رئیس امور نظام فنی و مشاوران سازمان برنامه و بودجه گفت: با راه‌اندازی مجدد سامانه اطلاعات عوامل نظام فنی و اجرایی کشور «ساجار»، امکان انحصار، تبانی و فساد در قراردادها کاهش پیدا می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
امروز شنبه ۱۴ مرداد ماه بورس ایران بعد از چند روز تعطیلی دوباره کار خود را آغاز کرد و دوباره شاخص کل به کانال ۲ میلیون واحد بازگشت. خبر‌هایی مبنی بر بازگشت خودرو به بورس کالا، پول حقیقی‌ها را به سمت گروه خودرویی هدایت کرد.
غریب آبادی درباره رسیدگی به پرونده ترور شهید سلیمانی و همراهان ایشان گفت: پیش از این کیفرخواست این پرونده صادر شد و باید فرآیند رسیدگی آغاز شود. اکنون قضات این شعبه تعیین شدند و ابلاغ ویژه از سوی ریاست محترم قوه قضاییه برای سه قاضی صادر شده و به زودی کار خودشان را آغاز خواهند کرد. جلسات دادگاه هم شکلی و هم محتوایی است و باید روند آن طی شود و کیفرخواست باید بررسی شود.
ابراهیم متقی، استاد دانشگاه تهران به عنوان نخستین سخنران نشستی درباره برجام در پاسخ به اینکه آیا می‌توان با قطعیت از آغاز مذاکرات سخن گفت، توضیح داد: «مذاکرات هیچ گاه متوقف نشد که امروز بخواهد شروع شود و هیچ‌گاه به نتیجه قطعی نرسید که در وضعیت توقف قرار بگیرد. دیپلماسی در ارتباط با موضوعات راهبردی بسیار پیچیده است و علت این است که یک نقطه تعادلی در انتظارات و دستورکار ایران، اروپا و آمریکا وجود ندارد. نگاهی که آمریکایی‌‌‌ها داشتند و دارند این است که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد، سیاست و جامعه ایران تاثیرگذار بوده است. وقتی که تحریم‌‌‌ها بر اقتصاد تاثیرگذار باشد طبیعی است که بحران‌هایی شکل بگیرد. تورم یک بحران خیلی آرام است که آثار و پیامدهای خاص خود را دارد. این شاخص‌‌‌ها توسط تحلیلگران اقتصادی جهان غرب بررسی می‌شود و طبعا این انگاره وجود دارد که وقتی کشوری در فضای محدودیت و ضعف بیشتری قرار داشته باشد با این کشور به توافق قطعی نمی‌‌‌رسند.»
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی برای تنویر افکار عمومی، علت آغاز به کار جلسات علنی مجلس در ساعت ۸ صبح را توضیح داد و سایر برنامه های نمایندگان پیش از آغاز نشست علنی قوه مقننه را نیز تشریح کرد.
اگر شما بخواهید بر یک ساختمان ۵ طبقه دو طبقه جدید اضافه کنید، باید همه محاسبات ساختمان را دوباره انجام دهید، چون بار‌های وارده به ساختمان تغییر می‌کند. ساعت روزانه نیز همین گونه است. ساعت رسمی در سراسر کشور برقرار است، ادارات، مراکز آموزشی، حمل‌ونقل، مغازه‌ها و بازار، امور بانکی، خواب و استراحت مردم، همه آن‌ها تحت‌تاثیر این ساعت قراردادی هستند و اگر بخواهید ادارات را چند ساعت زودتر آغاز کنید، همه این متغیر‌ها تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند. در همین مورد آغاز به کار زودتر مترو کل برنامه‌ریزی فنی و موازنه اقتصادی مترو را دگرگون می‌کند.
صحبتهای محمد مهدی نبی نائب رئیس فدراسیون فوتبال درباره برنامه های قلعه نویی در آستانه همکاری اش با تیم ملی ایران
بحث و گفتگو درباره مسایل باقی‌مانده پادمانی و نیز برخی موارد از اختلاف نظر‌های فنی و حقوقی میان ایران و آژانس در دستور کار این جلسات است.
ترامپ، در ابتدای آغاز کمپین ریاست‌جمهوری‌اش، در نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی وعده داد تا «کار ناتمام باعظمت کردن دوباره آمریکا را تمام کند.» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بیانیه‌هایی درباره سیاست صادر می‌کند، زیرساخت‌ها را می‌سازد و تاییدیه‌هایی را آشکار می‌کند که نشان می‌دهد: اگر می‌توانید مرا بگیرید.
در حالی که چند روزی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا می‌گذرد و قیمت اسکناس دلار در این مرکز در کانال ۴۱ هزار تومان در نوسان محدود بوده است، امروز خبری مبنی بر امکان دوباره برای خرید و فروش ارز در صرافی‌ها منتشر شد.
در حالی که چند روزی از آغاز به کار مرکز مبادله ارز و طلا می‌گذرد و قیمت اسکناس دلار در این مرکز در کانال ۴۱ هزار تومان در نوسان محدود بوده است، امروز خبری مبنی بر امکان دوباره برای خرید و فروش ارز در صرافی‌ها منتشر شد.
یازدهمین اجلاس رسمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ساعت ۸:۲۰ صبح امروز(سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱) با قرائت دستور جلسه توسط سخنگوی مجلس خبرگان رهبری، کار خود را آغاز کرد.
اختراعات بزرگ گاهی آغاز ساده‌ای دارند. در سال‌های اخیر، سرویس‌های پخش زنده محبوبیت زیادی یافته اند، به علاوه‌ی برنامه‌هایی که به ما کمک می‌کنند با هر کسی در هر نقطه از دنیا ارتباط برقرار کنیم. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید که فناوری وب‌کم برای نظارت بر یک قهوه جوش به وجود آمد.
سردار آزمون همانند بازی قبل از روی نیمکت کار را در رقابت‌های بوندس لیگا آغاز می‌کند و امیدوار است مقابل بوخوم فرصت بازی پیدا کند.
به دنبال مصوب شدن ادامه همکاری هادی رضایی با تیم ملی والیبال نشسته به عنوان سرمربی، این مربی از ابتدای ماه آینده با فراخوان 32 بازیکن مرحله جدید اردوی آماده سازی تیمش را آغاز می کند.
دولت تایوان به اتهام فعالیت غیرقانونی تحقیقاتی علیه تیک تاک آغاز کرده و هشدار داده چین این پلتفرم را برای انتشار اخبار جعلی به کار می برد.
سخنگوی دولت درباره زمان معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی گفت: مجلس شورای اسلامی در تعطیلات هفتگی است و به محض آغاز به کار مجلس، وزیر جدید پیشنهادی معرفی می‌شود.
سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان ساعاتی پیش بار دیگر تمرینات سپاهان را زیر نظر گرفت.
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از آغاز مذاکرات ایران با عراق درباره تداوم صادرات گاز به این کشور خبر داد.
دقایقی پیش رأی گیری در صحن علنی مجلس درباره وزیر پیشنهادی تعاون آغاز شد.
وزیر آموزش و پرورش درباره زمان دقیق اجرای رتبه بندی گفت: زمانبندی رتبه بندی اینگونه است که فرایند از ۲۶ ام مرداد شروع می‌شود. این فرایند برای هر فردی قاعدتا حداقل یک ماه است و نباید از زمان شروع کار، برای هر فرد بیش از ۱.۵ ماه به طول بینجامد.
امروز بیستم اردیبهشت ماه، مصادف با «سه‌شنبه‌های نظارتی» مجلس که قرار است نمایندگان در صحن علنی مجلس طبق روال، موارد نظارتی ازجمله سوال از وزرا و تحقیق و تفحص را در دستور کار خود قرار دهند با حضور وزیر امور خارجه و پاسخگویی وی در پشت تریبون مجلس درباره موضوعاتی همچون سدسازی ترکیه روی رودخانه‌های دجله و ارس آغاز به کار کرد.
صبح امروز پانزدهمین نشست مجلس شورای اسلامی آغاز شد و پس از قرائت دستور کار نشست توسط حسینعلی حاجی دلیگانی، بررسی طرح شفافیت قوای سه گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهاد‌ها در دستور قرار گرفت؛اما آنچه در این میان جالب توجه بود، تذکرات پراکنده‌ای بود که نمایندگان مجلس در حین سخنان خود درباره نحوه اجرای حذف ارز ترجیحی بیان می‌کردند.
با گذشت ۵۰ روز از آغاز به کار درگاه ملی مجوز‌های کشور، آمار درخواست‌های ثبت شده در این درگاه به تدریج قابلیت تحلیل پیدا کرده است. آمار‌های ارائه شده نشان می‌دهد از میان ۴۵، ۷۱۷ درخواست مجوز کسب و کار ثبت شده در درگاه ملی مجوز‌ها طی این مدت، فقط برای ۱۹ درصد آن‌ها مجوز صادر شده که بدیهی است، این نسبت باید به تدریج افزایش یاید و به صد در صد نزدیک شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ