آسم یک بیماری ریوی است که باعث ایجاد اختلال در تنفس می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به عنوان فردی مبتلا به دیابت بزرگترین سوالی که در ذهن تان وجود دارد این است که چه چیزی می‌توانم بخورم؟ خوشبختانه پاسخ این است: مواد غذایی خوشمزه فراوان. مواردی وجود دارد که باید آن را کاهش دهید یا حذف کنی، مانند نوشابه‌های شیرین و غذا‌های سرخ شده، اما فهرست غذا‌های مفید برای قند خون شما گسترده و دلچسب است.
ایست قلبی وضعیتی است که قلب نمی‌تواند وظایف خود مانند پمپاژ خون اکسیژن‌دار به سرتاسر بدن برای رساندن اکسیژن به مناطق حساس مثل مغز و بقیه اندام‌ها را انجام دهد. گاهی اوقات به آن «ناگهانی» می‌گویند، زیرا به نظر می‌رسد که بدون هشدار و علائم قبلی اتفاق می‌افتد. در این شرایط بیمار به طور ناگهانی تمام فعالیت‌های قلبی خود را از دست می‌دهد، تنفسش متوقف شده و بیهوش می‌شود. بدون درمان فوری، ایست قلبی ناگهانی می‌تواند منجر به مرگ شود.
مطالعات نشان داده‌اند که برخی از گیاهان و ادویه‌ها می‌توانند سطح فشار خون را کاهش دهد، بنابراین ممکن است بخواهید این موارد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. توجه کنید که قبل از مصرف هر یک از این گیاهان ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. در این مطلب فهرستی از ۸ گیاه دارویی که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند آورده شده است.
بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که حاوی مقادیر بسیار زیاد آب هستند و مصرف آن‌ها می‌تواند به خوبی به بدن آبرسانی کند.
به گفته متخصصان تغذیه، اگر می‌خواهید چیزی بخورید، آنچه برای میزان قند خون و انرژی اهمیت دارد، کیفیت خوراکی است.
کبودی در بدن به علت پارگی و عدم استقامت کافی رگ‌های خونی پیش می‌آید. اگر بدن شما بدون دلیل و به طور متعدد کبود می‌شود یعنی عدم وجود آنزیم‌ها و موادغذایی مفید در بدن. بهتر است به این موضوع اهمیت دهید؛ زیرا این موضوع در طولانی مدت، اثر خود را در افتادگی پوست نمایان می‌کند.
مصرف گریپ فروت به افزایش سیستم متابولیسم بدن کمک می‌کند. بنابراین، روند تبدیل انرژی از مواد غذایی را افزایش می‌دهد و در نتیجه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. با وجود اینکه بسیاری از گریپ فروت‌ها برای رژیم غذایی مفید هستند، مطمئن شوید که هیچ اثر مضری بری بدن شما نداشته باشد بنابراین، میوه را در مقدار کافی مصرف کنید، از مصرف بیش از حد آن اجتناب کنید. علاوه بر این، اگر برخی نشانه‌های ناخواسته رخ می‌دهد، با متخصص تغذیه مشورت کنید تا منوی رژیم غذایی شما را تغییر دهد.
«حفظ جوانی پوست و مهار روند پیری در بدن با استفاده از یک رژیم غذایی صحیح و مناسب امکان‌پذبر است. کارشناسان هشت ماده غذایی حاوی ریزمغذی‌های مفید را برای این منظور نام بردند.
رژیم غذایی غنی از گوشت و پروتئین ها نیز برای استخوان ها ضرر دارد. در جریان هضم مواد غذایی ، پروتئین های حیوانی اسیدهایی همچون اسید فسفریک، سولفوریک و غیره آزاد می کنند که PH بدن را تغییر می دهد. هر چه PH بدن اسیدی تر باشد، مواد معدنی بیشتری در استخوان ها از دست می رود.
نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.
فیبرها، ترکیبات مفید در بعضی مواد غذایی هستند که به بهبود عملکرد سیستم گوارش کمک می‌کنند و نقش مهمی در تقویت و عملکرد باکتری‌های مفید روده دارند.
پیاز یک ماده‌ی غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت است. به عقیده‌ی برخی از متخصصان نباید در مصرف آن زیاده‌روی کرد، زیرا حاوی میزان قابل ملاحظه‌ای گلوسید است. اما همین پیاز تری گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد. همان کاری که انسولین به ویژه در افراد مبتلا به اضافه وزن انجام نمی‌دهد. واقعیت این است که پیاز حاوی ماده‌ای به نام گلوکوکینین است که حرف و حدیث زیادی در مورد آن وجود دارد. به عقیده‌ی برخی از متخصصان این ماده میزان قند خون را کاهش می‌دهد.
گلودرد استرپتوکوکی یک بیماری بسیار دردناک و البته همراه با تب است. طول دوره این بیماری اغلب بیشتر از یک هفته است و به تنهایی می‌تواند باعث عفونت گوش یا حتی تب روماتیسمی شود و ارگان‌های مهم بدن را هدف قرار دهد. یک راه طبیعی برای مقابله با گلودرد استرپتوکوکی، غرغره کردن سرکه سیب رقیق شده در یک لیوان آب گرم است. یک تا ۳ قاشق چای‌خوری سرکه در هر ۸ اونس آب و غرغره کردن آن در طول روز برای از بین بردن این گلودرد مفید است.
شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات‌ها است و به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است.
شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات‌ها است و به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است.
احتمالاً در مورد رژیم غذایی بر اساس گروه خونی مواردی را شنیده‌اید؛ برنامه غذایی که به افراد پیشنهاد می‌کند فقط غذا‌های مفید را بر اساس گروه خونی خود مصرف کنند.
کبد عضوی از بدن است که سخت کار می‌کند و انواع وظایف حیاتی از جمله تبدیل مواد غذایی به سوخت، پردازش چربی در خون، پاک کردن سموم مضر و ساخت پروتئین‌های لازم برای انعقاد خون را بر عهده دارد.
فصل زمستان سبزیجات مخصوص به خود دارد که مصرف این سبزیجات به دلیل میزان بالای مواد مغذی برای همه افراد از جمله کودکان نیز توصیه می‌شود.
یک متخصص تغذیه مصرف ماهی‌های چرب سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ و پروتئین، روی، منیزیم، سلنیوم، آهن و ید را در کاهش تنگی نفس و اثرات زیان بار ترکیبات التهاب آور مفید دانست.
متخصص طب سنتی با اشاره به غذا‌های مضر فصل پاییز، گفت: مصرف فست فودها، ادویه تند و تیز، ترشی‌ها، بادمجان، عدس، پنیر شور، رب و سس‌ها، چای پررنگ، شوری‌ها، قهوه، نسکافه، کاکائو غلیظ در پاییز مناسب نیست.
خوردن برخی خوراکی‌ها آنقدر مفید است که می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن، مانع ابتلای شما به ویروس آنفولانزا شود. همانطور که گفتیم این بیماری بیشتر در افرادی دیده می‌شود که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند. پس می‌توانید تنها با خوردن برخی مواد مغذی و ویتامین‌ها به تقویت سیستم ایمینی بدن خودتان کمک کنید.
گوشت مرغ فقط حاوی پروتئین نیست بلکه منبع مفید برای تامین زینک نیز به حساب می‌آید. برای جذب حداکثر مواد مغذی آن، از مرغ بدون پوست استفاده کنید.
در دسترس بودن جایگزین‌های گوشت برای مصرف کنندگان مفید است، زیرا مواد مغذی مهمی را برای کسانی که ممکن است به دلیل ترجیحات غذایی گزینه‌های غذایی محدودتری داشته باشند (مانند پیروی از یک رژیم غذایی وگان) فراهم می‌کند.
کیوی مملو از مواد مغذی و ویتامین‌هایی است که برای روده‌ها مفید هستند و باعث حرکت منظم روده می‌شوند. محتوای فیبر بالای کیوی اجازه می‌دهد تا ظرفیت نگهداری آب بالایی داشته باشد که باعث بهبود عمل دفع می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ