از مصرف غذاهای غنی از اسیدهای چرب اشباع (چربی های جامد) و اسیدهای چرب ترانس باید خودداری شود. توصیه کنونی، بر استفاده از روغن های مایع به جای چربی های اشباع شده و کربوهیدرات های تصفیه شده با هدف کاهش خطر سکته مغزی تأکید دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه ممکن است صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز باشد، اما چند ماده غذایی وجود دارند که هرگز نباید در ساعات ابتدایی صبح آن ا بخورید و اتفاقا از محبوب‌ترین مواد غذایی بر روی میز صبحانه نیز هستند!
اگر به کاهش وزن علاقه‌مند هستید احتمالا می‌دانید که دریافت کالری کم‌تر از آن چه می‌سوزانید روشی ساده برای امتحان کردن است. با این کار صرفا منطقی است که به سراغ مواد غذایی کم کالری بروید تا به شما کمک کند سیر شوید و به اهداف تان برسید.
اگر شما هم جزو افرادی هستید که دائماً هوس مواد غذایی مختلف را می‌کنید یا اینکه اصلا هوس می‌کنید همه چیز بخورید، باید بدانید که صدای هشدار از طرف بدنتان برای شما به صدا در آمده است. در این مطلب درباره هوس چیپس و سیب زمینی سرخ‌کرده نکته‌ای را گفته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.
برای تهیه شکلات معمولا دانه‌های کاکائو حرارت داده می‌شود تا کاکائو طعم بهتری داشته باشد. در حالی که این فرایند موجب از بین‌رفتن بخشی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن می‌شود. برای بهره‌مندی از حداکثر خواص شکلات بهتر است شکلات تلخ حاوی حداقل ۷۰ درصد کاکائو و ترجیحا کاکائو خام انتخاب کرد. همچنین توصیه می‌شود از حرارت‌دادن دوباره آن نیز پرهیز شود.
به گفته متخصصان تغذیه، اگر می‌خواهید چیزی بخورید، آنچه برای میزان قند خون و انرژی اهمیت دارد، کیفیت خوراکی است.
یکی رژیم غذایی درست و مناسب برای زمانی که اسهال دارید رژیم BRAT است: موز، برنج، پوره سیب و نان تست. غذا‌های کم فیبر و نشاسته‌دار با طبعی ملایم می‌توانند کمک کنند مواد مغذی ازدست‌رفته بدن جبران شده و مدفوعتان جمع شود. همچنین می‌توانید سیب‌زمینی آب‌پز یا هویج پخته بخورید.
مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر مورد نیاز بدن را دریافت کنید. خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان در افرادی که بیشتر میوه می‌خورند، کمتر است. همچنین یک مطالعه استرالیایی در سال ۲۰۲۱ نشان داد آمار ابتلا به دیابت نوع ۲ در افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز مصرف می‌کنند، ۳۶ درصد پایین‌تر است.
مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند و در خوراکی‌های مثل نان و انواع غلات به وفور یافت می‌شوند، برای کاهش حجم فشار‌های روحی و روانی توصیه می‌شود.
تقویت حافظه در شب امتحان با کمک برخی مواد غذایی می‌تواند باعث عملکرد بهتر مغز و در نهایت نتیجه‌گیری بهتر در امتحانات شود.
بعضی از خوارکی‌ها و مواد غذایی حاوی هورمون‌های تنظیم کننده خواب مانند ملاتونین و سروتونین هستند. برخی دیگر نیز حاوی مقادیر بالایی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی خاص مانند منیزیم و ملاتونین هستند که باعث می‌شوند سریع‌تر و عمیق‌تر بخوابید.
وقتی همیشه غذا‌های یکسانی می‌خورید تاثیر مثبت انواع باکتری‌های خوب روده دشوار یا غیر ممکن می‌شود. به گفته برخی از کارشناسان این وضعیت حتی می‌تواند بر سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی بگذارد و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را افزایش دهد.
یک متخصص تغذیه با توجه به شروع ماه رمضان و با اشاره به اهمیت تغذیه سالم به معرفی مواد غذایی که مصرف آن‌ها به هنگام روزه داری سبب بروز مشکلات گوارشی می‌شود، پرداخت.
در بسیاری از رژیم‌های غذایی فعلی کربوهیدرات‌ها به طورکامل حذف می‌شوند. اما باید بدانید که سیب زمینی حاوی مقدار کمی از تمامی مواد مغذی موردنیاز بدن است. علاوه بر سیب زمینی، مصرف شلغم و سایر سبزیجات ریشه‌ای هم توصیه می‌شوند.
آنان ظاهرا به خوبی مهندسی شده بودند تا در جمع آوری مواد غذایی کارآمد باشند و این کاری است که گردن شان به آن موجودات اجازه می‌داد تا انجام دهند این که از پوشش گیاهی اطراف خود بخورند و سپس صرفا در صورت لزوم حرکت کنند.
شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات‌ها است و به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است.
شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات‌ها است و به طور متوسط هر ۱۰۰ گرم شکلات، ۵۰۰ کالری انرژی دارد. با این حال نباید از رژیم غذایی حذف شود. زیرا شکلات تلخ حاوی مواد مغذی زیادی است که برای بدن مفید است.
برخی از افراد قادر به هضم قند موجود در میوه و سبزیجات نیستند و زمانی که این قند‌ها به صورت مایع نوشیده می‌شوند با سرعت بیشتری به روده می‌رسند. این قند‌ها که فودمپ نامیده می‌‎شوند، کربوهیدارت‌های کوچکی هستند که در برخی از مواد غذایی وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشی مانند نفخ، درد معده، اسهال و یبوست می‌شوند.
کلینیک مایو اعلام کرده که می‌توان تقریبا از ۲۵ درصد از موارد کلی ابتلا به سرطان از طریق انتخاب نوع رژیم غذایی عمدتا رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها و سبزیجات پیشگیری کرد.
همیشه گفته می‌شود سبزی‌ها را خام بخورید تا مواد مغذی بیشتری به بدنتان برسد. شاید درباره بیشتر سبزی‌ها این موضوع درست باشد، اما سبزی‌هایی هم وجود دارد که پختن آن، باعث افزایش ارزش غذایی آن می‌شود.
سبزیجات و میوه‌هایی مانند بروکلی، کرفس، کاهو، انواع توت، خیار، سیب، گوجه‌فرنگی و کدو سبز نمونه‌هایی از مواد غذایی با کالری کم، فیبر بالا و اثر ترمیک بالا هستند که می‌توانند به فرآیند کالری منفی در تغذیه منجر شوند. برای مثال ۱۰۰ گرم کرفس دارای ۱۶ کالری است و بدن برای هضم این مقدار کرفس، به بیش از ۱۶ کالری احتیاج دارد.
عسل یک غذای طبیعی بسیار کامل و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی است که خواص و فواید زیادی دارد و در طول تاریخ در میان مردم بسیار شناخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. حقیقت این است که این شیرین کننده طبیعی خواص بی شماری دارد؛ از تسکین گلودرد گرفته تا التیام زخم‌ها یا سوختگی‌های مختلف را می‌تواند درمان کند.
باتوجه به اهمیت تامین کلسیم، فسفر، پروتئین و ... برحسب اینکه کدام یک از این مواد غذایی در محل زندگی بیشتر یافت می‌شوند، افراد بزرگسال سالم روزانه دو تا سه واحد از این گروه باید مصرف کنند.
سعید حسینی متخصص علوم تغذیه گفت: غذا‌ها باید به طور کامل پخته شوند و اصلا حالت نیم‌پز نداشته باشند. به طور مثل تخم مرغ به عنوان بهترین گزینه برای تغذیه کودکان در مدرسه که انرژی و مواد غذایی بسیار بالایی دارد، باید حتما کامل آب پز شود و اصلا نباید آن را به حالت عسلی و نیم پز به دانش اموزان داد تا در مدرسه بخورند.
از منابع پروتئینی در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید. پروتئین یکی از درشت مغذی‌های مهم در رژیم غذایی روزانه است که باید ۱۰ تا ۱۵ درصد انرژی روزانه افراد را تشکیل دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ