خشکی چشم وضعیتی است که با عملکرد ضعیف لایه اشکی مشخص می‌شود. در حالت خشکی یا سوزش چشم، احساس وجود جسم خارجی شن مانندی به وجود می‌آید. مصرف برخی دارو‌ها به طور غیرمستقیم بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و ترشح مایع اشکی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث خشکی چشم می‌شود. مسدودکننده‌های بتا، آنتی هیستامین‌ها، دارو‌های ضد افسردگی و پاراستامول‌ها (استامینوفن) این وضعیت را تشدید می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گمرک ایران در بخشنامه‌ای میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام را ابلاغ کرد.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
دکتر محمد حسین نجفی، متخصص قلب و فوق تخصص آنژیوپلاستی با اشاره به اینکه وجود گرد و خاک در هوا و کاهش کیفیت هوا در تهران و ١٣ استان دیگر طی دیروز و امروز گزارش شده است در رابطه با عوارض گرد و غبار بر بیماران قلبی می‌گوید: این شرایط برای کسانی که قلب‌شان با حداکثر توان کار می‌کند، ایجاد مشکل می‌کند . علایمی وجود دارد که خطرناک است؛ هرگونه احساس سنگینی در قفسه سینه معادل بیماری قلبی است. اگر با فعالیت احساس تنگی نفس دارید و یا تهوع و استفراغ بخصوص با پیاده روی و عرق سرد همراه باشد، می‌تواند نشانه گرفتگی عروق قلبی باشد و باید جدی گوفته شود. در مجموع افرادی که به هر شکل ، مشکل قلبی دارند بهتر است روزهایی که گرد و غبار در هوا وجود دارد از منزل خارج نشوند. منبع: خبرآنلاین
طب سوزنی مزایای بسیاری برای درمان کمردرد دارد و می‌تواند راه‌کاری مناسب برای افرادی که می‌خواهند بدون عمل‌های سخت و طاقت فرسا از درد کمر خود رهایی پیدا کنند، باشد.
در این میان ویتامین‌ های محلول در چربی تنها ویتامین ‌هایی نیستند که باید نگران مصرف بی رویه آنها باشیم. دوز اضافی بیشتر ویتامین‌ های محلول در آب طی فرآیند دفع از بدن خارج می ‌شود، اما همچنان این ترکیبات نیز می‌ توانند باعث مشکلات گوارشی شوند و در عین حال با داروهای مصرفی بیمار ایجاد تداخل کنند.
آمپول نوروبیون را برای بیماری‌های سیستمیک عصبی به دلیل کمبود شدید ویتامین B ۱، B ۶ و B ۱۲ استفاده می‌کنند.
یک لنز رنگی هم در واقع یک لنز طبی است که فقط رنگ شده و تصور آرایشی بودن آن اشتباه است لذا به شهروندان توصیه می‌شود که برای تهیه لنز حتماً با اپتومتریست و چشم پزشک مشورت کنند.
آنچه دارپا با برنامه ای‌بی‌سی خود می‌کوشد به آن برسد، این است که با بررسی مشکل در یک سطح اساسی، ایده‌هایی را در مورد چگونگی ایجاد یک بی‌حس‌کننده ساده‌تر در میدان جنگ ارائه دهد. روش جدید شامل بررسی مکانیسم بیهوشی از سطح آناتومیک تا مولکولی برای مشخص کردن دلیل و ایجاد راهی برای از بین بردن درد و ارائه درمان‌های نجات‌بخش تا حد امکان در میدان جنگ، بدون نیاز به تجهیزات و متخصص یا ایجاد عوارض جانبی فیزیولوژیکی خطرناک است.
از بین‌بردن مو‌های زائد با لیزر عوارض و محدودیت‌هایی دارد که شما باید پیش از اینکه تصمیم به این کار بگیرید نسبت به آن‌ها آگاه باشید.
دانیل کرامبل اسمیت، RDN، متخصص تغذیه در Top Nutrition Coaching گفت: «ترکیب برخی مکمل‌های غذایی و دارو‌ها می‌تواند منجر به اثرات مضر مختلفی از جمله کاهش اثربخشی دارو، افزایش خطر سمیت دارو، و عوارض جانبی غیرمنتظره شود.» اگر دارو‌ها و مکمل‌هایی مصرف می‌کنید، در اینجا ترکیب‌های بالقوه خطرناکی وجود دارد که کارشناسان می‌گویند باید از آن‌ها آگاه باشید و از آن‌ها اجتناب کنید.
باید بدانید که معمولا عوارض جانبی استفاده از روغن کرچک مربوط به سلامت پوست و دستگاه گوارش است
خیلی‌ها لیزر بدن را مؤثر و بی‌ضرر می‌دانند؛ چون به نظر آنها این شیوه حذف موهای زائد هیچ خطر بلندمدتی برای سلامتی ندارد. اما برخی از افراد ممکن است بعد از مراحل درمان با لیزر، دچار عوارض جانبی موقتی شوند. توصیه می‌کنیم قبل از درمان با لیزر، با متخصص پوست مشورت کرده و تست انجام دهید.
علاوه بر میوه‌های سمی، شیره درخت مانچینیل نیز به همان اندازه خطرناک است. شیره حاوی ترکیبی قوی از ترکیبات سمی است که می‌تواند باعث سوختگی شدید، تاول و حتی آسیب دائمی چشم شود. ایستادن در زیر درخت در هنگام بارندگی می‌تواند منجر به تماس ناشی از قطرات باران با شیره شود و خطر عوارض جانبی را تشدید کند.
این احتمال وجود دارد که خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت را افزایش دهد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله Diabetes Care منتشر شد، نشان داد افرادی که بیش از هفت تخم مرغ در هفته می‌خوردند (نسبت به کسانی که تخم مرغ کمتری مصرف می‌کردند)، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور، نسبت به عوارض خطرناک مصرف قارچ‌های جادویی هشدار داد.
اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا در مورد تهدید گسترده فنتانیل ترکیب شده با زایلازین هشدار ایمنی عمومی صادر کرد. انتشار تصاویر عوارض استفاده از این ترکیب مخدر بسیار خطرناک که به زامبی‌کننده یا ترنک نیز مشهور است در شهر‌های بزرگ آمریکا نظیر نیویورک نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است.
متخصصان در یک مطالعه جدید دریافتند که از طریق بررسی تغییرات در میکروبیوم روده و با استفاده از یک آزمایش خونِ سریع، می‌توان علائم اولیه مربوط به عوارض خطرناک بارداری را شناسایی کرد.
دکتر کاوه فداکار، جراح و فوق تخصص شبکیه چشم با بیان اینکه ضربه به چشم می تواند عوارض جدی و خطرناکی از جمله آسیب به قرنیه و یا جدا شدن شبکیه و از دست دادن بینایی را بدنبال داشته باشد، می افزاید: در تمام مواردی که جسم خارجی به سوی چشم پرتاب می شود یا ضربه ای به چشم وارد می شود ، بررسی سریع و دقیق توسط متخصص چشم ضروری است . ضروری است در صورت وارد شدن جسم خارجی به چشم از شستشو و یا ریختن قطره درون جشم پرهیز شود و فقط برای هر نوع درمان به متخصص چشم در کوتاه ترین زمان مراجعه شود. منبع: خبرآنلاین
بسیاری از ما به دنبال کم کردن وزن خود هستیم و مردم گذشته هم از این قاعده مستثنی نبودند. در این رژیم غذایی قرصی حاوی یک تخم کرم نواری را می‌بلعیدند. بعد از آن، کرم نواری گوارش و توانایی بدن در جذب مواد مغذی را مختل می‌کرد. این شیوه بسیار خطرناک بود و عوارض جانبی زیادی داشت.
از دست دادن زیاد مایعات از بدن اگر تحت‌نظر و مراقبت پزشکی نباشد خطرناک است و اگر با گرسنگی کشیدن هم همراه شود خطرناک‌تر هم خواهد شد. بدن شما دارای سیستم بسیار کاملی برای سم‌زدایی و پاک‌سازی خودش است، بنابراین نیازی نیست از روش‌های خاصی برای دتوکس استفاده کنید و درگیر عوارض بعدی شوید و ضمناً سیستم خودکار بدنتان را هم به هم بریزید.
مطالعات نشان داده‌اند که دارو‌های ضدسرفه و سرماخوردگی علائم این بیماری‌ها را متوقف نمی‌کنند یا سرفه را ساکت نمی‌کنند و حتی ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی جدی مانند ضربان قلب سریع و تشنج در کودکان شوند.
نگه داشتن عطسه فشار درون سیستم تنفسی را ۵ تا ۲۴ بار بیش‌تر از فشاری که عطسه کردن ایجاد می‌کند، افزایش می‌دهد.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: از طرفی در نوزادان سنین پایین، برونشیولیت هم دیده می‌شود که با ویروسی به نام RSV ایجاد می‌شود و خیلی هم شایع شده است. همچنین این ویروس عوارض آلودگی هوا را در ریه کودکان مبتلا تشدید می‌کند. همچنین باید توجه کرد که به دلیل بد درمان شدن آنفلوآنزا و بویژه استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کورتونی برای این بیماران، عفونت میکروبی با پنوموکوک در سطح جامعه در حال شیوع است که بسیار خطرناک بوده و ریه را درگیر می‌کند و روی آنفلوآنزا سوار می‌شود و بیماران را بسیار بدحال می‌کند
مدیرکل نظارت و ارزیابی اعتبارسنجی سازمان نظام پزشکی گفت: جراحی زیبایی در آرایشگاه‌ها ریسک بزرگی در حوزه سلامت است چراکه عوارض ناشی از تزریق ژل و بوتاکس توسط آرایشگر‌ها و افراد غیرپزشک بعضاً غیرقابل جبران و بسیار خطرناک خواهد بود.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی سالم یکی از عوامل پیشگیری کننده از ابتلاء به فشار خون بارداری است. پیروی از یک رژیم غذایی مناسب همراه با رعایت دستورات پزشکِ متخصص و مصرف دارو‌های تجویز شده نیز می‌تواند این بیماری را کنترل و پیامد‌های ناشی از عوارضِ خطرناک آن را کاهش دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ