آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهر‌های زیارتی سبب شد تا از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرز‌های شش گانه با عراق را ببندد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وجیدی گفت: با توجه به گرمای زیاد در مرز‌های دیگر و مساله بُعد مسافت، امیدواریم زائران بیشتری از مرز تمرچین عبور کرده و ما نیز زمینه سفر بهتر را فراهم کنیم.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) به ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی و اهتمام به تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در مرزها تاکید کرد.
وزیر کشور گفت: باید مدت زمان انتظار پشت مرزها برای زائران در اربعین کاهش یابد و بتوانیم هر چه سریع‌تر زوار را از مرزها عبور دهیم.
فرمانده کل انتظامی گفت: با توجه به سیاست مرزی عراق در آستانه اربعین حسینی، زائران ایرانی از مراجعت به مرزها خودداری کنند.
فرمانده قرارگاه اربعین فرماندهی انتظامی کشور درباره اینکه آیا زائران اربعین باید از همان مرزی که از کشور خارج شده‌اند به کشور بازگردند، گفت: هیچ ضرورتی وجود ندارد که زائران از همان مسیر یا مرزی که از کشور خارج شدند برای بازگشت استفاده کنند. امکان بازگشت از همه مرز‌ها وجود دارد.
وزیر کشورگفت: امکان صدور برگ تردد موقت مرزی در خرمشهر، مهران و قصرشیرین فراهم شده است. همچنانی که به روز اربعین نزدیک می‌شویم، پیش‌بینی می‌شود خیل عظیم زوار به سوی عراق بروند و همه امکانات برای عزیمت زائران فراهم شده است.
فرمانده کل انتظامی کشور جدیدترین آمار ورود و خروج زائران اربعین را تشریح کرد و گفت: معطلی در مرزها کم شده است.
وزیر کشور با اشاره به افزایش جمعیتی که قصد خروج از مرز‌های کشور را دارد، تصریح کرد: اکنون شاهد پیک جدیدی برای خروج زائران از کشور برای سفر به عراق هستیم، زیرا به روز‌های اربعین نزدیک شده ایم و عده‌ای از زائران در تلاش هستند تا خود را در این ایام به عراق برسانند.
پس از اینکه صبح جمعه ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد گذرگاه‌های مرزی به عراق تا اطلاع ثانوی بسته خواهند بود، وزیر کشور امروز گفته اعزام‌های جدید زائران اربعین، تدریجی و متناسب با ظرفیت ساختار‌های عراق، با سهمیه‌بندی مرز‌ها انجام می‌شود.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : خوشبختانه مشکل خاصی در مرزها وجود نداشت و تراکم بالای جمعیت موجب کند شدن و دغدغه هایی در این خصوص شده بود که رفع شد و در حال حاضر دغدغه خاصی وجود ندارد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت : خوشبختانه مشکل خاصی در مرزها وجود نداشت و تراکم بالای جمعیت موجب کند شدن و دغدغه هایی در این خصوص شده بود که رفع شد و در حال حاضر دغدغه خاصی وجود ندارد.
وزیر کشور با بیان اینکه در حال حاضر اعزام زائران از مرز‌ها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجی باید به تدریج و با توجه به هماهنگی صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.
سردار اشتری فرمانده کل انتظامی گفت: برخی زائران بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت در انتظار خروج از مرزها هستند، از زائران محترم تقاضا داریم به مرزها مراجعه نکنند.
آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهر‌های زیارتی سبب شد تا از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرز‌های شش گانه با عراق را ببندد.
ساعت به ساعت بر ازدحام در معابر مرزی کشورمان به سمت عراق افزوده می‌شود تا جایی که گزارش‌های رسیده حکایت از اختلال در روند خروج زوار از کشورمان دارد و منجر به اتخاذ تصمیماتی ویژه در این خصوص شده است؛ وضعیتی که موجب انسداد مرزها شده و وزیر کشور را بر آن داشته تا از زائران بخواهد «حتما حرکت خود را به سمت مرز‌های غربی تا اطلاع ثانوی و رفع مشکل در طرف مرز‌های عراقی به تاخیر بیاندازند.»
ازدحام زائران منجر به بسته شدن مرزها به سمت عراق شد/ توقف صدور گذرنامه ویژه اربعین
رییس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد اربعین با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد در محور‌های منتهی به مرز‌های اربعین از همه زائران درخواست کرد که فعلا به سمت مرز‌های عراق حرکت نکنند.
وزیر کشور گفت: مشکلاتی که در جریان سفر زوار اربعین به عراق وجود داشت از جمله حمل و نقل و معطلی زوار در مرزها را با مسئولان عراقی مطرح کردیم و آنها نیز قول همکاری دادند.
فرمانده قرارگاه اربعین فراجا گفت: ۶۰ درصد تردد‌ها در مرز‌های زمینی، از مهران صورت گرفته، مرز‌های شلمچه و سپس چذابه نیز مرز‌های بعدی پرتردد برای زائران بوده است.
وزیر بهداشت، از استقرار ۸ بیمارستان صحرایی در مرزها برای مراقبت از زائران اربعین خبر داد.
با اضافه شدن طرح اربعین به تقویم طرح‌های فراجا، شاهد تشکیل قرارگاه ظفر در مرزها، استفاده از پهپادها و جایروپلن ها و بکارگیری یگان ویژه در مرزها هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تلاش می کنیم اینترنت مورد نیاز زائران عزیز را در مسیر حرکت زوار در داخل کشور و مخصوصاً در مرزها با استفاده از سایت‌های سیار و تقویت‌کننده‌ها تأمین کنیم.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در ارتباط با وضعیت واکسیناسیون زائران حاضر در راهپیمایی اربعین توضیحاتی ارائه داد.
فرمانده مرزبانی فراجا اعلام کرد: برای تسهیل تردد و امنیت زائران در مرزها، دیپلماسی و هماهنگی‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و عراق در بالاترین سطح ممکن انجام شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ