چاقی می‌شود، دریافت مقدار کالری یا انرژی بیشتر از میزان نیازمندی بدن در دوره زمانی نسبتا طولانی است؛ بنابراین آنچه در واقع سبب افزایش وزن می‌شود، عدم تعادل انرژی وارد شده به بدن (از طریق خوراکی و آشامیدنی) و انرژی مصرف شده در بدن (سوخت انرژی متابولیسم پایه و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزمره و یا ورزشی) است.
ویدئویی از کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی تیم فوتبال النصر عربستان منتشر شده که در یک کافه مشغول نوشیدن چای بود و انبوهی از مردم برای گرفتن عکس کنار او آمدند. رونالدو مدام با همه کسانی که برای گرفتن عکس در کنارش می‌آمدند شوخی می‌کرد و گفت: ممکن است تعجب کنند که آیا من در همه موارد اینقدر مهربانم؟ رونالدو از خانم‌های فروشنده عطر پرسید که آیا عطر خودش (کریستیانو رونالدو) را دارند یا خیر و آن‌ها پاسخ دادند: نه؛ و به شوخی گفت که باید با عرضه‌کنندگان صحبت کند. رونالدو بعد از اینکه با همه عکس گرفت تصمیم به رفتن گرفت.
دکتر محمد هاشمی، دبیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می گوید: حذف هیچ از وعده های اصلی و میان وعده های غذایی روزانه و یا حذف هیچ یک از گروه های غذایی برای لاغر شدن از نظر متخصصان تغذیه مورد تایید نیست. بویژه حذف وعده شام فقط در کوتاه مدت ممکن است به درجاتی از کاهش وزن منتهی می شود . اما بخشی از انرژی مورد نیاز روزانه ما باید از طریق وعده شام که البته باید در حجم کمتر از وعده های دیگر باشد و ٢ ساعت قبل از خوابیدن باشد ، به سلامت بدن آسیب خواهد زد. منبع: خبرآنلاین
کافئین موجود در چای و قهوه می‌تواند عوارض جانبی دیگری هم داشته باشد که شامل افزایش ضربان قلب و تپش قلب، اضطراب، بی‌قراری، بی‌خوابی، مشکلات گوارشی مثل تهوع و اسهال، اختلالات خواب، فشارخون بالا و حتی وابستگی به کافئین می‌شود.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم، گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است؛ مثلا انتقال اسدالله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم، ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
ستایشی درباره تبادل زندانیان با کشورهای دیگر و اینکه آیا تبادل جدیدی داریم؟ گفت: استرداد مجرمان منطبق با موازین قانونی و توافقات کشورها در رابطه با انتقال محکومان است. برای مثال انتقال اسد الله اسدی موکول به قوانین مجلس بلژیک و ایران بود و همچنان تاکید می‌کنم که ارتکاب هرگونه خطا و انتساب جرم به اسد الله اسدی را محکوم می‌کنیم ولی او با توجه به قوانین به کشور منتقل شدند.
گارولت، محقق ارشد این تحقیق گفت: نتایج تحقیق قبلی ما که در یک جمعیت مطالعه بزرگ بریتانیانی انجام دادیم نشان داد که خواب نیمروزی با افزایش خطر چاقی مرتبط است، بنابراین می‌خواستیم مشخص کنیم که آیا این مورد در کشوری که استراحت‌ها از نظر فرهنگی بیشتر تعبیه شده (در این تحقیق، اسپانی) همچنین ارتباط طولانی مدت استراحت با سلامت متابولیک صادق است یا خیر.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه گفت: بهترین زمان برای مشاوره تغذیه در صورت عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند دیابت و قلبی- عروقی و اختلالات هورمونی و چاقی دو تا سه ماه قبل از اقدام به بارداری است.
در خصوص علل زمینه‌ای افزایش وزن، عوامل بی‌شماری می‌توانند در این امر نقش داشته باشند. در چند دهه گذشته، کربوهیدرات‌ها تا حدودی شهرت بحث برانگیزی پیدا کرده و بسیاری را به این فکر وا داشته‌اند که آیا این مواد غذایی می‌توانند سبب افزایش وزن شوند یا خیر.
مکمل‌هایی که وعده مزایای «تقویت‌کننده سیستم ایمنی» را می‌دادند در طول کووید شکوفا شدند؛ در مارس ۲۰۲۰، سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده نامه‌هایی به هفت شرکت ارسال کرد تا آن‌ها را از تبلیغ چای، اسانس، تنتور یا محصولات نقره کلوئیدی خود به عنوان پیشگیری، درمان یا درمان کووید-۱۹ باز دارد.
ستاری در ادامه اضافه کرد: افزایش وزن بیش از حد مطلوب در دوران کودکی هم با افزایش قابل توجهی در ایجاد آسم در مرتبط است. و به نظر می رسد که کنترل وزن تحت نظر متخصص تغذیه در کودکان چاق مبتلا به آسم، به کنترل این بیماری و بهبود کیفیت زندگی کمک می کند.
اگر چای را با چیزی جز قند می خورید، بخوانید!. در این مطلب در مورد دیابتی هایی صحبت می کنیم که خودشان را گول می زنند و مثلا به جای قند چای را با توت خشک می خورند. می خواهیم ببینیم آیا چای با قند خوردن به صرفه است یا با توت؟
با استفاده از داده‌های حاصل از آزمایش چای سبز مینه‌سوتا، یک مطالعه بزرگ در مورد تأثیر چای سبز بر سرطان سینه، تیم تحقیقاتی بررسی کردند که آیا افرادی که دارای تغییرات ژنتیکی خاص هستند، پس از یک سال مصرف روزانه ۸۴۳ میلی‌گرم از یکی از آنتی اکسیدان‌های غالب در چای سبز، موسوم به اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) که به نام کاتچین شناخته می‌شود، بیشتر از دیگران علائم استرس کبدی را داشتند.
نتایج یافته‌هایی که در مجله چاقی منتشر شده نشان داد تعداد گام‌ها در پیاده روی مانع از افزایش وزن نمی‌شود، حتی در بین کسانی که روزانه ۱۵ هزار قدم راه می‌رفتند.
متخصص چشم پزشکی در واکنش به شستشوی چشم‌ها با چای، گفت: ترکیبات بهتری نسبت به چای وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای شستشوی چشم استفاده کرد.
چندی پیش ایلان ماسک خبر داد که می‌تواند سرویس اینترنت ماهواره‌ای‌اش را در ایران راه‌اندازی کند. اما آیا این سرویس پیش از این موفق بوده و اصلا می‌تواند در کشور ما فعالیت کند؟
متخصصان سازمان خدمات ملی سلامت انگلیس (NHS) با تاکید بر این توصیه یادآور می‌شوند که کمبود خواب طولانی‌مدت ممکن است با بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، دیابت نوع دو، بیماری‌های قلبی و عروقی، آلزایمر و بیماری‌ها و اختلالات روان مانند اضطراب و افسردگی ارتباط داشته باشد.
مریم شعبان؛ متخصص تغذیه گفت: شاخص توده بدنی یک راهنمای آماری وزن نسبت به قد، و معیار پذیرفته شده اضافه وزن و چاقی است، پزشک کودک شما می‌تواند با استفاده از این شاخص، نمودار رشد و در صورت لزوم، از طریق دیگر آزمایش‌ها مشخص کند که آیا کودک اضافه وزن و مشکلات متعاقب آن را دارد یا خیر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ