قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه به استاندار مازندران مراتب ثبت ملی شش میراث طبیعی این استان را ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مانور زلزله «تخلیه امن و اسکان اضطراری» برای افزایش آمادگی شهروندان در زمان بحران و آمادگی در مقابل بلایای طبیعی در محله باغ فیض برگزار می‌شود.
رنگ سبز یکی از آرامش بخش‌ترین رنگ‌ها در دنیاست و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی موجب ایجاد محیطی مثبت، منظم، آرام و تسکین دهنده می‌شود. سبز رنگ غالب در طبیعت است و احساس خوشایند بازدید از مناظر طبیعی و گیاهان زیبا را برای بینندگان تداعی می‌کند.
رئیس دادگستری استان تهران، «عدم طرح دعوا» و «عدم پیگیری متناسب حقوقی» از سوی دستگاه‌های دخیل در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی را از ضعف‌های موجود به‌ منظور صیانت از حقوق بیت‌المال دانست.‌
خواب ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند فشار خون طبیعی را در طول خواب شبانه مختل کند و منجر به افزایش فشار خون شود. فشار خون بالا یک ریسک فاکتور مهم برای سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی به شمار می‌آید. بی‌خوابی و سایر اختلالات خواب بر سیستم گردش خون نیز تأثیر منفی دارند. در سایر تحقیقات نیز روابطی بین خواب ناکافی و اختلالاتی مانند دیابت، بیماری قلبی و زوال عقل گزارش شده است.
محققان می‌گویند دریافت نکردن فلاوانول‌های کافی- ترکیبات طبیعی موجود در میوه‌ها، سبزیجات و حتی شکلات- می‌تواند منجر به کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن شود.
تمام محتوای موهیتو از اجزای طبیعی تشکیل شده است و علاوه بر جلوگیری از گرمازدگی، به دلیل دارا بودن خاصیت آنتی اکسیدانی به مقابله با سرطان کمک می‌کند. آبلیموی موجود در این شربت نیز با دارا بودن ویتامین C منجر به تقویت دستگاه ایمنی بدن می‌شود. از دیگر خواص این نوشیدنی خوشمزه می‌توان به حفظ سلامت دستگاه گوارش، سلامت پوست و از بین بردن بوی بد دهان اشاره کرد. در ادامه قصد داریم طرز تهیه این نوشیدنی خوش طعم را به شما آموزش دهیم.
اتهام کشف حجاب برای خانم سلبریتی محترم ناشی از اشتباه محاسباتی است. اساسا اتهام این بزرگواران کشف حجاب نیست بلکه تبلیغ و اشاعه فساد است. این‌دو متفاوت است. اتهام کشف حجاب برای فرد معمولی است که رفتارش الگو نمی‌شود. آیا سلبریتی نیز چنین است؟ طبیعی است که اگر قهریه محترم از این منظر به ماجرا توجه کند مجازات حتما سنگین‌تر می‌شود و حداقل آن حبس می‌شود.
اردبیل- دبیرکل سازمان همکاری‌های مشترک اکو گفت: ۷۴ مکان تاریخی و طبیعی کشورهای عضو اکو آماده ورود گردشگران با جذابیت‌های بسیار بالا است.
سرهنگ علی رحیمی شامگاه سه‌شنبه اظهارداشت: غروب پنجم اردیبهشت ماه به دنبال برخورد ۲ دستگاه موتورسیکلت با یکدیگر در حوالی میدان منابع طبیعی شهرستان فنوج برخورد که منجر به فوت یک نفر و مجروحیت ۲ نفر دیگر شد که گشت پلیس نیز در محل حادثه حاضر شد.
سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس به عملیات ضدصهیونیستی امروز در قدس‌اشغالی که به زخمی شدن دو نظامی صهیونیست منجر شد، واکنش نشان داد.
رونالد کومان، سرمربی سابق بارسلونا، می‌گوید منظره لیونل مسی با پیراهن پاری سن ژرمن برایش هرگز عادی نمی‌شود و بازگشت او به بارسا اتفاقی درست و طبیعی است.
یکی از نظریه‌های پیشرو نشان می‌دهد که بیماری آلزایمر ناشی از تجمع غیر طبیعی دو پروتئین به نام‌های آمیلوئید بتا و تاو در مغز است که منجر به ایجاد پلاک‌ها و گره خوردگی می‌شود. پلاک‌های آمیلوئید توده‌هایی هستند که بین نورون‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند به سلول‌های اطراف آسیب برسانند در حالی که گره‌های تاو ارتباط بین سلول‌های عصبی را مسدود می‌کنند.
وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
خشک کردن لباس‌ها زیر نور خورشید و با کمک جریان طبیعی هوا عمل ساده‌ای است که هم به صرفه‌جویی در مصرف برق منجر می‌شود و هم برای بهداشت فردی مفید است.
انواع چای حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، ضدالتهابی و ضدسرطانی هستند. دانشمندان و محققان هم سال‌هاست که می‌دانند، مصرف منظم چای طبیعی می‌تواند مزیت‌های مختلفی برای سلامت انسان‌ها داشته باشد، اما رابطه بین استفاده از انواع چای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ تا به امروز چندان شفاف نبوده است.
گوارانا برای قرن‌ها به عنوان یک مقوی طبیعی معده به منظور درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال مزمن و یبوست استفاده شده است.
سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، به منظور ایجاد سهولت در ارایه خدمات و مجوزهای زمین و مدیریت و پایش بهینه اراضی خبر داد.
مخالفان، برهم‌خوردن مقیاس انسانی در محیط‌های شهری را از دلایل مخالفت خود عنوان می‌کنند. همچنین از‌بین‌رفتن مناظر طبیعی و جلوگیری از ایجاد و حفظ سیمای شهری مناسب را مترادف با بلندمرتبه‌سازی می‌دانند.
پور ابراهیمی گفت: تغییرات اقلیمی سوانح طبیعی را افزایش داده‌ و منتظر پیشنهادات هلال احمر هستیم تا احکامی برای کاهش اثرات نامطلوب تغییرات اقلیمی را در لایحه قانون برنامه هفتم توسعه بگنجانیم.
مصرف پیاز یک راه طبیعی برای کاهش وزن و چربی اضافی بدن است. پیاز حاوی اسانس‌های مختلف و مواد معدنی است که به سرعت سوخت و ساز بدن را بالا برده و منجر به کاهش وزن طبیعی می‌شود. پیاز دارای آنتی اکسیدان‌ها و خواص ضد التهابی است که یکی از سلاح‌های عالی در برابر افزایش وزن است.
چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز ⁧ هاشمی گلپایگانی⁩ باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماههای اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟
به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت و ناآشنایی با کشور عراق، گم شدن زائران در شهرهای زیارتی و مسیر پیاده روی طبیعی است. به همین منظور مکان‌هایی برای مفقود شدگان ایجاد شده است.
ایرانی افزود: پس از اتفاقات و تحولات اخیر عراق، طبیعی است که بایستی منتظر بود تا کشور میزبان برای میزبانی و مدیریت مذاکرات آماده باشد.
طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس؛ میراث طبیعی مدنظر قانونگذار قرار نگرفته چون در هیچ بخش از قانون؛ واژه میراث طبیعی به کار برده نشده و عملاً مفاهیم ذیربط برای قضات قابل اجرا و استناد نشده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ