طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس؛ میراث طبیعی مدنظر قانونگذار قرار نگرفته چون در هیچ بخش از قانون؛ واژه میراث طبیعی به کار برده نشده و عملاً مفاهیم ذیربط برای قضات قابل اجرا و استناد نشده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اتمام پروژه آبرسانی به موزه میراث روستایی خبر داد و گفت: ۷ میلیون گردشگر از مناطق گردشکری، تاریخی و طبیعی گیلان بازدید کردند.
میراث فرهنگی ایران شامل میراث ملموس و ناملموس طبیعی و فرهنگی دچار ضعف ها وتهدیدها، فرصت ها و نقاط قوت زیادی است. وزارت میراث فرهنگی با بررسی این نقاط، ده راهبرد را برای آن در نظر گرفته است.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ثبت ۴ اثر طبیعی این استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.
یک روزنامه فرامنطقه‌ای عرب‌زبان ضمن بررسی کودتای نیجر، دلایل به انجام‌رسیدن و آثار ناشی از آن، کودتاهای پیاپی در آفریقا را میراث استعمارگران غربی در این قاره دانست.
اصفهان- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از ثبت ۵ درخت چنار کهن‌سال این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی خبر داد.
رشت- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به مقوله عفاف و حجاب در اماکن تفریحی و گردشگری گفت: میراث فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب دغدغه مند است.
زاهدان- سرپرست معاونت میراث فرهنگی سیستان وبلوچستان گفت: درختان سرو کهنسال شهرستان تفتان در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به ثبت رسیدند.
شاهرود - رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود بابیان اینکه طی سال گذشته ۱۳۶ اثر در فهرست میراث فرهنگی کشور قرار گرفت، گفت: طی سال جاری در شاهرود ۱۹ اثر طبیعی و معنوی ثبت شده است.
اصفهان- کارشناس ثبت طبیعی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان درباره موافقت با صدور مجوز معدن جدید در محدود کوه چرخه نطنز توضیح داد.
قائم مقام وزیر میراث فرهنگی گفت: وقتی از میراث‌فرهنگی سخن می‌گوئیم بازتابی از ارزش‌ها و روایتی اجتماعی از تجربه زیست فرهنگی انسان‌ها در طول تاریخ است.
کتاب «میراث جهانی: معرفی آثار فرهنگی و طبیعی ایران در فهرست یونسکو» به نویسندگی روشنک ماسوری و تیم فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش در ۱۷۵ صفحه توسط انتشارات نوسده منتشر شد.
۵ درخت کهنسال شهر دماوند در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت و به استاندار تهران ابلاغ شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: میراث شهید حاج قاسم سلیمانی در انسجام بخشیدن به جبهه مقاومت و پر کردن دست آنها، بیش از پیش قابل رؤیت است.
پرسش‌هایی که انتظار می‌رود در زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس، به بخشی مهم از موضوع نشست ویژه مجلس برای بررسی صلاحیت جانشین نوری بدل گردد و چه بسا بتواند ابعاد ناگفته‌ای از ماجرای واریز نشدن مطالبات معلمان در اسفند ۱۴۰۱ را برملا سازد؛ ماجرایی که تنها بخشی از دوران پرماجرای حضور نوری در راس هرم مدیریتی این وزارت خانه است.
یک کارشناس ارشد روابط بین الملل اظهار کرد: عوامل مختلفی آمریکا را به مداخلات نظامی در کشورها تشویق کرده که یک دلیل سنتی آن، دستیابی به منابع انرژی و طبیعی سایر کشورهاست.
وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی گفت: نوروز کهن‌ترین جشن بشری است و سابقه آن با طبیعت گره خورده است.
دکتر استفان براون، مدیر اجرایی حیات وحش و میراث طبیعی در کمیسیون سلطنتی العلا، به عرب نیوز گفت که در حال آزاد کردن قدرت تعادل طبیعت‌اند و با برنامه موفق پرورش پلنگ که در حال حاضر به‌خوبی در حال انجام است، ممکن است در سال ۲۰۳۰ به هدف نهایی خود برسند.
دکتر استفان براون، مدیر اجرایی حیات وحش و میراث طبیعی در کمیسیون سلطنتی العلا، به عرب نیوز گفت که در حال آزاد کردن قدرت تعادل طبیعت‌اند و با برنامه موفق پرورش پلنگ که در حال حاضر به‌خوبی در حال انجام است، ممکن است در سال ۲۰۳۰ به هدف نهایی خود برسند.
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای مصوبات سومین نشست کارگروه ملی مقابله با بیابان‌زایی، به نقش برجسته بخش گردشگری و میراث فرهنگی جهت مقابله با تخریب تاکید کرد.
مدیرکل ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی گفت: جمهوری اسلامی ایران، آئین پهلوانی و زورخانه‌ای را به طور رسمی سال ۸۹ در فهرست میراث‌فرهنگی ناملموس جهانی یونسکو ثبت کرد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه به استاندار مازندران مراتب ثبت ملی شش میراث طبیعی این استان را ابلاغ کرد.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه به استاندار کرمانشاه مراتب ثبت ملی چهار میراث طبیعی این استان را ابلاغ کرد یکی از این پرونده ها ثبت ملی سراب گرم سرپل ذهاب بود.
قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در نامه‌هایی جداگانه مراتب ثبت ۱۰ میراث طبیعی را در فهرست ملی به استاندار اردبیل ابلاغ کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ