وزیر خارجه عربستان سعودی پاسخ داد: «بر اساس توافقی که حاصل شده مشتاقانه در انتظار دیدار با وزیر خارجه ایران در آینده نزدیک هستم و از سرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور طی دو ماه آینده صورت خواهد گرفت و طبیعی است که در آینده به کشورهای دو طرف سفر کنیم».
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امیر عبداللهیان تصریح کرد: گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتای سعودی خودم داشتم و روابط میان دو کشور در مسیر درست پیش می‌رود.
وزارت خارجه عربستان سعودی از تماس تلفنی فرمانده ارتش سودان با وزیرخارجه عربستان خبر داد.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی، عصر امروز (شنبه) در جریان سفر به تهران با حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
بن فرحان در جریان این سفر، با امیرعبداللهیان دیدار و طرفین نشست خبری مشترکی برگزار کردند. وزیر خارجه عربستان در این نشست، تأکید کرد که مذاکرات امروز با طرف ایرانی، مثبت و روشن بوده است.
در پی توافق تهران و ریاض در پکن، اخیرا ایران سفارت، کنسولگری و دفتر نمایندگی سازمان همکاری اسلامی خود در عربستان را بازگشایی کرد.
براساس اعلام وزارت خارجه عربستان سعو‌دی، وزیر خارجه این کشور شنبه به تهران سفر می‌کند.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی و بازگشایی سفارت این کشور گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
کرمان- سخنگوی دولت با اشاره به سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران در هفته آتی گفت: نگاه دولت سیزدهم زنده و فعال کردن مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری با همسایگان است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه ۲۷ خرداد به تهران سفر خواهد کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه عادی سازی روابط با اسرائیل به نفع منطقه است، گفت اما ابتدا باید به موضوع فلسطین رسیدگی شود.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است هفته آینده به تهران سفر کند.
وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: خوشبختانه سفرای دو کشور تعیین و به طور متقابل معرفی شدند و زمینه برای گشایش سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌ها فراهم است.
تلویزیون سوریه از ورود فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان به دمشق خبر داد.
فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در چهل و نهمین نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در موریتانی گفت که با ایران بر سر احترام به حاکمیت کشورها، حسن همجواری و حل اختلافات توافق کردیم.
فیصل بن فرحان، وزیرخارجه عربستان در اظهاراتی گفت که توافق با ایران نتیجه دو سال مذاکره بود که در نهایت به توافقاتی مبتنی بر رعایت اصل حسن همجواری و احترام به حاکمیت دو کشور وتداوم گفتگو‌ها برای برطرف کردن چالش‌های امنیتی منطقه رسیدیم.
وزیرخارجه عربستان سعودی جزئیاتی از توافق اخیر میان تهران و ریاض را اعلام کرد.
وزیر خارجه عربستان طی اظهاراتی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تنش های امنیتی، تشدید اوضاع در اراضی اشغالی و افزایش شهرک سازی منجر به تحقق صلح نخواهد شد.
«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: «پیشتر درباره پهپاد‌های ایران هشدار داده بودیم و این پهپاد‌ها هم اکنون اوکراین را هدف قرار می‌دهند». بن فرحان به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرد و گفت: «خواستاراحیای توافق هسته‌ای هستیم، اما با دیدی فراگیر و اینکه کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) نیز در آن مشارکت داشته باشند».
در این بیانیه آمده است: نشستی مطبوعاتی میان «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق و همتای سعودی‌اش در مقر وزارتخانه برگزار خواهد شد.
شبکه المیادین اعلام کرد که وزیرخارجه عربستان سعودی فردا پنجشنبه برای دیدار با مقامات عراقی راهی بغداد می شود.
وزیر خارجه عربستان هم بر این نکته تاکید داشت که مصمم هستیم شرایط و نگرانی های موجود را یک به یک مورد بحث قرار داده تا بتوان به نتیجه رسید.
دیوان پادشاهی سعودی با صدور بیانیه ای از تعیین وزیر خارجه این کشور به عنوان رئیس هیات اعزامی به الجزایر برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه عرب خبر داد.
وزیر خارجه عربستان در ارتباط با مذاکرات تهران و ریاض گفت که این رایزنی‌ها هنوز به نتیجه ملموسی نرسیده است.
وزیر خارجه عربستان گفت که امیدواریم که هنوز امکان بالقوه برای پیشرفت مذاکرات وجود داشته باشد، ولی متأسفانه در حال حاضر نشانه‌ها مثبت نیستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ