آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهر‌های زیارتی سبب شد تا از روز جمعه ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرز‌های شش گانه با عراق را ببندد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا به ضرورت همراهی زائران حاضر در کنگره عظیم اربعین حسینی با پلیس و تاکید کرد.
وزیر کشور گفت: در حوزه حمل و نقل ساماندهی روشنی برای مرزها وجود دارد و آماده ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی هستند.
در ادامه خدمت‌رسانی بانک ملی ایران به زائران اربعین حسینی، امکان خرید ارز اربعین، سامانه رایگان و بدون نیاز به اینترنت اعلام وضعیت اربعین درپیام رسان «بله» برای زائران فراهم شده است.
نیروهای حشدشعبی عملیات پاکسازی مناطقی در نزدیکی رود دیالی برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی (ع) را آغاز کردند.
بانک ملی ایران به زائران عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی تسهیلات ویژه ای اعطا می کند.
بانک ملی ایران به زائران عتبات عالیات به مناسبت اربعین حسینی تسهیلات ویژه ای اعطا می‌کند.
رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) به ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی و اهتمام به تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در مرزها تاکید کرد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت، حرکت جهانی کم نظیر اربعین امسال متفاوت از سال‌های گذشته و با افزایش زائران همراه خواهد بود و دست اندرکاران آن باید برنامه‌های لازم را داشته باشند.
مدیرامور شعب استان های بانک شهر با اشاره به استقبال گسترده زائران حسینی از خدمات پولی این بانک در مرزهای کشور، گفت: همزمان با برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ استفاده هموطنان از خودپردازهای بانک شهر در مرزهای کشور رکورد زد.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه بیش از سه میلیون از زائرانی که به عتبات رفته بودم به کشور بازگشتند، گفت: زائران کمترین توقف در مرزها را برای رسیدن اتوبوس ها دارند.
فرمانده کل انتظامی گفت: با توجه به سیاست مرزی عراق در آستانه اربعین حسینی، زائران ایرانی از مراجعت به مرزها خودداری کنند.
دبیر ستاد اربعین صنعت نفت در جنوب گفت: خدمات‌رسانی شرکت‌های نفتی عضو این ستاد تا ورود آخرین زائران اربعین حسینی از طریق مرز چزابه و شلمچه استمرار دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پیام تسلیت به مناسب اربعین حسینی، آمادگی و بسیج امکانات امدادی و خدماتی ایران خودرو در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را سند افتخاری برای این گروه صنعتی دانست.
جمعی از چینی ها امسال در مراسم اربعین حسینی موکب برپا کرده و به خدمت رسانی به زائران در مسیر کربلای معلی مشغول شده اند.
حشد شعبی با صدور بیانیه ای از خنثی سازی طرح حمله تروریستی به زائران اربعین حسینی و نیروهای امنیتی در جنوب شهر سامراء در استان صلاح الدین عراق خبر داد.
رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زایران به عراق به دلیل نگرانی از امنیت و سلامت زایران تا اطلاع بعدی بسته شد.
رییس ستاد اربعین حسینی گفت: اساس نگرانی عدم آمادگی و زمینه‌ها و بستر‌های طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائرین، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، از طرف دیگر کثرت جمعیت و هوای گرم؛ همه این‌ها دست به دست هم داده که ما را بر خلاف میل خودمان و جمع حاضر در جلسه به این نتیجه برساند که، چون امنیت و سلامت عموم زائرین عزیز برای ما خط قرمز است نتیجه بر این شد که کلیه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائرین به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شود
توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین حسینی
هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در اربعین ۱۴۰۱ در شهرهای نجف و کربلا و در مسیر پیاده روی این دو شهر پایگاه‌های سلامت و مرکز درمان راه اندازی کرده است.
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بعد از آخرین جمع بندی‌های امنیتی از مرزهای زمینی وزیر کشور با بازگشایی تمامی زمینی موافقت کرد.
نشست هم‌افزایی خدمات‌رسانی هوشمند به زائران اربعین حسینی با حضور معاون وزیر ارتباطات و بخش خصوصی برگزار شد.
بانک مرکزی اعلام کرد: بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز، مکلف‌اند نسبت به پرداخت ارز اربعین به میزان هر متقاضی ۱۰۰ دلار به نرخ توافقی اقدام کنند.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این جمعیت در حال ارتقای سطح توان امدادرسانی به شهروندان است، از آمادگی برای خدمت رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی خبر داد.
اهواز - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود نسبت به اربعین حسینی (ع) سال ۹۸، با رشد ۱۰۰ درصدی تردد زائران از پایانه‌های مرزی خوزستان مواجه باشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ