در این میان ویتامین‌ های محلول در چربی تنها ویتامین ‌هایی نیستند که باید نگران مصرف بی رویه آنها باشیم. دوز اضافی بیشتر ویتامین‌ های محلول در آب طی فرآیند دفع از بدن خارج می ‌شود، اما همچنان این ترکیبات نیز می‌ توانند باعث مشکلات گوارشی شوند و در عین حال با داروهای مصرفی بیمار ایجاد تداخل کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بادام یک آجیل سالم است. در مورد فواید سلامتی بادام بسیار گفته و نوشته شده است. با این حال، آیا می‌دانید در صورت مصرف بیش از حد، بادام می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند؟
زیاده‌روی در مصرف انواع پنیر می‌تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد و سلامت بدن را تحت تأثیر قرار دهد.
خمیر کاغذ به طور عام و صرف نظر از نحوه مصرف از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و عوارض معاف شد.
شاهین شادنیا گفت: ماده اصلی موجود در مشروبات الکلی، اتانول که از تخمیر طبیعی میوه‌ها یا غلات از جمله انگور یا خرما به دست می‌آید، باعث مسمومیت نمی‌شود بلکه مصرف بیش از حد آن موجب عدم تعادل، پرخاشگری، خواب آلودگی و ناهماهنگی بین عضلات و فعالیت‌های مغزی می‌شود و معمولا این عوارض بلافاصله بعد از مصرف دیده می‌شود.
شکر پرمصرف‌ترین و در عین حال مضرترین ماده‌ای است که در رژیم غذایی وجود دارد. اگر از عوارض جبران ناپذیر شکر آگاه شوید حتما در مصرف آن صرفه نظر می‌کنید.
باید بدانید که تخم مرغ به خودی خود مضر نیست، اما مصرف بیش از حد آن ممکن است برای برخی از افراد، به ویژه کسانی که از منظر سلامتی دارای شرایط خاصی هستند، خطراتی داشته باشد.
دکتر محمد هاشمی، بیر انجمن علمی پیشگیری و درمان چاقی ایران می‌گوید: رژیم غذایی اصولی که مبتنی بر مصرف همه گروه های غذایی و عدم حذف وعده های غذایی اصلی در کنار داشتن برنامه تحرکی روزانه است ، کاهش وزن متعادلی بین نیم تا ١ کیلو در هفته را بدنبال خواهد داشت . کاهش وزن سریع و در مدت کوتاه با رژیم های غذایی کم کالری با عوارضی از جمله بروز سوء تغذیه، تحلیل ماهیچه ها و از همه مهم تر، افت سطح متابولیسم بدن همراه است. به این ترتیب نه تنها در ادامه به سختی می توان از رژیم های غذایی نتیجه گرفت بلکه شخص با افزایش وزنی به مراتب بیش از گذشته نیز مواجه خواهد شد. منبع: خبرآنلاین
این احتمال وجود دارد که خوردن مقادیر زیاد تخم مرغ خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی مانند دیابت را افزایش دهد. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در مجله Diabetes Care منتشر شد، نشان داد افرادی که بیش از هفت تخم مرغ در هفته می‌خوردند (نسبت به کسانی که تخم مرغ کمتری مصرف می‌کردند)، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.
برنج سفید منبع متراکم کربوهیدرات‌ها است و گلایسمی بالایی دارد بنابراین پس از خوردن آن قند خون افزایش می‌یابد. این ماده غذایی فاقد پروتئین و دارای چربی اندکی است. اگر علاقمند به خوردن برنج هستید و هر روز از این غذای خوشمزه استفاده می‌کنید، بهتر است با عوارضی که استفاده زیاد از برنج سفید برای شما ایجاد می‌کند، در این بخش آشنا شوید.
مکمل‌های ب ۱۲ در اشکال مختلفی مثل کپسول، قرص، آمپول، قرص‌های ژلاتینی، قطره و حتی اسپری به بازار عرضه می‌شوند. چنانچه کمبود نداشته باشید، مصرف این مکمل‌ها ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی زیر شود.
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور، نسبت به عوارض خطرناک مصرف قارچ‌های جادویی هشدار داد.
تحقیقات نشان داده است که مصرف نوشیدنی‌های حاوی قند بالا از هر نوعی می‌تواند منجر به افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی عروقی و نقرس شود.
دندان درد یکی از رایج‌ترین مشکلات در بین علاقه‌مندان به مواد قندی و افراد دارای اعتیاد به شیرینی جات است. این موضوع سبب می‌شود که برخی افراد علیرغم مسواک زدن دائمی پس از مصرف شیرینی جات، باز هم به دلیل حساس شدن دندان‌ها دندان درد را تجربه کنند.
تا حد امکان باید از دوغ‌های بدون گاز به جای دوغ‌های گازدار صنعتی مصرف شود، زیرا گاز اضافه شده به دوغ موجب اشغال فضای معده می‌شود و در روند هضم مواد غذایی تداخل ایجاد می‌کند، بنابراین سوء هاضمه و احساس سیری کاذب در زمان خوردن غذا ایجاد می‌کند.
استعمال دخانیات عوارض بسیاری را هم در مردان و هم در زنان ایجاد می‌کند، اما بعضی از این بیماری‌ها در زنان سریع‌تر و در سنین پایین‌تر ایجاد می‌شوند یا شایع‌ترند.
با تصویب مجلس، عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق در سال آینده مشخص شد.
مصرف بیش از اندازه ویتامین B نشانه‌هایی دارد که در اینفوگرافیک زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.
عوارض واردات «سموم و داروهای دامپزشکی» آماده مصرف و واکسن های طیور سازمان دامپزشکی کشور بین یک تا ۲.۵ درصد تعیین شده است.
شما همیشه این حق انتخاب را دارید که چای را دوباره گرم کنید و یا آن را تازه مصرف کنید. البته که گرم کردن دوباره چای دم شده، بو و خاصیت آن را از بین می‌برد. اگر چای شما بیشتر از چهار ساعت مانده است، احتمالاً گرم کردن دوباره آن باعث رشد باکتری‌ها می‌شود و ضرر خواهد داشت.
اگر به هر دلیلی نگران کمبود ویتامین D هستید، در معرض خطر پوکی استخوان قرار دارید یا شرایطی دارید که بر نحوه جذب مواد مغذی تأثیر می‌گذارد مانند سبک زندگی یا بیماری خاص، توصیه می‌کنیم که با پزشک در مورد آزمایش سطح ویتامین D صحبت کنید.
کارشناس تجویز و مصرف منطقی دارو معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مصرف برخی ویتامین ها در صورت مصرف بیش از حد برای بدن نیز عوارضی ایجاد می کنند که از جمله آنها ویتامین D و کلسیم ها هستند به گونه ای که مصرف ویتامین D در صورت مصرف بیش از حد مشکلات عروقی و مصرف بیش از حد کلسیم نیز در کلیه ها رسوب ایجاد می کند و سنگ کلیه تشکیل می شود.
سازمان غذا و دارو هشدار داده که «تهیه و مصرف فرآورده‌های فاقد مجوز از سازمان غذا و دارو، امکان ایجاد عوارض ناخواسته جدی گا‌ها تهدیدکننده حیات را برای مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت.»
عوارض شایع دیابت نوع ۲ عبارتند از بیماری قلبی، بیماری کلیوی، از دست دادن بینایی و مشکلات گردش خون که می‌تواند منجر به قطع پا شود.
اهواز- پرداخت ۵۰ هزار میلیارد ریال به حساب برخی شهرداری‌های ‫خوزستان خارج از برنامه‌ریزی قبلی مصوبشان است و برنامه‌ای از پیش تعیین شده‌ای برای هزینه کرد آن وجود ندارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ