صرفه جویی ۵ میلیارد دلاری با تولید تجهیزات پزشکی در کشور
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی صنعت برق گفت: از ۲۱ میلیون قبض صادره، ۷ میلیون و ۳۵۰ هزار قبض مشمول پاداش مدیریت مصرف برق شدند.
مدیر اقتصادی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: پیش بینی شده درسال نخست اجرای الگوی کشت وارتقا بهروری که ازمهر ماه سال گذشته آغاز شد۳ میلیارد متر مکعب صرفه جویی درمصرف آب داشته باشیم
شاهرود- امام جمعه شاهرود بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به خصوص در فصل گرما، تاکید کرد.
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: پاداش صرفه‌جویی مشترکین را در قبض‌هایشان لحاظ خواهیم کرد.
محرابیان از اعطای پاداش صرفه جویی در مصرف برق به مشترکان برق در بازه زمانی خرداد ماه تا شهریور ماه سال جاری خبر داد.
محرابیان از اعطای پاداش صرفه جویی در مصرف برق به مشترکان برق از خرداد ماه تا شهریور ماه خبر داد.
رییس سازمان تحقیقات، آموزش وترویج کشاورزی اعلام کرد: میزان صرفه جویی آب کشاورزی کشور با توسعه پروژه‌های آبیاری نوین طی سال‌های اخیر تاکنون به ۲۴ میلیارد متر مکعب در سال رسیده است.
براساس مطالعه‌ای تازه صورت گرفته شش عامل وجود دارد که به طور بالقوه می‌تواند خطر از دست دادن حافظه را در افراد مسن کاهش دهد.
شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالا است، روزهای گذشته این موضوع را به خوبی نشان داد تاجایی که دولت مجبور شد برای کنترل مصرف چند روزی را تعطیل کند.
مصرف گاز ابتدای هفته دربخش خانگی از ۶۲۰ میلیون متر مکعب عبور کرد و پیش بینی شده با ورودسامانه بارشی حتی مصرف گاز به ۶۵۰ میلیون مترمکعب هم برسد.
اراک- معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با اجرای سند الگوی کشت سالانه ۳ میلیون متر مکعب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه یک چهارم دانش بنیان ها در عرصه سلامت فعال هستند، گفت: با فعالیت دانش بنیان ها حدود ۱.۸ میلیارد دلار صرفه جویی ارزی اتفاق افتاده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو با راه اندازی دفتر بومی‌سازی و راهبری شرکت‌ها در این حوزه، تاکنون یک میلیارد دلار صرفه جویی ارزی حاصل از بومی سازی را رقم زده است.
با نزدیک شدن به زمستان و سردی هوا مصرف گاز در بخش خانگی به صورت تصاعدی بالا رفته است که ممکن است در بخشی از آلودگی هوا هم بی تاثیر نباشد.
رجبی مشهدی گفت: سوخت رسانی به نیروگاه ها متناسب با دمای هوا است و تاکنون مشکلی وجود نداشته است در صورتی که مردم در بخش خانگی و تجاری صرفه جویی کنند مشکلی پیش رو نخواهیم داشت.
معاون نوآوری معاونت علمی و رئیس دهمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی گفت: ۱.۷ میلیارد دلار از محل تولید تجهیزات آزمایشگاهی صرفه جویی ارزی شد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، از صرفه‌جویی ۲۴ هزار میلیاردی مترو تهران در مصرف سوخت در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۱ خبر داد.
محرابیان گفت: نزدیک به هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان پاداش صرفه جویی بخش خانگی شد که مجموع این اقدامات، منجر به ارائه برق بیشتری به بخش‌های خدمات و صنعت شد.
مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیروگفت: برنامه‌های تدوین شده در جلسه‌های تخصصی برای سال آینده بلافاصله بعد از تابستان آماده و هم‌اکنون در حال اجرا است.
نماینده مجلس گفت:با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و مسئله‌ی مصرف بی رویه، باید روند مصرف مدیریت‌ها شود تا برای گاز رسانی دچار مشکل نشویم.
قالیباف همچنین یادآور شد: «تولیدکنندگان در تابستان با کمبود برق و در زمستان با کمبود گاز روبه رو هستند، از همین رو به وزارت نیرو نیز گفتیم در صرفه جویی و نوع مصرف و تنظیم توزیع گاز و برق نباید به گونه ای عمل کنیم که از آن جا که صدای تولید دیرتر در می آید آن را حذف کنیم زیرا آثار و تبعات آن بسیار سنگین است، در واقع ظلم به السویه عدل است.»
نهاد تنظیم مقرارات حوزه انرژی آلمان اعلام کرد نه تنها مردم این کشور در مصرف انرژی صرفه جویی نکرده‌اند بلکه مصرف انرژی آنها بیشتر از متوسط ۵ سال گذشته بوده است.
آمار بانک مرکزی نشان می دهد در نیمه نخست امسال با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، صرفه‌جویی ۲ میلیارد دلاری در تامین ارز واردات کالاهای اساسی به کشور محقق شده است.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با تولید برق هسته‌ای، معادل ۸۵ میلیون بشکه نفت صرفه جویی انرژی داشته‌ایم، این موضوع از لحاظ زیست محیطی هم دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.
صنایع انرژی بر ایتالیا صرفه جویی در انرژی را به دلیل کاهش صادرات گاز روسیه آغاز کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ