هاشمی‌طبا در مورد فساد در نظام اداری معتقد است: در هر سیستم و اداره‌ای و در هر سطحی، توصیه حرف اول را می‌زند، رابطه‌های نزدیک آدم‌ها باعث شده در داخل سیستم کارهای غیرقانونی انجام شود و به دلیل این توصیه‌ها، حرمت قانون ریخته شده و قبح کار غیرقانونیِ منجر به فساد، از بین رفته است و هر کسی ساز خود را می‌زند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضائیه گفت: اگر یک جرم و فسادی در مسائل اقتصادی و غیراقتصادی واقع می‌شود، قبل از آنکه به سراغ مردم برویم، باید به سراغ عامل و کارگزار حکومت برویم.
عباس عبدی نوشت: این چه جرمی است که مبارزه با آن هزینه‌زا است؟ اگر با سرقت، قتل و فساد مبارزه شود، هزینه دارد یا افتخار آفرین و سرمایه‌زا است؟
معاون هماهنگ کننده سپاه با بیان اینکه برای مقابله با رشوه، اختلاس و فساد در جامعه باید مسیر تبلیغ آن‌ها را ببندیم، گفت: اگر امثال طبری در وسط بازار تهران شلاق بخورند بسیاری از مفاسد شکل نمی‌گیرد و برخورد با این گونه مفاسد باید جزو مطالبات ما باشد.
رئیس قوه قضائیه گفت: اگر در یک بخش از هر دستگاهی فساد یا لغزشی رخ داد، به بخش‌های دیگر آن دستگاه نیز سرایت می‌کند؛ پس باید در برابر کوچک‌ترین فساد با فوریت و قاطعیت تدبیر کرد.
علیرضابیگی به قالیباف: توقعی از شما برای مبارزه با فساد و جلوگیری از اعطای رانت، درخواستی نا به جا است؛ لیکن حتی اگر برخلاف سلیقه و خواست شما باشد شما مکلف هستید در اداره ی مجلس قانون را رعایت نمایید.
دبیر فدراسیون والیبال گفت: اگر برای بازیکنان سقف تعیین شود تخلف صورت می‌گیرد چون قراردادهای پشت پرده بسته می‌شود و این خودش رانت ایجاد می‎‌کند.
اظهارات درویشیان نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امر مبارزه با فساد نسبت به ادعای واگذاری رانتی خودرو به برخی از نمایندگان مجلس جو کاملا تبلیغاتی علیه قوه مقننه است؛ وی باید سریع‌تر اسناد و مدارکش را ارائه کند و اگر اسنادی وجود نداشته باشد ما نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
عباس عبدی گفت: در ایران از بس توزیع رانت عادی است که دیگر مصداق فساد را از دست داده است؛ چون اگر توزیع این همه رانت مصداق فساد باشد، باید یقۀ همه را بگیرند.
کمال قلیچدار اوغلو در این دوره از انتخابات رقیب اصلی اردوغان محسوب می‌شود و مبارزات انتخاباتی خود را روی دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون متمرکز کرده است و از منتقدان جدی فساد در نهاد‌های حکومتی ترکیه به شمار می‌رود.
رهبر انقلاب در دیدار کارگران گفتند: اگر مسئولی جرات مقابله با مفسد داخلی را نداشته باشد، جرات مبارزه با زورگوی خارجی را نخواهد داشت.
طبق مصوبه مجلس، اگر گزارشگر فساد، مدارک را از طریق اعمال مجرمانه به دست آورده باشد، مشمول حمایت و پاداش این قانون نمی‌شود.
علیرضا منصوریان انتقاد تندی نسبت به داوری مطرح کرد و معقد است آوردن VAR از نان شب برای فوتبال ایران واجب‌تر است.
رئیس جمهور گفت: اگر در جریان رسیدگی‌های خود به کم‌کاری و فساد رسیدید، حتماً موضوع را بدون توجه به جایگاه اداری شخص و مجموعه متخلف، به مراجع نظارتی ذیربط گزارش کنید.
کاشمر ـ امام جمعه کاشمر گفت: اگر مردم برای به ثمر رساندن انقلاب تلاش کردند چون به دنبال عدالت و پیشرفت و برچیده شدن فساد بودند.
عبدی نوشت: ‏اگر این سرعت عمل، در برابر فساد هم وجود داشت، هیچگاه شاهد فسادی جدی نبودیم.
عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که شاه‌بیت مبارزه با فساد رعایت قانون از طرف شهردار تهران و معاونینش به عنوان حلقه‌های اول مدیریتی تهران است، گفت: اگر می‌خواهید ثابت کنید که ما در شهرداری مبارزه با فساد انجام می‌دهیم باید از خودمان شروع کنیم و خود را ملزم به رعایت قوانین بالادستی کنیم.
شاه می‌خواست بگوید در مبارزه با فساد جدی است، اما مشخص نشد اگر قصد باز کردن فضای سیاسی را دارد چرا حکومت نظامی اعلام کرده و اگر قصد سرکوب دارد چرا از انتصاب ارتشبد غلامعلی اویسی فرماندار نظامی تهران در دقیقه ۹۰ منصرف شد و ارتشبد ازهاری را مأمور تشکیل دولت کرد؟
حتی اگر در خوش‌بینانه‌ترین حالت فرض کنیم مردم به لحاظ درآمدی در وضعیت مناسبی به سر می‌برند، مساله مهم دیگر فساد و تبعیض است که در شرایط فعلی و با همه‌گیرشدن فضای مجازی و رسانه‌های فراگیر امکان اطلاع مردم در اقصی نقاط کشور از رویداد‌های پشت پرده کشور فراهم شده است.
علم الهدی: اگر بی حجابی رایج شد، در نتیجه فساد اخلاقی و گرایش‌های جنسی، باعث می‌شود جوانی که باید مجاهد شود، بی‌بند و بار می‌شود
عباس عبدی نوشت: اگر بگوییم بیش از نیمی از فساد کشور و حتی بیشتر آن محصول این تفاوت قیمت‌ها است، گزاف نیست. تفاوت قیمت ارز، قیمت وام بانکی، قیمت انرژی، قیمت فولاد و سیمان و خودرو و... همه و همه فسادزا است. این‌ها ظاهر قضیه است، در باطن آن کاهش بهره‌وری هم هست که بیداد می‌کند.
اگر نوع فساد سیستماتیک باشد،اصلا فساد لو نمیرود و کشف و رسیدگی نمیشود.وقتی همه سیستم فاسد باشد مگر نقطه روشن و دستمال تمیزی برای پاک کردن وجود دارد.
عباس عبدی: اگر نیت نمایندگان مجلس مبارزه با فساد است، باید سراغ همین سرچشمه بروند و آن را خشک کنند. چرا صرفا به بیان واضحات و نکات آشکار ماجرا می‌پردازند؟
در بخشی از متن عباس عبدی آمده: فساد و فحشا در این اتهام دقیقا چه مصداقی دارد؟ اگر منظور فقدان روسری است، آیا ملتزم به نتایج این اتهام هستید؟ در این صورت باید همه زنانی را که واجد این وضع هستند به این اتهام محاکمه کرد؟ واقعیت این است که چگونه درباره این پرونده به سرعت همه امور به سرانجام می‌رسد، ولی دریغ از یک پرونده قضایی درباره انواع و اقسام تخلفات گسترده که سال‌های متمادی در گزارش تحقیق و تفحص مجلس از شرکت فولاد مبارکه نوشته شده است؟
عدالت آنگاه تحقق می‌یابد که حق هرصاحب حقی به او داده شود و کدام حق بالاتر از حق حاکمیت انسان بر سرنوشت خود که اگر بود فساد از میان برمی خیزد و فقر و محرومیت و تبعیض محو می‌شود و پیشرفت همه جانبه رو می‌نماید و مقاومت و مقابله در برابر کژتابی ها، بدرفتاری‌ها و توطئه‌هایی که از بیرون و درون بهروزی مردم و اعتلای میهن را هدف قرار می‌دهد پدید می‌آید و پایدار می‌شود.
افزایش خیزش گرد وخاک در تهران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ