رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از سنین کودکی تا سنین میانسالی و کهولت، چاقی سلامت و کیفیت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و منجر به بروز بیماری‌هایی شود که طول عمر را کوتاه می‌کند در چاقی مفرط تا ۲۰ سال کاهش طول عمر وجود دارد و نیاز به جراحی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متولدان دهه ۶۰ درگیر یکی از پرچالش‌ترین دهه‌ها از آغاز تولد و در جریان مراحل زندگی بودند و به نظر می‌رسد که حتی در سالمندی نیز این چالش ادامه خواهد داشت. مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش به بررسی چالش‌های سالخوردگی در ایران پرداخته است. این گزارش دو نکته مغفول در بحث‌های سالخوردگی ساختار سنی کشور را معرفی کرده است: نخست عدم توجه به جمعیت سالمندان حال حاضر و دیگری وضعیت کنونی افرادی است که در آینده در اوج سالخوردگی قرار می‌گیرند. بر اساس برآوردهای این گزارش، تعداد افراد سالمند بالای ۶۵سال در سال۱۴۰۰ حدود ۵/ ۵میلیون نفر بوده و در سال۱۴۱۵ این رقم به ۱۰میلیون نفر و در ۱۴۲۰ به بیش از ۱۳میلیون نفر خواهد رسید. بنابراین نظام تامین اجتماعی کشور باید منتظر تامین اجتماعی و مراقبت بهداشتی از جمیعتی باشد که سه‌برابر جمعیت کنونی است. این نکته مهم است که تغییر روند باروری نیز تاثیری در این چالش ندارد و باید سیاست‌هایی در جهت شناسایی نیازهای جمعیت سالمند و برنامه‌ریزی برای اداره این گروه سنی در دستور کار قرار گیرد. نکته مهم دیگری که این گزارش به آن اشاره می‎کند، این است که سالخوردگی جمعیت کشور به سمت زنانه شدن رفته و زنان کشور در مقابل مشکلات اقتصادی و اجتماعی بسیار آسیب‌پذیرند. بنابراین توانمندسازی زنان، از ضروریات سالمندی فعال و موفق است.
نژادعلی گفت:هم‌اکنون بیش از۵۰ درصد از توزیع سوخت کشور از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام می شود.
نوبو کاواکامی، موسس شرکت رسانه‌ای و مخابراتی ژاپنی DWANGO جایزه‌ای یک میلیون دلاری را برای اولین نفری که موفق به نوشتن مقاله‌ای که نشان‌دهنده نقض ذاتی اثبات موچیزوکی شود، تعیین کرده است.
از ۱۵۵ پذیرفته‌شده رشته ارتوپدی دوره ۴۶، تنها ۵۹ نفر سهمیه ندارند. در رشته قلب و عروق از ۲۲۹ نفر پذیرفته‌شده تنها ۸۹ نفر بدون سهمیه قبول شدند. ۶۲درصد قبول‌شدگان تخصص قلب کشور پزشکان سهمیه‌ای هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بیش از ۵۰ درصد ناوگان هوایی در کشور فرسوده است و ورود هواپیماهای جدید در کشور نقش موثری در کاهش تاخیرات و افزایش تعداد پروازها خواهد داشت.
رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران از نتیجه‌بخشی بیش از ۵۰ درصد ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی شوراهای حل اختلاف استان تهران در یک‌سال گذشته خبر داد.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: بیش از ۵۰ درصد بازنشستگی‌ها در سازمان تأمین‌اجتماعی؛ پیش از موعد است.
رئیس پارک فناوری پردیس گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی شرکت های مستقر در پارک فناوری پردیس بوده است و ۲۵۰ میلیون دلار نیز جلوگیری از خروج ارز صورت گرفته است.
سخنگوی دولت گفت: خرید تضمینی بیش از یک و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان انجام شد که افزایش حدود ۵۰ درصدی میزان گندم تحویلی کشاورزان در سال جاری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
سخنگوی دولت گفت: خرید تضمینی بیش از یک و نیم میلیون تن گندم از کشاورزان انجام شد که افزایش حدود ۵۰ درصدی میزان گندم تحویلی کشاورزان در سال جاری نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از یک میلیون عدد لوازم بهداشتی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.
رأی‌دهندگان در روز ۱۴ مه پای صندوق‌های رأی می‌روند تا در کمتر از سه ماه پس از زلزله ۶ فوریه که بیش از ۵۰ هزار نفر را کشت و بیش از ۵.۹ میلیون نفر را در جنوب ترکیه و شمال سوریه آواره کرد، سرنوشت دموکراسی ترکیه را تعیین کنند. تحلیلگران معتقدند، رأی‌دهندگان به افرادی که توانایی بیشتری در مدیریت پیامد‌های زلزله همچنین محافظت از کشور در برابر بلایای آینده دارند، رأی می‌دهند به اضافه اینکه محبوبیت اردوغان تاثیر سیاسی مورد انتظار را نداشته است.
اسکیپی دارای راداری با فناوری پیشرفته است که می‌تواند هر فلزی را در آب تشخیص دهد. همچنین یک دوربین با خود حمل می‌کند و قادر است بیش از ۲۴ ساعت در ارتفاع ۵۰ هزار فوتی (حدود ۱۵ کیلومتری) پرواز کند. این ارتفاع بیشتر از ارتفاع خطوط هوایی تجاری است.
در حال حاضر میزان ورودی آب به سد‌های کشور تا ۲۳ بهمن‌ماه معادل ۹ میلیارد و ۶۱ میلیون مترمکعب بوده که این عدد در مقایسه با سال گذشته که عددی معادل ۱۰ میلیارد و ۷۷ میلیون مترمکعب بوده ۱۱ درصد کاهش داشته است.
ایران به عنوان یکی از بزرگترین دارنده ذخایر نفتی جهان هم اکنون روزانه بیش از سه میلیون بشکه نفت تولید می کند که در صورت افزایش تولید نیاز به توسعه زیر ساخت ها دارد.
مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش از تحولات بازار مسکن اعلام کرد: متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در آذر به بیش از ۵۰ میلیون تومان رسید.
پازوکی، یکی از مهم‌ترین معضلات حوزه سلامت را بیماری‌های ناشی از اضافه وزن و چاقی دانست و گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشورمان گرفتار اضافه وزن و چاقی هستند. به عبارتی بیش از ۵۰ میلیون نفر با این معضل دست به گریبان هستند.
مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان اعلام کرد: یکی از دلایل کمبود آب در گلستان مصرف در بخش کشاورزی است، عمده منابع آب در اختیار بخش کشاورزی است اگر پتانسیل منابع آب استان را دو هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب در نظر بگیریم ۹۰ درصد منابع آبی مصرفی در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که بهره‌وری آن حداکثر ۳۱ درصد است و ۶۹ درصد هدررفت دارد، در واقع بیش از ۵۰ درصد آب تجدیدپذیر استان گلستان در بخش کشاورزی به هدر می‌رود.
دولت سیزدهم از همان ابتدای تشکیل، سفر‌های استانی را در دستور کار خود قرار داد و پس از یک سال به ۳۱ استان کشور و به بیش از ۵۰ شهرستان توسط رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سفر استانی انجام شده است. این سفر‌ها که با محوریت استان‌های محروم آغاز شد، بر خلاف روال گذشته با کمترین هزینه ممکن انجام شد.
دولت سیزدهم از همان ابتدای تشکیل، سفر‌های استانی را در دستور کار خود قرار داد و بعد از یکسال به ۳۱ استان کشور و به بیش از ۵۰ شهرستان توسط رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت سفر استانی انجام شده است. این سفر‌ها که با محوریت استان‌های محروم آغاز شد، بر خلاف روال گذشته با کمترین هزینه ممکن انجام شد
رئیس کل گمرک گفت: در راستای اجرای طرح آزمایشی پروژه کریدور ساده سازی شده گمرکی بین ایران و روسیه، بیش از ۱۸ هزارتن کالا به ارزش بالغ بر ۹.۵ میلیون دلار طی ۵۰ روز به کشور روسیه صادر شده است.
رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت:​ ۵۵ نفر از بدهکاران بزرگ بانکی، کسانی هستند که هرکدام بیش از ۵۰ میلیون یورو و در مجموع، ۵ میلیارد یورو ارز ترجیحی گرفته‌اند و هنوز تسویه نکرده‌اند.
در مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان دانمارکی به انجام رسیده، ارتباط عجیبی میان برخی از انواع سرطان و ابتلا به دیابت مشاهده شد که می‌تواند علت مرگ برخی مبتلایان را توجیه کند.
پوشش بیمه همگانی سلامت به کجا رسید؟

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ