رئیس جمهور گفت: نماینده و صدای ملت ایران در سازمان ملل خواهم بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
من وقتی به سازمان ملل رفتم، دبیرکل از من در دیداری عذرخواهی کرد و گفت که خیلی تلاش کردیم تحریم‌ها را نسبت به مردم ایران در مواجهه با کووید ۱۹ برداریم، اما موفق نشدیم و من گفتم آقای دبیرکل امروز علاوه بر اینکه مردم ما تا ۷۰ درصد واکسینه شدند، از تولیدکنندگان واکسن و صادرکنندگان آن هستیم.
وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: دبیرکل سازمان ملل از رئیس جمهور عذرخواهی کرده بود که نتوانستند در دوران کرونا به ایران واکسن دهند که رئیس جمهور در پاسخ گفتند که «ما در حال حاضر ۶ نوع واکسن کرونا تولید و به کشور‌های مختلف صادر می‌کنیم».
رئیسی در دیدار جمعی از مسئولان نظام و میهمانان خارجی شرکت کننده در کنفرانس وحدت اسلامی با رهبر انقلاب گفت: در سفر اخیر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در دیداری که با دبیرکل سازمان ملل متحد داشتم در اول دیدار ایشان گفت «من اول باید از شما عذرخواهی کنم. عذرخواهی من به خاطر آن است که بسیار تلاش کردم تا تحریم را از کشور شما به خاطر مساله کرونا بردارم اما موفق نشدم. هر چه تلاش کردم نتوانستم.».
رئیس جمهور در پاسخ به قدردانی دبیرکل سازمان ملل متحد از حسن نیت و عمل ایران در آزادی دو تن از محکومان امنیتی زندانی در کشورمان، گفت: این اقدام گواه حسن نظر و رویکرد تعاملی جمهوری اسلامی ایران برای حل مسائل و مشکلات است.
سازمان ملل می‌گوید به یک ایرانی-آمریکایی بازداشت شده اجازه خروج از ایران داده شده است.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: وقتی سخنرانی من در سازمان ملل تمام شد، تا محل استقرار پیاده‌روی کردم، منافقین فکر می‌کردند ما تحت تاثیر تجمعات آن‌ها قرار می‌گیریم.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: حضور مقتدرانه رئیس جمهور در سازمان ملل صفحه درخشانی از دیپلماسی عزتمندانه و حمکت مدار بود.
تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: ای کاش آقای رئیسی 5 یا 6 مورد را انتخاب و آنها را با جزئیات بیشتر و دقیق تر برای مخاطب جهانی تبیین می کردند چون در مجمع عمومی سازمان ملل تعداد مخاطب بین المللی بیشتر از مخاطب داخلی است.
رئیس‌جمهور کتاب بوستان سعدی و کتاب مجموعه اسناد خلیج فارس توسط را به دبیرکل سازمان ملل هدیه داد.
رئیس‌جمهور کتاب بوستان سعدی و کتاب مجموعه اسناد خلیج فارس را به دبیرکل سازمان ملل هدیه داد. / خبرگزاری دانشجو
رئیس جمهور پیش از بازگشت به ایران بوستان سعدی و کتاب مجموعه اسناد خلیج فارس را تقدیم، دبیرکل سازمان ملل کرد.
رئیسی، جمهوری اسلامی ایران را دوست روز‌های سخت برای همسایگان خود خواند و با اشاره به اقدامات انسان‌دوستانه ایران در پناه دادن به مهاجران افغانستانی و همچنین مبارزه جدی با تروریسم به‌عنوان خطری بزرگ برای منطقه و جهان، گفت: در مقابل، رهاورد ناتو و آمریکا در منطقه ما جنگ، ویرانی، اشغالگری و کشتار بوده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: سخنرانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل صدای حق طلبی بوده است.
درحالی که َآشوب برخی در شهرهای ایران در کانون توجه رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفته، سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل از جهات گوناگون قابل‌تأمل است.
سید ابراهیم رئیسی رئیس ‌جمهور کشورمان با وجود فضاسازی رسانه‌های معاند برای برگزاری تجمعات اعتراضی، پس از سخنرانی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، مسیر این سازمان تا هتل محل اقامت را به صورت پیاده طی کرد.
شبکه «المنار» در گزارشی اعلام کرد که رئیس‌جمهور ایران عکس شهید حاج قاسم سلیمانی را در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بالا برد.
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور که به نیویورک سفر کرده است؛ صبح چهارشنبه (۳۰ شهریور ۱۴۰۱) به وقت محلی در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع سران کشورهای عضو سخرانی کرد.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان ضمن حضور در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ؛ امروز به سخنرانی پرداخت.
فلاحت پیشه گفت: سفر و سخنرانی آقای رئیسی در سازمان ملل «سخنرانی محور» خواهد بود. حتی هر گونه دیداری صورت بگیرد بیشتر نوعی اعلام موضع است و نه تلاشی منسجم و برنامه‌ریزی شده برای حل اختلافات و توافق.
ابراهیم رئیسی چهارشنبه ساعت ۱۸ به وقت ایران در دومین روز از هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی و نظرات و دیدگاه‌های ملت ایران را برای جهانیان تشریح می‌کند.
رئیس جمهور کشورمان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با ایگنازیو کاسیس دیدار کرد.
ایراهیم رئیسی رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، در بخشی از مصاحبه خود که در مسیر پرواز به آمریکا در پاسخ به این سوال که فکر‌می کنید مردم در این سقر از شما چه انتظاری دارند، تاکید کرد: من در این سفر صدای ملت ایران خواهم بود. قدرت امروز ایران از شهدا، ملت ایران و هدایت‌های امام و رهبری است.
رئیس جمهور برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد.
رئیسی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در این نشست نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ