نمی‌توان در مورد خوراکی‌های ضدآلرژی صحبت کرد و اشاره‌ای به گزنه نداشت. این گیاه حاوی هیستامین است که بدن هنگام مواجه با یک عامل حساسیت‌زا تولید می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
براساس نظر سازمان جهانی بهداشت، خطر مرگ‌ومیر کرونای اریس بسیار پایین است، اما زدن ماسک را فراموش نکنید.
آفتاب سوختگی باعث خارش و قرمزی پوست می‌شود، در حالی که مسمومیت با نور خورشید می‌تواند یک واکنش آلرژیک باشد و علائم بیشتری را با خود به همراه داشته باشد.
علایمی که می‌تواند به شما بگوید غلظت خون دارید و باید سریع‌تر با پزشک مشورت کنید شامل سردرد، سرگیجه، تعریق، خارش پوست، تاری دید، زنگ زدن گوش، سوزش پا، خون‌ریزی بینی و لثه و تغییر رنگ پوست کف دست است.
رعایت بهداشت در پیشگیری و انتقال بیماری مهم‌ترین راه برای جلوگیری از عفونت‌های دستگاه تنفسی است. در این مطلب گفت‌وگو با دکتر «بهزاد پورحسین»، ویروس‌شناسی پزشکی درباره بیماری‌های دستگاه تنفسی کودکان می‌خوانید.
فشار در قفسه سینه، مشکل در تنفس یا تنگی نفس با یا بدون ناراحتی قفسه سینه می‌تواند گاهی اوقات یک علامت هشدار برای حمله قلبی باشد.
هپاتیت‌ های ویروسی از نوع « B و C» از جمله بیماری‌های عفونی هستند که به صورت مزمن و حاد وجود دارند و می‌توانند منجر به سیروز کبد، سرطان کبد و حتی مرگ شوند؛ در این اینفوگرافیک علائم و راه‌های انتقال هپاتیت را مشاهده می‌کنید./منبع: ایسنا
کمبود چربی در بدن باعث کمبود کالری می‌شود. چربی در هر گرم، ۹ واحد کالری دارد که مهمتر از کربن و پروتئین است که در هر گرم خود، ۴ کالری دارند. کم بودن چربی در بدن می‌تواند باعث محدود کردن کلی کالری شود. در نتیجه احساس خستگی بیش از حد می‌کنید.
افرادی که به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، آلرژی یا یک بیماری خودایمنی دچارند، باید در طول تابستان، محتاط‌تر باشند و پیشگیرانه عمل کنند. آلرژی یکی از علل رایج سردرد‌های تابستانی است. افرادی که علائم آلرژی را تجربه می‌کنند ممکن است دچار سردرد یا ناراحتی سینوسی در سراسر ناحیه سینوسی و صورت شوند. همه این‌ها ممکن است محرکی برای سردرد‌های میگرنی باشد.
فوق تخصص گوارش و کبد گفت: اگر فردی ناراحتی گوارشی مانند ترش کردن، یبوست، اسهال، آلرژی یا حساسیت غذایی، درد ناحیه شکم به مدت طولانی داشت باید به پزشک مراجعه کند.
درمان علائم چشمی قرار گرفتن در معرض آلاینده هوا بدون وجود عفونت یا آلرژی، صرفاً خنک کردن چشم‌ها با شستشوی ملایم با آب تمیز و سپس استفاده از کمپرس خنک است. قطره‌های چشمی روان کننده و استفاده از عینک آفتابی نیز گزینه‌های مفیدی هستند. تا زمان بهبودی کامل چشم باید از استفاده از لنز‌های تماسی و آرایش چشم خودداری شود.
بهترین راه درمان حساسیت به خمیردندان، اجتناب از مواد شیمیایی است که باعث آلرژی‌تان می‌شوند. بسیاری از افرادی که به طعم‌دهنده‌های مصنوعی خمیردندان‌ها حساسیت دارند می‌توانند از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها طعم‌دهنده‌های طبیعی به‌کاررفته است. همچنین شاید لازم باشد این افراد از خمیردندان‌هایی استفاده کنند که در آن‌ها از طعم‌های کمتر رایج خمیردندان استفاده شده است، مثل انبه یا تمشک.
اگر با بوی عطر یا خوشبوکننده سردرد می‌شوید یا عطسه می‌کنید، ممکن است یکی از میلیون‌ها نفری باشید که به بعضی عطر‌ها حساسیت دارند. در این مطلب گفت‌وگوی همشهری آنلاین با دکتر عاطفه فخاریان، فوق تخصص ریه را درباره آلرژی و ارتباط عطر‌ها با آلرژی و چگونگی مصرف آن‌ها را می‌خوانید.
رایج ترین داروهای تجویزی که افراد به آن حساسیت دارند پنی سیلین است اما آلرژی واقعی دارویی امری نادر است. هیچ راهی برای کسی اطمینان از حساسیت به یک دارو پیش از مصرف آن وجود ندارد. اگر پس از پس از آغاز مصرف یک داروی جدید علائم یا واکنشی را مشاهده کردید فورا به پزشک خود اطلاع دهید.
یک متخصص کودکان گفت: علائم آلرژی که ما در کودکان مشاهده می‌کنیم حاصل تولید هیستامین و بروز واکنش‌های حساسیتی ناشی از آن در بدن است.
نعناع معروف‌ترین سبزی بهاری است. این گیاه مفید حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام رزمارینیک اسید است که می‌تواند علائم آلرژی فصلی را تسکین دهد. منتول موجود در آن یک ضد احتقان طبیعی است و همچنین قادر است ناراحتی‌های معده را بهبود ببخشد.
عطسه و آبریزش بینی شایع‌ترین علائم آلرژی فصلی است که معمولاً در همه افراد مبتلا مشترک است. اما علائم دیگری نیز وجود دارد که در برخی افراد متغیر و کم و زیاد می‌شود؛ خارش و سوزش گلو، سردرد، سرگیجه و تب نیز از دیگر علائم حساسیت فصلی است که بسته به شدت آن در افراد متفاوت است، برای مثال یک فرد که دارای حساسیت شدید بهاری است علاوه بر عطسه‌های متوالی و آبریزش بینی سایر علائم را نیز دارد و در برخی از افراد حتی سرفه‌های شدید و تنگی نفس هم مشاهده می‌شود.
آلرژی‌های بهاری می‌توانند آزاردهنده باشند، و بسیاری از مبتلایان –، اما نه همه – برای مبارزه با علائم خود به سراغ دارو‌های مصنوعی می‌روند. اما قبل از آن این راه‌ها را امتحان کنید تا به بهتر شدن اوضاع کمک کنید.
خوابیدن با پنکه می‌تواند به طور غیر مستقیم باعث افزایش علائم تنفسی و آلرژی در افرادی شود که به هوای خشک یا آلرژن‌ها حساس هستند. برای افراد مبتلا به آسم خوابیدن با پنکه می‌تواند منجر به افزایش سرفه یا خس خس سینه شود.
یک فوق تخصص آسم و آلرژی، رینیت آلرژیک را یک بیماری التهابی شایع مخاط بینی عنوان کرد که با توجه به شباهت علائم آن با کووید ۱۹ باعث نگرانی برخی از مبتلایان شده است.
فوق تخصص آسم و آلرژی بیمارستان مسیح دانشوری آلرژی بهاره را یک بیماری التهابی شایع مخاط بینی دانست که با توجه به شباهت علائم آن با کرونا باعث نگرانی برخی از مبتلایان شده است.
در طول تست‌های پوستی آلرژی، پوست شما در معرض مواد مشکوک آلرژی زا یا همان آلرژن‌ها قرار می‌گیرد تا پزشک بتواند پس از گذشت زمانی، علائم واکنش آلرژیک را مشاهده کند.
احتقان بینی و فشار سینوس دلایل زیادی دارد: سرماخوردگی، آنفولانزا، و آلرژی که به چند مورد اشاره کنیم. محرک‌های شما هر چه که باشند، علائم می‌تواند به شما برسد.
آلرژی فصلی علائم زیادی مانند سنگینی سر، عطسه، خارش چشم و خستگی ایجاد می‌کند و هر یک از این علائم ممکن است به خصوص در هنگام گرفتگی بینی و سینوزیت باعث سرگیجه شود.
مردمک چشم با یک غشای نازک به نام ملتحمه پوشانده شده است. هنگامی که ملتحمه تحریک یا ملتهب شود، ممکن است التهاب ملتحمه اتفاق بیفتد که به نام آلرژی چشم نیز شناخته می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ