گمرک ایران در بخشنامه‌ای میزان قطعی عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام را ابلاغ کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گمرک ایران اعلام کرد که همه اظهارنامه های مشمول عوارض صادراتی با توجه به ابلاغ میزان قطعی عوارض صادراتی باید بازبینی شود.
گمرک ایران اعلام کرد که همه اظهارنامه های مشمول عوارض صادراتی با توجه به ابلاغ میزان قطعی عوارض صادراتی باید بازبینی شود.
فهرست ۲۳۹ مواد خام و نیمه خام مشمول عوارض صادراتی اعلام شد.
رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خرید و فروش، واردات و صادرات سیگار‌های الکترونیکی ممنوع است، گفت: دخانیات عوارض جبران ناپذیری دارند تمامی مواد دخانی از جمله سیگار‌های الکترونیکی و ویپ دارای ضرر هستند و باعث وابستگی فرد می‌شوند.
با تصویب مجلس شورای اسلامی، عوارض صادراتی محصولات کشاورزی آب‌بر در سال آینده نیم درصد تعیین شد.
میزان عوارض صادراتی برخی از محصولات جالیزی از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، هندوانه و ملون در سال ۱۴۰۲ ابلاغ شد.
تمدید عوارض صادراتی گوجه فرنگی زراعی به میزان ۷۰ درصد ارزش پایه صادراتی تا پایان سال جاری پس از تایید سیستمی نماینده وزارت جهادکشاورزی، از سوی گمرک ایران ابلاغ شد.
عوارض صادراتی محصولات جالیزی پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی، هندوانه، خربزه، ملون و طالبی در سال ۱۴۰۲ از سوی وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد.
بر اساس ابلاغیه گمرک ایران، افزایش عوارض صادراتی سیب زمینی از ۱۲ درصد به ۷۰ درصد ارزش پایه صادراتی از تاریخ ۲۴ دی تا پایان سال جاری اعمال شده است.
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲، درآمد حاصل از صادرات مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی (خام و نیمه خام) مشمول مالیات و عوارض صادراتی شد.
گمرک ایران افزایش عوارض صادراتی پیاز از ۵۰ به ۱۰۰ درصد را ابلاغ کرد.
مطابق ادعای معاون وزیر جهاد کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی همراه با حفظ صادرات بوده است اما آمارها نشان می‌دهد که اخذ عوارض، صادرات برخی از این محصولات را به شدت کاهش داده است،
مطابق ادعای معاون وزیر جهاد کشاورزی، تنظیم بازار محصولات کشاورزی همراه با حفظ صادرات بوده است اما آمارها نشان می‌دهد که اخذ عوارض، صادرات برخی از این محصولات را به شدت کاهش داده است،
وزارت جهاد کشاورزی در بخشنامه ای به وضع عوارض صادراتی ۷۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ درصدی بر صادرات سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی غیرگلخانه‌ای و پیاز گرفته است، اقدامی که تبعات متعددی در بلند مدت دارد.
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی یک‌هفته آینده با به تعادل رسیدن بازار عوارض صادراتی اصلاح می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به مغایرت‌های قانونی وضع عوارض بر محصولات کشاورزی به منظور جلوگیری از صادرات، گفت: مجلس برای احقاق حقوق کشاورزان و صادرکنندگان به این موضوع ورود خواهد کرد.
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: با وضع تعرفه نمی توان امنیت غذایی را تامین کرد ولی اگر بر افزایش راندمان مصرف آب و تولید کار کنیم به اهدافمان در زمینه خودکفایی و حفظ صادرات دست یابیم.
تعیین عوارض صادراتی برای محصولات جالیزی آن هم در فصل برداشت، کشاورزان را شوکه کرده است؛ کشاورزان برای برداشت و یا رها کردن محصول در مزرعه دچار تردید هستند.
هیأت وزیران در مصوبه‌ای فهرست جدید عوارض صادراتی برای مواد خام و نیمه خام را تعیین و تصویب کرد.
وضع عوارض صادراتی بر محصولات جالیزی، نه تنها چاره ای برای بهینه سازی مصرف آب کشاورزی نیست، بلکه موجب کاهش 1 میلیارد دلاری درآمدهای غیر نفتی و فشار معیشتی به کشاورزان می‌شود.
دکتر زهره شفیعی، روانشناس و درمانگر خانواده و استاد دانشگاه در تعریف خیانت از بُعد روانشناسی می‌گوید: «هر عملی که جزء خط قرمز‌های همسر به شمار آید و به‌صورت پنهانی و بدون اطلاع همسر انجام شود و فرد بداند که انجام این کار منجر به ناراحتی همسرش می‌شود، خیانت محسوب می‌شود. در بعضی از رویکرد‌ها هم خیانت را فقط رابطه جنسی می‌دانند و مابقی رابطه‌ها را بی‌وفایی محسوب می‌کنند، اما تعریف اول بسیار معتبرتر است.»
در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است. در ادامه فال حافظ مخصوص روز ۳ مرداد ماه ۱۴۰۱ از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد. فال به حافظ ۳ مرداد را بخوانید.
گل‌گهر سیرجان ساعتی پیش اولین تمرین خود را در اردوی ترکیه پشت سر گذاشت.
یکی از تسهیلاتی که برای ساخت یا خرید خانه در نظر گرفته شده، اوراق مسکن (تسه) است که میزان آن متناسب با شرایط افراد (تجرد، تاهل و محل زندگی) و قیمت آن متناسب با عرضه و تقاضای بازار، متفاوت است و برای اخذ آن افراد میتوانند از طریق فرابورس اقدام به خرید اوراق کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ