افزودن برخی غذا‌ها به رژیم غذایی سبب کاهش علائم مثل آبریزش بینی و چشم می‌شود که از جمله این مواد غذایی می‌توان به زنجبیل، مرکبات، زردچوبه، گوجه فرنگی، ماهی سالمون وماهی‌های چرب و پیاز اشاره کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
توصیه‌های انجمن قلب آمریکا برای یک الگوی غذایی سالم شامل رژیم غذایی متمرکز بر غذا‌های گیاهی، ماهی، غذا‌های دریایی و لبنیات کم چرب است.
برای تهیه شکلات معمولا دانه‌های کاکائو حرارت داده می‌شود تا کاکائو طعم بهتری داشته باشد. در حالی که این فرایند موجب از بین‌رفتن بخشی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌شود. برای بهره‌مندی از حداکثر خواص شکلات بهتر است شکلات تلخ حاوی حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ترجیحا کاکائو خام انتخاب کرد. همچنین توصیه می‌شود از حرارت‌دادن دوباره آن نیز پرهیز شود.
اوایل سال جاری انجمن سرطان آمریکا گزارش داد که تعداد افراد زیر ۵۵ سال مبتلا به سرطان کولورکتال (روده بزرگ) در مقایسه با یک دهه قبل دو برابر افزایش یافته است. در همین حال، آژانس تحقیقات سرطان (IARC) قصد دارد شیرین کننده مصنوعی آسپارتام را به عنوان یک سرطان زای احتمالی معرفی کند.
به گفته متخصصان تغذیه، اگر می‌خواهید چیزی بخورید، آنچه برای میزان قند خون و انرژی اهمیت دارد، کیفیت خوراکی است.
از مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب اشباع (چربی های جامد) و اسیدهای چرب ترانس باید خودداری شود. توصیه کنونی، بر استفاده از روغن های مایع به جای چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده با هدف کاهش خطر سکته مغزی تأکید دارد.
تحقیقات نشان داده است خوردن شیر موز می‌تواند باعث تولید مواد سمی در بدن شود. همچنین این موضوع می‌تواند به گرفتگی سینوس‌ها، سرماخوردگی، سرفه، و آلرژی در فرد دامن بزند. از سویی دیگر، گرچه این دو مواد غذایی هر دو مزه شیرینی دارند، اما در روند پس از هضم شرایط آن‌ها بسیار متفاوت است.
فخار گفت: در کل همه آلاینده‌های محیطی و به طور صد درصدی ژنتیک در بروز آلرژی تاثیرگذارند. تاثیر ژنتیک به حدی است که بچه‌هایی که والدین آن‌ها دچار آلرژی غذایی هستند ریسک بروز آلزژیک در آن‌ها بیشتر می‌شود. هر چه فرد به سمت تغذیه سالم و مصرف سبزیجات، میوه و پروتئین کافی برود و از خوردن فست فود و انواع غذا‌هایی که افزودنی کمتری دارند بپرهیزد احتمال بروز آلرژی در وی کمتر می‌شود.
آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود.
سازمان غذا و دارو صرفا برای 9 آلرژن اصلی تولیدکنندگان محصولات را ملزم به استفاده از برچسب آلرژی غذایی برای آگاهی بخشی مصرف کنندگان ساخته است. اگر آلرژی غذایی نادری دارید ممکن است لازم باشد به فهرست مواد تشکیل دهنده توجه بیش تری داشته باشید.
نمی‌توان در مورد خوراکی‌های ضدآلرژی صحبت کرد و اشاره‌ای به گزنه نداشت. این گیاه حاوی هیستامین است که بدن هنگام مواجه با یک عامل حساسیت‌زا تولید می‌کند.
نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.
کوآنزیم کیوتن که به CoQ ۱۰ نیز معروف است، ترکیبی است که به تولید انرژی در سلول‌ها کمک می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص تاثیر تغذیه سالم در پیشگیری از سرطان، توضیحاتی ارائه داد.
کارشناس برنامه با تاکید بر اینکه محتوای انرژی انواع شیرینی‌ها بسیار بیشتر از دیگر خوراکی‌هاست، گفت:میزان انرژی موجود در سبزی‌ها و میوه‌ها، یک دهم انواع شیرینی‌هاست.
آلرژی غذایی می‌تواند در حد یک کهیر کوچک بعد از خوردن شیر باشد و یا شوک شدید آلرژی (حمله آنافلاکسی). داشتن آلرژی به مواد خوراکی در بهترین حالت، اگر از نوع خفیف باشد دست و پاگیر است و اگر از نوع حاد باشد می‌تواند با خطر مرگ همراه باشد. ما از متخصصان پرسیدیم آیا آلرژی‌هایی وجود دارند که در طول زمان از شدتشان کم شود؟
فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود دارد که مصرف این سبزیجات به دلیل میزان بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله کودکان نیز توصیه می‌شود.
غذا یا ترشیِ کنسروی نمک و روغن فراوانی دارد که به منظور افزایش ماندگاری به آن‌ها افزوده می‌شود. اما فرایندِ نگه داری و انبارِ اقلامِ غذایی می‌تواند موادِ مغذیِ ضروریِ بدن را در آن‌ها از بین ببرد. این نوع غذا‌ها هم‌چنین باعثِ فعال شدنِ آلرژی و حساسیت در افراد می‌شود.
مواد غذایی که آهن بدن‌تان را تامین می‌کند
مواد غذایی که صورت‌تان را زیبا می‌کنند
غذایی که می‌خوریم، علاوه بر حفظ سلامتی بدن، تأثیر زیادی در حفظ زیبایی ما دارد. خوردن انواع گوناگون میوه‌ها، سبزیجات و غلات سبوس‌دار، یک مجموعه کامل از ویتامین‌ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی را داراست که در حفظ سلامت پوست، چشم‌ها، لثه‌ها، ناخن‌ها و مو‌ها در وضعیت خوب نقش کلیدی دارند.
متخصص طب سنتی با اشاره به غذا‌های مضر فصل پاییز، گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.
از نظر جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آلرژی مواد غذایی بیش تری حاوی هشدار‌های آلرژی هستند و رستوران‌های بیش تری از خطرات آلرژی آگاه هستند، اما وضعیت هنوز هم می‌تواند خطرناک باشد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده نیمی از واکنش‌های آلرژیک کشنده غذایی ناشی از رستوران‌ها و سرویس‌های غذایی هستند.
مواد غذایی مناسب برای انواع پوست
اگر پوست چرب دارید، حذف روغن از رژیم غذایی شاید به نظر شما تنها راه چاره باشد؛ اما فراموش نکنید که شما هنوز هم به چربی‌های سالم و ضد التهاب مانند آووکادو، روغن زیتون، ماهی و آجیل نیاز دارید. با این حال غذا‌های روغنی و فوق‌فرآوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده را محدود کنید و مصرف شکر را به حداقل برسانید.
استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با مصرف میزان اندکی از بعضی از انواع مواد غذایی کالری بسیاری به دست می‌آید که اصطلاحاً می‌گوییم دانسیته کالری آن زیاد است؛ بالاترین دانسیته کالری غذایی مربوط به چربی‌هاست؛ هر گرم چربی ۹ کیلو کالری انرژی دارد در صورتی که هر گرم پروتئین یا نشاسته ۴ کیلو کالری انرژی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ