متخصصان در یک مطالعه جدید دریافتند که از طریق بررسی تغییرات در میکروبیوم روده و با استفاده از یک آزمایش خونِ سریع، می‌توان علائم اولیه مربوط به عوارض خطرناک بارداری را شناسایی کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گروهی از محققان به رهبری یک پژوهشگر ایرانی موفق به آنالیز شیمیایی تک سلول انسانی شدند. این روش به تشخیص زودهنگام سرطان و درمان سریع تر آن کمک می کند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: حدود ۷۰ درصد از جرایم سایبری با انگیزه مالی صورت می‌گیرد.
در این مطلب با روش‌های تشخیص هندوانه خوب آشنا می‌شوید.
محققان نشان دادند که با استفاده از نانوبلور سلولز می‌توان حسگری ساخت که روی پوست قرار می‌گیرد و می‌توان با آن میزان کلسیم را با کارایی بالایی شناسایی کرد.
برخورد مشکوک به پنالتی مدافع فامالیکائو با ستاره ایرانی پورتو در بازی شب گذشته خطا تشخیص داده نشد.
پژوهشگران دانشگاه تهران با روشی مؤثر، غیرمخرب، دقیق و دوستدار محیط زیست، یک سامانه ترکیبی با استفاده از فراصوت و بینی الکترونیک طراحی کردند که به کمک آن، کیفیت روغن زیتون در کمتر از چند دقیقه تعیین می‌شود.
این روش می‌تواند در شناسایی کارمندانی مؤثر باشد که به‌دروغ می‌گویند بیمار شده‌اند تا سر کار نروند. البته تشخیص بیماری از روی مکالمات عادی شاید هنوز دقیق نباشد و کارفرما لازم داشته باشد تا پشت تلفن از فرد بخواهد حکایت‌های ازوپ را بخواند!
تشخیص چهره روشی دقیق‌تر برای شناسایی افراد نسبت به استفاده از شماره موبایل، آدرس ایمیل، آدرس پستی یا آدرس IP است؛ به‌عنوان مثال، اکثر خدمات مبادلاتی از سهام گرفته تا ارز‌های دیجیتال، اکنون برای محافظت از مشتریان و دارایی آن‌ها به تشخیص چهره متکی هستند.
برخورد توپ به دست مدافع مس کرمان جنجالی ترین صحنه دیدار با صنعت نفت آبادان را رقم زد.
محققان کشور طی تحقیقاتی موفق به تشخیص محل تومورهای سرطانی با روش ساده و کم هزینه شدند.
فریبا شیروانی، فوق تخصص عفونی اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر اینکه معمولا کسانیکه مستعد آلرژی دائمی هستند در خانواده زمینه ابتلا به آسم یا آلرژی‌های پوستی یا غذایی را دارند، می‌گوید: بروز عوارض دوره ای، چون قرمزی و التهاب چشم و نیز عوارض حمله‌ای در مجاری تنفسی مثل عطسه‌های مکرر و گرفتگی بینی بویژه در فصول خاصی مثل فصل بهار خبر از آلرژی فصلی می‌دهد. اما اگر این عوارض با درگیری‌های ویروسی و سبس میکروبی در محاری تنفسی همراه بشود باید به سرماخوردگی نیز شک کرد.
گروهی از محققان ایرانی با کمک یک تراشه میکروسیال دولایه روشی برای رصد نشانگرهای زیستی موجود در مایعات بدن انسان یافته اند که به تشخیص زودهنگام سرطان و نظارت بر بیماری کمک می کند.
"GBT Chat" می‌تواند گفتار انسان را به روشی جدید تقلید کند، که نگرانی‌هایی را در مورد بسیاری از موارد از جمله امکان استفاده از آن برای تقلب در آزمون‌های مدرسه، تهیه مقالات تحقیقاتی دانشگاه یا جعل اطلاعات گمراه کننده و انتشار آن در مقیاس بزرگ ایجاد می‌کند.
"GBT Chat" می‌تواند گفتار انسان را به روشی جدید تقلید کند، که نگرانی‌هایی را در مورد بسیاری از موارد از جمله امکان استفاده از آن برای تقلب در آزمون‌های مدرسه، تهیه مقالات تحقیقاتی دانشگاه یا جعل اطلاعات گمراه کننده و انتشار آن در مقیاس بزرگ ایجاد می‌کند.
کاتتریزاسیون قلبی روشی است که در آن یک لوله نازک و منعطف (کاتتر) از طریق یک رگ خونی به قلب هدایت می‌شود تا برخی بیماری‌های قلبی مانند گرفتگی عروق یا انسداد عروق را تشخیص دهد یا درمان کند.
پژوهشگران دانشگاه تهران نانوحسگری برای تشخیص سریع محتوای گلوتن نمونه‌های غذایی حاوی غلات برای بیماران مبتلا به سلیاک طراحی کردند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نقاط ضعفی که در کشور موجود است با الهام از نقاط قوت برطرف می‌شود.
یک کارشناس طب سنتی در برنامه انارستان شبکه افق حضور پیدا کرد. او در این برنامه روش تشخیص بیماری‌ها را از روی زبان فرد آموزش داد.
دستگاه های سنجش فشار خون به طور معمول روی بازو باز و بسته می شوند اما گجت جدید می تواند با کمک سرانگشت فرد فشار خون فرد را رصد کند.
ممکن است بعضی از ماهی‌ها به دلیل شرایطی که وجود داشته است؛ خاصیت نداشته باشند و حتی برای بدن مضر هم باشند، بنابراین بسیار مهم است که علائم را بشناسید که به شما کمک می‌کند تا بفهمید کدام ماهی تازه نیست.
موکل برای پیگیری تخلفات وکیل باید به کانون وکلایی که پروانه وکیل در آنجا صادر شده است مراجعه کند، در این صورت تشخیص موجه و مورد قبول بودن شکایت موکل با دادسرای انتظامی وکلاست. رسیدگی به تخلفات وکیل در کانون محل صدور پروانه تنها در صورت تخلف از تمرکز امور وکالتی در شهری غیر از محل مجاز اعلامی در پروانه وکالت صادرشده، ممکن است.
آلزایمر، یک بیماری تخریب‌کننده عصبی است که با از بین رفتن تدریجی نورون‌ها و سیناپس‌ها در مغز مشخص می‌شود. یکی از دلایل اولیه بیماری آلزایمر، تجمع آمیلوئید بتا در مغز است که پلاک‌هایی را تشکیل می‌دهد.
محصولی ایران ساخت در حوزه محصولات همگرا با استفاده از هوش مصنوعی توانسته ارزیابی اسپرم را به صورت خانگی و بر روی تلفن‌های هوشمند ممکن کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ